NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

| Łukasz Malinowski 04.09.2020 178

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX
Fot. Industrial Division
Bombardier Transportation, globalny dostawca rozwiązań w zakresie mobilności i CARGOUNIT (marka handlowa firmy Industrial Division), lider na rynku wynajmu lokomotyw i taboru pasażerskiego w Polsce świętowali w Gdańsku przekazanie pierwszej z trzech lokomotyw BOMBARDIER TRAXX MS. Dostawę kolejnych dwóch lokomotyw wielosystemowych zaplanowano jeszcze w tym miesiącu.
– Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom sprawdzone lokomotywy TRAXX, posiadające homologacją w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Rozszerzanie floty o lokomotywy wielosystemowe stanowi kluczowy element strategii CARGOUNIT, która ma na celu zaspokojenie rosnącego popytu naszych klientów na nowoczesne lokomotywy przeznaczone do międzynarodowego transportu kolejowego w Europie Środkowej i Wschodniej – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT. Lokomotywy zostały dopuszczone do eksploatacji w siedmiu krajach (Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry i Holandia).

– Wraz z CARGOUNIT, największą polską spółką leasingową, zdobyliśmy kolejnego ważnego klienta na tym dynamicznie rozwijającym się rynku – powiedział Peter Ammann, Szef jednostki Global Business Development Locomotives w Bombardier Transportation. –  Nasz biznes lokomotywowy w Polsce zawsze był dla nas bardzo ważny i jesteśmy dumni, że nadwozia lokomotyw TRAXX produkowane są w zakładzie Bombardier Transportation we Wrocławiu mieście, w którym swoją siedzibę ma też CARGOUNIT – dodał.

Do eksploatacji w Polsce i krajach ościennych trafiło już ponad 240 lokomotyw TRAXX. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedanych zostało ponad 2,300 lokomotyw TRAXX, w tym ponad 600 lokomotyw wielosystemowych TRAXX. Lokomotywy te są przeznaczone do ruchu w czterech głównych systemach zasilania sieci trakcyjnej w Europie, zapewniając również elastyczność i interoperacyjność niezbędne w zarządzaniu międzynarodowym transportem kolejowym w całej Europie.

CARGOUNIT to największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z największych tego typu podmiotów w UE. CARGOUNIT posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Obecnie firma koncentruje się na modernizacji posiadanej floty poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw jednosystemowych do przewozów krajowych oraz lokomotyw wielosystemowych do przewozów międzynarodowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (951)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (951)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5