Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4
fot. Jakub RöslerSA108-010 na stacji w Lesznie. To pojazdy tego typu przejdą naprawy P4
Województwo wielkopolskie pozytywnie rozstrzygnęło postępowanie na naprawę poziomu P4 dla trzech swoich spalinowych pojazdów z serii SA108. Wykona je Pesa Mińsk Mazowiecki.

Województwo wielkopolskie jest właścicielem siedmiu pojazdów z serii SA108. Są to szynobusy, które zostały wyprodukowane przez nieistniejące już Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu. Cała seria SA108 liczy sobie 10 pojazdów, a poza siedmioma jednostkami jeżdżącymi w barwach Wielkopolski, dwa należą do województwa podlaskiego, a jeden do lubuskiego. SA108 razem z SA105 należą do rodziny pojazdów Regio Tramp. Wielkopolska posiada także dwa SA105. O obu pojazdach pisaliśmy w ostatnim czasie sporo. Pierwszy pojazd kursuje obecnie z pasażerami, a drugi oczekuje na modernizację.

Spalinowe trasy wokół Leszna i Krzyża

Wielkopolskie jednostki z serii SA108 obsługują trasy z Leszna do Zbąszynka przez Wolsztyn, a także trasę do Ostrowa Wielkopolskiego. Ponadto są wykorzystywane na północy regionu, gdzie kursują z Krzyża do Piły lub też dalej, do Chojnic. Pociągi Krzyż – Piła – Chojnice są obsługiwane przez Polregio, natomiast kursy wokół Leszna przez Koleje Wielkopolskie.

Rozszerzona naprawa P4

Przetarg obejmował naprawdę pojazdów o numerach 001, 002 oraz 003. Modernizacja szynobusów zostanie dokonana z wyłączeniem napraw zespołów napędowych, które zostaną wykonane przez Koleje Wielkopolskie we własnym zakresie. Poza standardowymi czynnościami przy naprawie P4, zamawiający wymaga, aby w jednostkach zostały wymienione wszystkie koła monoblokowe oraz wszystkie tarcze hamulcowe. Ponadto w szynobusach mają zostać wymienione kamery monitoringu z przedziału pasażerskiego, jak i dwie kamery szlakowe.

W pojazdach zostaną także zamontowane kamery lusterkowe oraz informacyjne tablice jednowierszowe wykonane w technologii LED. Wymienione mają też zostać wszystkie reflektory czołowe na nowe, halogenowe. Modernizacja obejmie też wydłużenie kanałów wentylacji od przedziału pasażerskiego do kabin maszynisty oraz malowanie całego pudła pojazdu.

Pesa Mińsk Mazowiecki z kolejnym zamówieniem

Pierwszy pojazd, oznaczony numerem 001 ma zostać zmodernizowany w ciągu 140 dni od przekazania go do wykonawcy, dwa kolejne mają zostać naprawione w ciągu 200 dni od przekazania ich do naprawy (ten czas jest liczony oddzielnie dla każdej z jednostek). Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu roku, licząc od dnia podpisania umowy.

Ostatecznie w postępowaniu wpłynęły trzy oferty, a za najkorzystniejszą uznana została oferta Pesa Mińsk Mazowiecki, która zaproponowała wykonanie naprawy trzech szynobusów za kwotę niewiele przekraczającą 5,037 miliona złotych.

Szynobus SA108-001 borykał się w ostatnim czasie z awarią wału napędowego, co skutkowało jego wyłączeniem z eksploatacji. Pisaliśmy o tym w styczniu tego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Tabor i technika

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Jakub Madrjas 16 października 2020

Kto zmodernizuje kolejnego Regio Trampa? Niespodzianka z Poznania

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Tabor i technika

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Jakub Madrjas 16 października 2020

Kto zmodernizuje kolejnego Regio Trampa? Niespodzianka z Poznania

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5