NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4

| Jakub Rösler 28.03.2022 1,7k

Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4
SA108-010 na stacji w Lesznie. To pojazdy tego typu przejdą naprawy P4fot. Jakub Rösler
Województwo wielkopolskie pozytywnie rozstrzygnęło postępowanie na naprawę poziomu P4 dla trzech swoich spalinowych pojazdów z serii SA108. Wykona je Pesa Mińsk Mazowiecki.
Województwo wielkopolskie jest właścicielem siedmiu pojazdów z serii SA108. Są to szynobusy, które zostały wyprodukowane przez nieistniejące już Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu. Cała seria SA108 liczy sobie 10 pojazdów, a poza siedmioma jednostkami jeżdżącymi w barwach Wielkopolski, dwa należą do województwa podlaskiego, a jeden do lubuskiego. SA108 razem z SA105 należą do rodziny pojazdów Regio Tramp. Wielkopolska posiada także dwa SA105. O obu pojazdach pisaliśmy w ostatnim czasie sporo. Pierwszy pojazd kursuje obecnie z pasażerami, a drugi oczekuje na modernizację.

Spalinowe trasy wokół Leszna i Krzyża

Wielkopolskie jednostki z serii SA108 obsługują trasy z Leszna do Zbąszynka przez Wolsztyn, a także trasę do Ostrowa Wielkopolskiego. Ponadto są wykorzystywane na północy regionu, gdzie kursują z Krzyża do Piły lub też dalej, do Chojnic. Pociągi Krzyż – Piła – Chojnice są obsługiwane przez Polregio, natomiast kursy wokół Leszna przez Koleje Wielkopolskie.

Rozszerzona naprawa P4

Przetarg obejmował naprawdę pojazdów o numerach 001, 002 oraz 003. Modernizacja szynobusów zostanie dokonana z wyłączeniem napraw zespołów napędowych, które zostaną wykonane przez Koleje Wielkopolskie we własnym zakresie. Poza standardowymi czynnościami przy naprawie P4, zamawiający wymaga, aby w jednostkach zostały wymienione wszystkie koła monoblokowe oraz wszystkie tarcze hamulcowe. Ponadto w szynobusach mają zostać wymienione kamery monitoringu z przedziału pasażerskiego, jak i dwie kamery szlakowe.

W pojazdach zostaną także zamontowane kamery lusterkowe oraz informacyjne tablice jednowierszowe wykonane w technologii LED. Wymienione mają też zostać wszystkie reflektory czołowe na nowe, halogenowe. Modernizacja obejmie też wydłużenie kanałów wentylacji od przedziału pasażerskiego do kabin maszynisty oraz malowanie całego pudła pojazdu.

Pesa Mińsk Mazowiecki z kolejnym zamówieniem

Pierwszy pojazd, oznaczony numerem 001 ma zostać zmodernizowany w ciągu 140 dni od przekazania go do wykonawcy, dwa kolejne mają zostać naprawione w ciągu 200 dni od przekazania ich do naprawy (ten czas jest liczony oddzielnie dla każdej z jednostek). Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu roku, licząc od dnia podpisania umowy.

Ostatecznie w postępowaniu wpłynęły trzy oferty, a za najkorzystniejszą uznana została oferta Pesa Mińsk Mazowiecki, która zaproponowała wykonanie naprawy trzech szynobusów za kwotę niewiele przekraczającą 5,037 miliona złotych.

Szynobus SA108-001 borykał się w ostatnim czasie z awarią wału napędowego, co skutkowało jego wyłączeniem z eksploatacji. Pisaliśmy o tym w styczniu tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5