Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostatnie prace w tunelu na trasie Wrocław – Jelenia Góra [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego już tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra - informuje PKP PLK.

Jak informują PKP PLK, nowoczesna maszyna „TEM” poszerzyła obiekt do wymaganych rozmiarów - z ok.8,3 m. do ponad 11 m. Teraz przy wykorzystaniu ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac. W ciągu doby przez tunel przejeżdża ponad 30 pociągów - podaje inwestor.

We wcześniejszej wersji tekstu informowaliśmy o opóźnieniu inwestycji. Zdaniem Porr, nie jest to prawda. - Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem, zgodnie z nim maszyna TEM miała zakończyć prace do listopada 2023, tymczasem poszerzanie tunelu (z 8 do 11 metrów) zakończyliśmy w połowie września 2023. Betonowanie poszerzonego tunelu planujemy zakończyć w styczniu - podkreśla rzeczniczka Porr Marta Czerwińska. 
 
O sprowadzeniu specjalnej maszyny do prac pod ruchem Rynek Kolejowy informował jako pierwszy. O szczegółach prac pisaliśmy z kolei w tym miejscu. Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław- Jelenia Góra. Dotychczas ze względu na zbyt małą szerokość zabraniały tego przepisy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

Infrastruktura

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

PKP PLK 16 lipca 2025

PKP PLK remontują przeprawy na linii 274

Infrastruktura

Tunel na trasie Wrocław - Jelenia Góra poszerzony

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Zobacz również:

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

Infrastruktura

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

PKP PLK 16 lipca 2025

PKP PLK remontują przeprawy na linii 274

Infrastruktura

Tunel na trasie Wrocław - Jelenia Góra poszerzony

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij