Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zacznie prace na kolejnym odcinku „Węglówki”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
27-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK zacznie prace na kolejnym odcinku „Węglówki”
fot. Przykuta, CC BY-SA 4.0Linia 131
W tym roku mają rozpocząć się prace na południowym odcinku „Węglówki” w rejonie Chorzowa i Bytomia. Ich realizacja potrwa dwa lata. W najbliższym czasie gotowe będą też dokumentacje dotyczące planowanych inwestycji obejmujących odcinki na północ od Zduńskiej Woli-Karsznic. Nieco później zakończą się roboty projektowe obejmujące odcinek Nakło Śląskie – Kalina.

Trwa modernizacja tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty, czyli linii kolejowej nr 131. Inwestycja jest podzielona na etapy, a aktualnie prace toczą się na fragmencie łączącym ze sobą województwa śląskie i łódzkie. Jak poinformował niedawno zarządca infrastruktury, kontrakt obejmujący odcinek podległy budowanemu Lokalnemu Centrum Sterowania Zduńska Wola-Karsznice może zostać ukończony z pewnym opóźnieniem. Roboty prawdopodobnie przeciągną się do końca przyszłego roku.

Karsznickie łącznice są już gotowe

– Zakończyła się już natomiast modernizacja łącznic nr 542 Zduńska Wola-Karsznice – Gajewniki i 739 Zduńska Wola-Karsznice – Zduńska Wola – relacjonuje Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Umożliwiają one zjazd z „Węglówki” na linię nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki – granica państwa. Wykonawcą prac na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola jest ZUE SA.

Równolegle konsorcjum, którego liderem jest Porr, prowadzi roboty pomiędzy Kaliną a Ruścem Łódzkim. To większy, bo wart ponad 1,2 mld zł kontrakt (ZUE za prace koncentrujące się w województwie łódzkim otrzyma ponad 500 ,lm zł). – Roboty na obydwu odcinkach potrwają do 2023 r. – mówi nasz rozmówca. Zapowiada także, że niebawem ekipy remontowe wejdą na kolejny fragment magistrali.

Niebawem początek prac w okolicach Nakła Śląskiego

– Na odcinku Chorzów-Batory – Bytom – Nakło Śląskie prowadzone są prace budowlane – usłyszeliśmy od Katarzyny Głowackiej z PLK. Rozpoczęły się w marcu tego roku. W przyszłym roku zakończyć ma się zaś faza projektowa dla odcinka Nakło Śląskie – Kalina, który styka się z fragmentem modernizowanym obecnie przez Porr.

Trwa także projektowanie modernizacji odcinków północnych: Zduńska Wola-Karsznice – Dąbie nad Nerem, Dąbie – Złotniki Kujawskie, Złotniki – Twarda Góra, Twarda Góra – Tczew. We wszystkich tych przypadkach dokumentacja ma być gotowa jeszcze w tym roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij