NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

| Łukasz Malinowski 04.09.2020 5,5k

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX
Fot. Industrial Division
Bombardier Transportation, globalny dostawca rozwiązań w zakresie mobilności i CARGOUNIT (marka handlowa firmy Industrial Division), lider na rynku wynajmu lokomotyw i taboru pasażerskiego w Polsce świętowali w Gdańsku przekazanie pierwszej z trzech lokomotyw BOMBARDIER TRAXX MS. Dostawę kolejnych dwóch lokomotyw wielosystemowych zaplanowano jeszcze w tym miesiącu.
– Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom sprawdzone lokomotywy TRAXX, posiadające homologacją w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Rozszerzanie floty o lokomotywy wielosystemowe stanowi kluczowy element strategii CARGOUNIT, która ma na celu zaspokojenie rosnącego popytu naszych klientów na nowoczesne lokomotywy przeznaczone do międzynarodowego transportu kolejowego w Europie Środkowej i Wschodniej – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT. Lokomotywy zostały dopuszczone do eksploatacji w siedmiu krajach (Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry i Holandia).

– Wraz z CARGOUNIT, największą polską spółką leasingową, zdobyliśmy kolejnego ważnego klienta na tym dynamicznie rozwijającym się rynku – powiedział Peter Ammann, Szef jednostki Global Business Development Locomotives w Bombardier Transportation. –  Nasz biznes lokomotywowy w Polsce zawsze był dla nas bardzo ważny i jesteśmy dumni, że nadwozia lokomotyw TRAXX produkowane są w zakładzie Bombardier Transportation we Wrocławiu mieście, w którym swoją siedzibę ma też CARGOUNIT – dodał.

Do eksploatacji w Polsce i krajach ościennych trafiło już ponad 240 lokomotyw TRAXX. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedanych zostało ponad 2,300 lokomotyw TRAXX, w tym ponad 600 lokomotyw wielosystemowych TRAXX. Lokomotywy te są przeznaczone do ruchu w czterech głównych systemach zasilania sieci trakcyjnej w Europie, zapewniając również elastyczność i interoperacyjność niezbędne w zarządzaniu międzynarodowym transportem kolejowym w całej Europie.

CARGOUNIT to największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z największych tego typu podmiotów w UE. CARGOUNIT posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Obecnie firma koncentruje się na modernizacji posiadanej floty poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw jednosystemowych do przewozów krajowych oraz lokomotyw wielosystemowych do przewozów międzynarodowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (1115)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (1115)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5