Nie będzie na razie remontu długiego tunelu pod Tunelową Górą na linii 274, w miejscowości Trzcińsko. Oferta złożona przez własną spółkę PKP PLK była zbyt droga, a innych nie było.
W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe
rozpisały w końcu przetarg na remont tunelu znajdującego się na linii 274, w miejscowości Trzcińsko. Remont będzie trwać długo, jednak PKP PLK
ma zapewnić przez niego możliwość przejazdu. O obawach samorządowców z Jeleniej Góry, związanych z przebudową tunelu,
pisaliśmy tutaj.
Na razie do remontu tunelu nie dojdzie. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, którą złożyła należąca do samej PKP PLK spółka Dolkom z Wrocławia jako lider konsorcjum ze spółką Dromosttor. Opiewała ona na 122,7 mln zł brutto. Jak już wcześniej informowaliśmy, PKP PLK
wyceniła roboty na 86 mln zł netto (106 mln zł brutto). W efekcie postępowanie unieważniono z powodu braku ofert mieszczących się w kosztorysie.
Trzystumetrowy obiekt z połowy XIX wieku znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska, na linii Wrocław – Jelenia Góra nr 274. Remont ma mieć szeroki zakres. W samym tunelu powstanie nowy żelbetowy „kołnierz”, odnowione zostaną jego wloty. Postępowanie zakłada też budowę odwodnienia na odcinkach szlaku dochodzących do tunelu, wymianę sieci trakcyjnej oraz szyn. Po przebudowie pociągi mają mieć możliwość mijania się w tunelu - obecnie jest to wykluczone ze względu na zbyt małą skrajnię.