Partnerzy serwisu:
Ogłoszenie płatne

Trakcja: Zaprzeczamy plotkom o przyczynach opóźnień kontraktu na LCS Terespol

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

OGŁOSZENIE PŁATNE
Trakcja: Zaprzeczamy plotkom o przyczynach opóźnień kontraktu na LCS Terespol
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 plStacja Terespol
Spółka Trakcja twierdzi, że nie dochodziło do przestojów w modernizacji wschodniej części magistrali E20 związanych z opóźnionymi płatnościami dla podwykonawców. Duży kontrakt dla PKP PLK realizowany jest jednak ze sporym poślizgiem. Pasażerowie muszą poczekać jeszcze przynajmniej kilka miesięcy do czasu całkowitego otwarcia trasy po remoncie.

Wciąż toczy się mocno opóźniona modernizacja magistrali E20 na jej wschodnim odcinku – na obszarze powstającego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) Terespol. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, zauważa, że opóźnienie może wynikać m.in. ze zlecenia wykonawcy pewnych prac dodatkowych, które nie były ujęte w pierwotnym wykazie robót. Stwierdza jednak również, że kondycja finansowa realizatora prac – firmy Trakcja – przełożyła się na spowolnienie robót.

Trakcja zaprzecza, by przyczyny opóźnienia leżały po jej stronie

– Stanowczo zaprzeczamy twierdzeniom, które dotyczą rzekomych przypadków przestoju prac związanych z zaległymi płatnościami dla podwykonawców w ramach kontraktu LCS Terespol – powiedział nam Maciej Grajewski, rzecznik prasowy spółki Trakcja. Dodajmy, że stanowisko służb prasowych PKP PLK nie konkretyzowało przyczyn opóźnień i odnosiło się jedynie do ogólnych problemów, jakie wykonawca miał w ostatnich latach. Nasz rozmówca nie odniósł się natomiast do zadanego pytania o aktualną kondycję przedsiębiorstwa.

Mimo istotnego przekroczenia harmonogramu robót wciąż nie wiemy, kiedy spodziewane jest ich ostateczne zakończenie. Inwestor stwierdził bowiem niedawno, że nie zawarł wciąż aneksu do umowy z wykonawcą, który zawierałby nowy, realny grafik prac. Dokument taki nie powstał do dziś.

Wciąż nie ma zaktualizowanego harmonogramu robót

– W związku z realizacją tego zadania inwestycyjnego strony prowadzą obecnie rozmowy dotyczące istotnych elementów inwestycji, które powinny zostać sformalizowane w procedowanym aneksie do umowy wiążącej strony – poinformował nas bowiem przedstawiciel Trakcji. Podróżni muszą jednak przygotować się na jeszcze wiele miesięcy utrudnień. Według wstępnych szacunków PKP PLK modernizacja trasy potrwa przynajmniej do IV kwartału.

Przypomnijmy, że opóźnione są także roboty na innych modernizowanych odcinkach E20. Pierwotne harmonogramy robót przekroczone zostały w kontraktach dotyczących LCS Kutno i LCS Łowicz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Trakcja wymienia zarząd

Biznes

Trakcja wymienia zarząd

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Stefan Bekir Assanowicz nowym prezesem Trakcji

Biznes

Stefan Bekir Assanowicz nowym prezesem Trakcji

Trakcja, oprac. DS 17 października 2024

PKP PLK dokapitalizuje Trakcję kwotą 100 mln zł

Biznes

PKP PLK dokapitalizuje Trakcję kwotą 100 mln zł

Michał Szymajda 07 października 2024

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Trakcja wymienia zarząd

Biznes

Trakcja wymienia zarząd

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Stefan Bekir Assanowicz nowym prezesem Trakcji

Biznes

Stefan Bekir Assanowicz nowym prezesem Trakcji

Trakcja, oprac. DS 17 października 2024

PKP PLK dokapitalizuje Trakcję kwotą 100 mln zł

Biznes

PKP PLK dokapitalizuje Trakcję kwotą 100 mln zł

Michał Szymajda 07 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij