NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Trakcja: Zaprzeczamy plotkom o przyczynach opóźnień kontraktu na LCS Terespol

| Kasper Fiszer 22.02.2021 19

Trakcja: Zaprzeczamy plotkom o przyczynach opóźnień kontraktu na LCS Terespol
Stacja Terespolfot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 pl
Spółka Trakcja twierdzi, że nie dochodziło do przestojów w modernizacji wschodniej części magistrali E20 związanych z opóźnionymi płatnościami dla podwykonawców. Duży kontrakt dla PKP PLK realizowany jest jednak ze sporym poślizgiem. Pasażerowie muszą poczekać jeszcze przynajmniej kilka miesięcy do czasu całkowitego otwarcia trasy po remoncie.
Wciąż toczy się mocno opóźniona modernizacja magistrali E20 na jej wschodnim odcinku – na obszarze powstającego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) Terespol. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, zauważa, że opóźnienie może wynikać m.in. ze zlecenia wykonawcy pewnych prac dodatkowych, które nie były ujęte w pierwotnym wykazie robót. Stwierdza jednak również, że kondycja finansowa realizatora prac – firmy Trakcja – przełożyła się na spowolnienie robót.

Trakcja zaprzecza, by przyczyny opóźnienia leżały po jej stronie

– Stanowczo zaprzeczamy twierdzeniom, które dotyczą rzekomych przypadków przestoju prac związanych z zaległymi płatnościami dla podwykonawców w ramach kontraktu LCS Terespol – powiedział nam Maciej Grajewski, rzecznik prasowy spółki Trakcja. Dodajmy, że stanowisko służb prasowych PKP PLK nie konkretyzowało przyczyn opóźnień i odnosiło się jedynie do ogólnych problemów, jakie wykonawca miał w ostatnich latach. Nasz rozmówca nie odniósł się natomiast do zadanego pytania o aktualną kondycję przedsiębiorstwa.

Mimo istotnego przekroczenia harmonogramu robót wciąż nie wiemy, kiedy spodziewane jest ich ostateczne zakończenie. Inwestor stwierdził bowiem niedawno, że nie zawarł wciąż aneksu do umowy z wykonawcą, który zawierałby nowy, realny grafik prac. Dokument taki nie powstał do dziś.

Wciąż nie ma zaktualizowanego harmonogramu robót

– W związku z realizacją tego zadania inwestycyjnego strony prowadzą obecnie rozmowy dotyczące istotnych elementów inwestycji, które powinny zostać sformalizowane w procedowanym aneksie do umowy wiążącej strony – poinformował nas bowiem przedstawiciel Trakcji. Podróżni muszą jednak przygotować się na jeszcze wiele miesięcy utrudnień. Według wstępnych szacunków PKP PLK modernizacja trasy potrwa przynajmniej do IV kwartału.

Przypomnijmy, że opóźnione są także roboty na innych modernizowanych odcinkach E20. Pierwotne harmonogramy robót przekroczone zostały w kontraktach dotyczących LCS Kutno i LCS Łowicz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Ogłoszenie płatne

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5