NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Traxxy Cargounit już w Lotos Kolej

| inf. pras. oprac. jm 07.09.2020 113

Traxxy Cargounit już w Lotos Kolej
fot. Lotos Kolej
Poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących eksploatacji pozyskanych przez Cargounit lokomotyw Traxx. Pierwsza już rozpoczęła prowadzenie pociągów Lotos Kolej; przewoźnik dzięki temu po raz kolejny unowocześnia swoją flotę. 
Jak informowaliśmy w piątek, Bombardier Transportation przekazał Cargounit (marka handlowa firmy Industrial Division) pierwszą z trzech lokomotyw Traxx MS. Dostawę kolejnych dwóch lokomotyw wielosystemowych zaplanowano jeszcze w tym miesiącu. 

Jak poinformowała dziś spółka Lotos Kolej, podpisano umowę z Cargounit na wynajem dwóch lokomotyw Traxx MS2e. Pierwsza lokomotywa – egzemplarz przekazany przez Bombardiera w piątek – rozpoczęła już przewozy dla spółki. – Stale odmładzamy tabor poprzez zdawanie starszych lokomotyw i pozyskiwanie nowoczesnych, bardziej efektywnych. Mamy dobre doświadczenia w eksploatacji lokomotyw Traxx produkowanych przez Bombardiera, które są istotnym elementem naszej polityki odmładzania taboru – mówi Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej cytowany w komunikacie.

Jak czytamy, dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy Traxx MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi Lotos Kolej. – Wymiana starszego taboru na nowy jest uzasadniona ekonomicznie. Lokomotywa Traxx MS2e cechuje się wysokimi parametrami i niską awaryjnością, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty eksploatacji i odpowiada potrzebom przewozowym Lotos Kolej – dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes Lotos Kolej.

– Cieszymy się, że możemy zaoferować Lotos Kolej sprawdzone lokomotywy Traxx, posiadające homologację w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźnika, zależy nam na dostarczaniu nowoczesnych lokomotyw w ramach wieloletniej współpracy z Lotos Kolej – komentuje Łukasz Boroń, prezes Cargounit.

Jak poinformowała spółka Lotos Kolej, dzięki wynajmowi Traxxów, spółka zredygnuje z dzierżawy trzech lokomotywy Skoda 31E (seria 181) w ramach swojego programu odmłodzenia i unowocześnienia taboru.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (664)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (664)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5