NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podlaski SA108 przejdzie kapitalny remont. Będzie mieć drugie życie

| Jakub Rösler 28.05.2022 2,7k

Podlaski SA108 przejdzie kapitalny remont. Będzie mieć drugie życie
Fot. Krzysztof Maria Różański, CC BY-SA 3.0
Polregio właśnie ogłosiło postępowanie dotyczące naprawy P5 spalinowego zespołu trakcyjnego SA108-009. Pojazd zostanie wyposażony w system Wi-Fi, urządzenia do zliczania pasażerów, gruntowny remont przejdzie także zespół napędowy pociągu wraz z przestrzenią pasażerską.
Polregio chce naprawić użytkowany przez siebie spalinowy zespół trakcyjny SA108 o numerze 009. Pojazd jest własnością samorządu województwa podlaskiego, podobnie jak bliźniacza jednostka o numerze bocznym 007, która przeszła remont dwa lata temu. Województwo ze stolicą w Białymstoku jest właścicielem w sumie trzech pojazdów wyprodukowanych przez, nieistniejące już dziś, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu. Poza dwoma pociągami SA108, region posiada także jedno "żelazko" (szynobus SA105) o numerze 103.

Nowa podłoga i gruntowny remont silników

Teraz przyszedł czas na remont zespołu trakcyjnego SA108, który wymaga naprawy poziomu P5. W ramach prac wykonana ma zostać m.in. wymiana podłogi, czy wymiana osłony przejścia między członami pojazdu. Zamontowane mają też zostać zasilacze buforowe, umożliwiające ładowanie akumulatorów czy też uruchomienie i pracę ogrzewania. Gruntowny remont przejdą także silniki spalinowe zamontowane w pojeździe oraz skrzynie biegów i przekładnie.

Do wymiany są także wiązki oraz złącza elektryczne w instalacji silnika napędowego. W pojeździe ma zostać także zamontowany system podgrzewania zbiorników paliwa, a pudło wagonu przejdzie malowanie i zostanie pokryte powłoką antygraffiti. Nowością będzie montaż systemu Wi-Fi dla pasażerów. Przedział pasażerski zostanie także wyposażony w gniazda 230V zamontowane przy wszystkich podwójnych siedzeniach pasażerskich, a ponadto w każdym z dwóch członów umieszczone zostanie po minimum 6 gniazd USB.

Udogodnienia dla wszystkich pasażerów

Zupełnie nowe będą także fotele pasażerskie, a podróżni zyskają także rolety oraz stoliczki. Ich montaż ma być identyczny jak w bliźniaczym pojeździe SA108-007, który przeszedł remont dwa lata temu. Co istotne, zespół trakcyjny zostanie także wyposażony w rampę dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także w system dynamicznej informacji pasażerskiej. W pociągu zostaną także zamontowane kamery tworzące system monitoringu wizyjnego oraz system zliczania pasażerów.

Pociąg zostanie też wyposażony w jeden automat biletowy, który zostanie umieszczony w identycznym miejscu do tego, w którym znajduje się on w bliźniaczym pojeździe o numerze 007. Polregio zapisało także możliwość rozszerzenia prac o wymianę osi zestawu kołowego, wymianę kół monoblokowych oraz tarcz hamulcowych. Prace te będą wykonane, jeśli ich konieczność zostanie wskazana przez komisarza odbiorczego.

150 dni na remont

Naprawa ma zostać wykonana w ciągu 150 dni od dnia przekazania pojazdu wykonawcy. Startować mogą wykonawcy, którzy wykażą, iż w ciągu 3 ostatnich lat wykonali bądź wykonują co najmniej dwa zadania polegające na naprawie poziomu P4 lub P5, a wartość każdego z tych zadań ma wartość co najmniej 2 milionów złotych. Oferty w przetargu można składać do 24 czerwca bieżącego roku, a o wyborze zdecyduje wyłącznie cena, choć wykonawca ma zostać wybrany w oparciu o aukcję elektroniczną.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5