Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Ukraińskie testują Flirta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Ukraińskie testują Flirta
Fot. UZ (kadr z filmu udostępnionego na Faceboooku)
Koleje Ukraińskie przygotowują się do przetargu na nowy tabor podmiejski. Jednostki mają trafić do Kijowa, a w dalszej kolejności także do Dniepru i Charkowa. Być może będą to Flirty podobne do tego, który właśnie przechodzi testy na podmiejskich trasach wokół ukraińskiej stolicy.

Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) zapowiadały już zamiar ścisłej współpracy ze Stadlerem, która miałaby pomóc przewoźnikowi w unowocześnieniu swojego parku taborowego. Plany te nabierają realnych kształtów: do Kijowa trafił właśnie testowy zespół trakcyjny Flirt przeznaczony do obsługi trasach podmiejskich w konfiguracji z klasą 1. i klasą 2. Państwowa spółka rozważa zakup takich jednostek i zapowiada, że pierwsze pojazdy mogłyby trafić na linie już pod koniec 2022 r. O tym, kto ostatecznie dostarczy elektryczne zespoły trakcyjne, zadecyduje przetarg.

Postępowanie rozpocznie się już w przyszłym miesiącu

Nowoczesny tabor miałby trafić w pierwszej kolejności do węzła kijowskiego, gdzie realizowany jest projekt o nazwie City Express mający na celu podniesienie standardu kolei podmiejskiej. Następnie jednostki miałyby rozpocząć kursy w rejonach Dniepru i Charkowa. UZ planuje sfinansować zakupy dzięki dotacji z budżetu państwa, ale ta nie wystarczy do zaspokojenia potrzeb przewoźnika. Chce on więc uzyskać u producenta, np. koncernu Stadler, kredyt.

Testy Flirta mają pomóc w ustaleniu szczegółów techniczno-ekonomicznych planowanego zamówienia większej liczby jednostek. To ma zaś pojawić się już w ciągu kilku najbliższych tygodniu. – Planujemy ogłosić przetarg do końca września – mówi Oleksandr Kamyszyn, p.o. prezes zarządu UZ, dodając, że trwa opracowywanie studium wykonalności projektu. Zaznaczył też, że celem reakizacji koncepcji City Express jest skrócenie czasu dojazdu do pracy z miejscowości satelickich.

Produkcja jednostek w dużej części na Ukrainie


Koleje Ukraińskie deklarują, że wysyłają już swoje wymagania techniczne do czołowych producentów z Ukrainy i z innych krajów, aby zainteresować ich zapowiadanym postępowaniem. Należy przy tym zaznaczyć, że firmy zagraniczne, które będą chciały zaoferować swój produkt UZ, będą musiały zadeklarować, że znaczna część produkcji zostanie zrealizowana na Ukrainie. UZ już wcześniej proponowało Stadlerowi, aby ten wykorzystał istniejące zakłady remontowe taboru kolejowego.

Testowany obecnie Flirt ma 262 miejsca siedzące i rozwija standardową dla tej rodziny prędkość maksymalną 160 km/godz. Można się więc spodziewać, że przetarg będzie dotyczył zakupu pojazdów elektrycznych o podobnej specyfikacji.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Jewhen Laszczenko pokieruje Kolejami Ukraińskimi

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Jewhen Laszczenko pokieruje Kolejami Ukraińskimi

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5