Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwają prace na Węglówce w Chorzowie. Była potrzebna dodatkowa umowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
02-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwają prace na Węglówce w Chorzowie. Była potrzebna dodatkowa umowa
fot. UM Chorzów
Trwa przebudowa linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Widać już zaawansowanie prac. Jak się jednak okazało, w studium nie przewidziano elektryfikacji jednego z torów; dlatego PKP PLK podpisała dodatkową umowę z PORR.

Latem rozpoczęły się bardzo ważne prace na południowym odcinku „Węglówki” w rejonie Chorzowa i Bytomia. Powstać ma tu m.in. nowy przystanek kolejowy Chorzów Uniwersytet przy ulicy Strzelców Bytomskich, o który walczył m.in. Wojciech Dinges jako ówczesny prezes Kolei Śląskich. Powstanie tu też wiadukt kolejowy.

Niestety niezrealizowany zostanie inny postulat zgłaszany w konsultacjach – o przysunięciu przystanku Chorzów Miasto do centrum przesiadkowego. Zdecydowały kwestie techniczne oraz stanowisko miasta, które chciało dłuższych peronów w celu umożliwienia zatrzymania pociągów dalekobieżnych (mimo że chodzi o 1-2 połączenia w dobie). Centrum przesiadkowe będzie przez to mniej funkcjonalne, choć wejście na perony będzie położone trochę bliżej niż obecnie. 

W międzyczasie w biuletynie informacyjnym o przetargach pojawiła się informacja o udzieleniu nowego zamówienia wykonawcy inwestycji, firmie Porr. Dotyczy ono zaprojektowania i budowy sieci trakcyjnej nad torem nr 4 na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto na linii nr 131. Zamówienia o wartości 2,375 mln złotych netto udzielono bez przetargu na podstawie paragrafu o zamówieniach podobnych. 

Dlaczego sieć trakcyjna od początku nie została uwzględniona w projekcie? – Zakres Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Nakło Śląskie” był oparty na studium wykonalności, opracowywanym w latach 2015-2017, które nie zakładało elektryfikacji toru nr 4. Zabudowa sieci trakcyjnej nad nowym torem nr 4 jest potrzebna, dlatego ogłoszono zamówienie - tłumaczy Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe dodając, że decyzję podjęto dla optymalnego wykorzystania toru nr 4, po konsultacji z przewoźnikami i ekspozyturą. Przedstawicielka spółki nie była w stanie odpowiedzieć na pytanie, czemu sieci trakcyjnej od początku nie było w projekcie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij