NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Rośnie opóźnienie modernizacji E20. Kolejne utrudnienia na linii Łódź – Łowicz

| Kasper Fiszer 09.09.2020 55

Rośnie opóźnienie modernizacji E20. Kolejne utrudnienia na linii Łódź – Łowicz
Stacja w Łowiczufot. Kasper Fiszer
Modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem nie skończy się w 2021 r. Zarządca infrastruktury poinformował o kolejnym opóźnieniu tej ważnej inwestycji. Prace w Łowiczu powodują wciąż duże utrudnienia w ruchu na linii kolejowej nr 15 biegnącej w stronę Łodzi.
Na naszych łamach informowaliśmy już o zamieszaniu, jakie spowodowało wydłużenie robót na stacji w Zgierzu. Dwa tygodnie dłużej niż zakładano cała trasa z Łodzi Kaliskiej do Łowicza Głównego obsługiwana jest komunikacją zastępczą, a informację o zmianie harmonogramu robót zarządca infrastruktury przekazał Łódzkij Kolei Aglomeracyjnej tak późno, że ta nie zdążyła opracować rozkładu jazdy. Wyjazd ze zgierskiej stacji na linię nr 15 ma być ostatecznie otwarty w najbliższą niedzielę, ale nie oznacza to końca utrudnień dla pasażerów korzystających z jednego z najważniejszych połączeń ŁKA.

Podróż z Łodzi do Łowicza nadal z przesiadką

Z powodu opóźnienia innej inwestycji – modernizacji magistrali E20 na odcinku Warszawa – Poznań – nadal nie będzie bowiem możliwości wjazdu do Łowicza od strony Łodzi. – Ze względu na prace na stacji Łowicz Główny oraz na łącznicy kolejowej Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny będzie obowiązywała również w okresie do 7 listopada tego roku – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że w Łowiczu prace obejmują obecnie przede wszystkim peron nr 2 i układ torowy po zachodniej stronie stacji.

Równolegle budowane jest przejście podziemne, które zastąpi kładkę nad peronami (trwają roboty w jego części od strony miasta). Prace toczą się także przy moście nad rzeką Pisia-Zwierzyniec oraz przy nowym wiadukcie nad ul. 3 Maja. – Zmodernizowany został natomiast już peron nr 1. Wybudowane zostało również nowe Lokalne Centrum Sterowania, które zastąpi istniejące nastawnie – informuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Opóźnienie kontraktu na LCS Łowicz wciąż rośnie

W Kutnie trwa natomiast przebudowa stacji od strony budynku dworcowego wraz z peronami nr 1 (przy budynku) oraz 2 (w stałym układzie to najważniejszy peron, przy którym przystają głównie pociągi jadące w ciągu Warszawa – Poznań). – Postępuje też modernizacja torów na szlakach Sochaczew – Bednary, Łowicz Główny – Jackowice oraz Stara Wieś – Kutno – relacjonuje nasz rozmówca. W Nowej Suchej budowane są perony.

Mimo że PKP PLK wskazują na postępy w pracach, podają coraz odleglejsze terminy ich spodziewanego zakończenia. Jeszcze w czerwcu spółka przewidywała, że kontrakt obejmujący fragment przypisany do Lokalnego Centrum Sterowania w Łowiczu zostanie zamknięty w listopadzie przyszego roku, co oznaczało dziesięć miesięcy opóźnienia względem pierwotnych planów. – Wszystkie prace na obszarze LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew) obejmujące stację Łowicz Główny planowane są do 2022 r. – stwierdza tymczasem dziś Rafał Wilgusiak. Tłumaczy, że na przesunięcie terminu wpłynęły m.in. nieprzewidziane kolizje infrastrukturalne. – Pozostajemy w stałym kontakcie z wykonawcą, Trakcją-PRKiI, w celu optymalizacji prac – zapewniają służby prasowe inwestora.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5