NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK uspokaja: Czas zamknięcia tunelu przed Jelenią Górą będzie możliwie krótki

| Michał Szymajda 29.08.2019 6,2k

PLK uspokaja: Czas zamknięcia tunelu przed Jelenią Górą będzie możliwie krótki
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=iHDY6_WFJs4 9:05Fot. Kubek Elektrowoz/ screen z youtube
Prezydent Jeleniej Góry Jerzy Łużniak i lokalni samorządowcy z powiatu jeleniogórskiego przerazili się wizją odcięcia miasta i regionu od kolei na okres remontu tunelu kolejowego między Janowicami Wielkimi a Wojanowem na linii kolejowej 274.
O planowanym okresie zamknięcia trzystumetrowego tunelu, znajdującego się ok. 7 kilometrów na zachód od miasta, prezydent Jeleniej Góry dowiedział się z korespondencji pomiędzy Kolejami Dolnośląskimi a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.

– Trwają rozmowy o tym, żeby na okres półtora roku zamknąć tunel w celu jego rewitalizacji, co oznacza w praktyce nie tylko niewyobrażalne problemy komunikacyjne w komunikacji Jeleniej Góry z Wrocławiem (...), ale także zrujnowanie wizerunku kolei i dewastację przyzwyczajeń pasażerów do kolei budowanych przez przeszło dekadę – powiedział Jerzy Łużniak, wyraźnie przerażony wizją remontu.

Ile potrwa zamknięcie linii 274?

W korespondencji z „Rynkiem Kolejowym” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK potwierdza, że przebudowa tunelu pod Górą Tunelową, na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów jest w przygotowaniu.

– Obecnie powstaje dokumentacja projektowa dla rewitalizacji dwutorowego tunelu kolejowego. W założeniach jest takie zaplanowanie robót, aby jak najlepiej utrzymać komunikację . Obecnie temat jest uzgadniany z przewoźnikami – napisał. Więcej światła na sprawę rzuca Bohdan Ząbek, z dolnośląskiego biura prasowego zarządcy infrastruktury.

– Przeprowadzić takiego remontu bez przerwania ruchu się nie da. Projekt zakłada prowadzenie prac przy zachowaniu maksymalnie długiego okresu przejezdności linii. Prace przy przebudowie sklepienia będą jednak wymagały jej zamknięcia. Okres ten planowany jest na sześć tygodni, a zapowiadany czas całej przebudowy wynosi 78 tygodni – powiedział dla portalu nj24.pl

Pociągi w tunelu będą mogły się minąć

Tunel po remoncie zyska wzmocnioną konstrukcję oraz będzie odnowiony. Głównym efekt prac ma być zwiększenie skrajni, czyli „poszerzenie” tunelu. Pozwoli to na równoczesny przejazd pociągów po obu torach, co obecnie nie jest możliwe i wydłuża czas przejazdu pociągów.

Wartość opracowywanej dokumentacji wynosi 1,3 mln zł (netto). Powstanie koncepcja, projekt budowlany i wykonawczy. Zadanie jest finansowane ze środków budżetowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5