NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg na remont tunelu w Trzcińsku pod Jelenią Górą

| Michał Szymajda 21.06.2021 4,6k

Jest przetarg na remont tunelu w Trzcińsku pod Jelenią Górą
Fot. Kubek Elektrowoz/ screen z youtube
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały w końcu przetarg na remont tunelu znajdującego się na linii 274, w miejscowości Trzcińsko. Remont będzie trwać długo, jednak PKP PLK ma zapewnić przez niego możliwość przejazdu.
Polskie Linie Kolejowe zamierzają zlecić zadanie remontu prawie 300-metrowego tunelu pod masywem skalnym „Góra” w drodze przetargu. Prace mają dotyczyć nie tylko wzmocnienia samego tunelu (powstanie nowy żelbetowy „kołnierz”) i odnowy jego wlotów, ale też budowy odwodnienia na odcinkach szlaku dochodzących do tunelu, wymiany sieci trakcyjnej i wymiany szyn. Najważniejszy efekt, jaki ma zostać uzyskany po przebudowie dotyczy możliwości mijania się pociągów w tunelu. Obecnie, ze względu na zbyt małą skrajnię, pomimo istnienia w nim dwóch torów, nie ma takiej możliwości. Otwarcie ofert zaplanowano na 22 lipca 2021.

PKP PLK oszacowała wartość prac, które mają być realizowane w trybie „projektuj i buduj” na 86,3 mln złotych netto. Prace rozłożono na poszczególne fazy:
— faza I robót (70 dni) rozpocznie się od dnia podpisania umowy,
— faza II robót (70 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy I, przerwa technologiczna (7 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy II,
— faza III robót (21 dni) rozpocznie się po zakończeniu przerwy technologicznej,
— faza IV robót (364 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy III,
— faza V robót (21 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy IV.

Nie będą to więc prace krótkotrwałe, ale na wiele miesięcy utrudnią możliwość bezpośredniego dotarcia pociągiem z Wrocławia i Wałbrzycha, a także szeregu mniejszych miejscowości, do Jeleniej Góry. [Aktualizacja] PKP PLK umożliwi jednak prowadzenie ruchu przez większą część remontu trakcją spalinową, pociągi pasażerskie będą więc zapewne przeciągane lokomotywą z takim napędem.

O obawach samorządowców z Jeleniej Góry, związanych z przebudową tunelu, pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5