NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Jak duże opóźnienie kontraktu na LCS Terespol? Nie wiadomo

| Kasper Fiszer 20.10.2020 18

Jak duże opóźnienie kontraktu na LCS Terespol? Nie wiadomo
Tablica informacyjna dotycząca modernizacji E20fot. Grzegorz W. Tężycki, lic. CC BY-SA 4.0
Prace na wschodnim odcinku magistrali E20, najważniejszego korytarza w układzie równoleżnikowym w Polsce, miały skończyć się w sierpniu tego roku. Roboty jednak trwają nadal. – Mobilizujemy wykonawcę – zapewniają PKP PLK, nie wskazując jednak nowej realnej daty oddania do użytku trasy po modernizacji.
– Zakończenie całej inwestycji planowane jest w sierpniu 2020 r. – czytamy w komunikacie prasowym PKP PLK z 2017 r. dotyczącym modernizacji magistrali E20 na odcinku Siedlce – Terespol na obszarze LCS Terespol. Zakładany termin minął dwa miesiące temu, a rzeczywisty czas finalizacji robót na tym bardzo ważnym i w ruchu pasażerskim, i towarowym korytarzu wciąż wydaje się bardzo odległy. Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych przyznaje, że wykonawca – Trakcja – przekroczył umowną datę zakończenia prac. Przyczyny opóźnienia nazywa on jednocześnie „niezależnymi”.

Przyczyna opóźnień? Budowa połączenia z siecią Cargotoru

PLK wskazuje na zwiększony zakres prac, który objął budowę dwutorowego połączenia infrastruktury PKP PLK z infrastrukturą Cargotoru w rejonie posterunku odgałęźnego Magdalenka (miało ono powstać na prośbę Cargotoru). – Procedowany jest aneks do umowy z wykonawcą, firmą Trakcja SA. Jednocześnie została ona zobowiązana do pełnej mobilizacji i przyspieszenia tempa robót – mówi przedstawiciel krajowego zarządcy infrastruktury. Nie wskazał on konkretnie żadnej innej przyczyny powstania opóźnienia.

Spółka podsumowała także postępy w pracach. W Terespolu i Małaszewiczach powstały po dwa perony. – Obiekty są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie – twierdzi nasz rozmówca. W obu tych miastach ustawiono nowe obiekty małej architektury, w Terespolu wyremontowane zostało przejście podziemne. Na wskazanych stacjach oraz w Chotyłowie powstają obecnie elementy nowego systemu sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa systemu odwodnieniowego na stacji Terespol, finalizowane są prace wykończeniowe przy budynku nastawni Chotyłów. – Te roboty nie wpływają na ruch pociągów – zaznacza Rafał Wilgusiak.

Nowy przystanek w przyszłym roku. A kiedy otwarcie całego odcinka?

Mówi też, że gotowy jest jeden nowy peron wyspowy w Białej Podlaskiej. Powstała tam także główna konstrukcja przejścia podziemnego od strony ul. Dokudowskiej. Aktualnie prace skoncentrowane są w rejonie nowego wiaduktu nad ulicami Lubelską i Witoroską. Ma on usprawnić komunikację w mieście. Docelowy nowy układ torowy stacji pozwoli zaś według służb prasowych PKP PLK na przejazd dłuższych (do 740 m) i cięższych pociągów towarowych. Trwają prace związane z siecią trakcyjną i zasilaniem. – W następnym etapie roboty będą przeniesione na drugą stronę stacji i obejmą peron nr 1 i drugą część przejścia podziemnego od strony dworca – zapowiada Rafał Wilgusiak. Na przystanku Biała Podlaska Wschodnia, który pierwotnie nosił roboczą nazwę Biała Podlaska Rozrządowa, stanęły dwa perony jednokrawędziowe. – Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki – usłyszeliśmy.

– Planowane oddanie tych peronów do użytku nastąpi w przyszłym roku – mówi przedstawiciel PKP PLK. Kiedy zakończy się natomiast cała inwestycja? Tego zarządca infrastruktury nie oszacował, a przynajmniej nie wskazał konkretnej daty w odpowiedzi na nasze pytania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5