Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podlaski SA108 przejdzie kapitalny remont. Będzie mieć drugie życie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podlaski SA108 przejdzie kapitalny remont. Będzie mieć drugie życie
Fot. Krzysztof Maria Różański, CC BY-SA 3.0
Polregio właśnie ogłosiło postępowanie dotyczące naprawy P5 spalinowego zespołu trakcyjnego SA108-009. Pojazd zostanie wyposażony w system Wi-Fi, urządzenia do zliczania pasażerów, gruntowny remont przejdzie także zespół napędowy pociągu wraz z przestrzenią pasażerską.

Polregio chce naprawić użytkowany przez siebie spalinowy zespół trakcyjny SA108 o numerze 009. Pojazd jest własnością samorządu województwa podlaskiego, podobnie jak bliźniacza jednostka o numerze bocznym 007, która przeszła remont dwa lata temu. Województwo ze stolicą w Białymstoku jest właścicielem w sumie trzech pojazdów wyprodukowanych przez, nieistniejące już dziś, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu. Poza dwoma pociągami SA108, region posiada także jedno "żelazko" (szynobus SA105) o numerze 103.

Nowa podłoga i gruntowny remont silników

Teraz przyszedł czas na remont zespołu trakcyjnego SA108, który wymaga naprawy poziomu P5. W ramach prac wykonana ma zostać m.in. wymiana podłogi, czy wymiana osłony przejścia między członami pojazdu. Zamontowane mają też zostać zasilacze buforowe, umożliwiające ładowanie akumulatorów czy też uruchomienie i pracę ogrzewania. Gruntowny remont przejdą także silniki spalinowe zamontowane w pojeździe oraz skrzynie biegów i przekładnie.

Do wymiany są także wiązki oraz złącza elektryczne w instalacji silnika napędowego. W pojeździe ma zostać także zamontowany system podgrzewania zbiorników paliwa, a pudło wagonu przejdzie malowanie i zostanie pokryte powłoką antygraffiti. Nowością będzie montaż systemu Wi-Fi dla pasażerów. Przedział pasażerski zostanie także wyposażony w gniazda 230V zamontowane przy wszystkich podwójnych siedzeniach pasażerskich, a ponadto w każdym z dwóch członów umieszczone zostanie po minimum 6 gniazd USB.

Udogodnienia dla wszystkich pasażerów

Zupełnie nowe będą także fotele pasażerskie, a podróżni zyskają także rolety oraz stoliczki. Ich montaż ma być identyczny jak w bliźniaczym pojeździe SA108-007, który przeszedł remont dwa lata temu. Co istotne, zespół trakcyjny zostanie także wyposażony w rampę dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także w system dynamicznej informacji pasażerskiej. W pociągu zostaną także zamontowane kamery tworzące system monitoringu wizyjnego oraz system zliczania pasażerów.

Pociąg zostanie też wyposażony w jeden automat biletowy, który zostanie umieszczony w identycznym miejscu do tego, w którym znajduje się on w bliźniaczym pojeździe o numerze 007. Polregio zapisało także możliwość rozszerzenia prac o wymianę osi zestawu kołowego, wymianę kół monoblokowych oraz tarcz hamulcowych. Prace te będą wykonane, jeśli ich konieczność zostanie wskazana przez komisarza odbiorczego.

150 dni na remont

Naprawa ma zostać wykonana w ciągu 150 dni od dnia przekazania pojazdu wykonawcy. Startować mogą wykonawcy, którzy wykażą, iż w ciągu 3 ostatnich lat wykonali bądź wykonują co najmniej dwa zadania polegające na naprawie poziomu P4 lub P5, a wartość każdego z tych zadań ma wartość co najmniej 2 milionów złotych. Oferty w przetargu można składać do 24 czerwca bieżącego roku, a o wyborze zdecyduje wyłącznie cena, choć wykonawca ma zostać wybrany w oparciu o aukcję elektroniczną.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4

Tabor i technika

Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4

Jakub Rösler 28 marca 2022

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Tabor i technika

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Jakub Madrjas 16 października 2020

Kto zmodernizuje kolejnego Regio Trampa? Niespodzianka z Poznania

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4

Tabor i technika

Trzy wielkopolskie SA108 przejdą naprawy P4

Jakub Rösler 28 marca 2022

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Tabor i technika

SA108-007 wrócił na Podlasie [film]

Jakub Madrjas 16 października 2020

Kto zmodernizuje kolejnego Regio Trampa? Niespodzianka z Poznania

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5