Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

To już dziewięć lokomotyw Griffin 200 w PKP Intercity. Trwają szkolenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Intercity/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
To już dziewięć lokomotyw Griffin 200 w PKP Intercity. Trwają szkolenia
fot. Newag
Stan ilościowy lokomotyw Newagu z rodziny Griffin 200, od ostatniego tygodnia nieco się powiększył. PKP Intercity ma już dziewiąty elektrowóz, jeden z nich włączany jest w codziennie obiegi składów pasażerskich.

Jak już informowaliśmy, pierwsze elektryczne wielosystemowe lokomotywy EU200 trafiły do PKP Intercity w minionym tygodniu. O przyjeździe ośmiu elektrowozów poinformował na portalu X (dawny Twitter) szef przewoźnika - Janusz Malinowski.

W poniedziałek, 23 września lokomotywa została włączona do składu pociągu IC nr 1510 "Słowiniec" rel. Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna. Jak potwierdza państwowy przewoźnik, na razie będzie to stały przydział.


Trójmiejski przydział i szkolenia pracowników

– W poniedziałek jednostka o numerze 006 poprowadziła pociąg IC Słowiniec i w najbliższym czasie będzie obsługiwała to połączenie. Na pozostałych pojazdach szkoleni są nasi pracownicy – przekazała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.

Oznacza to, że Griffina będzie więc można zobaczyć m.in. na stacjach Legionowo, Działdowo, Malbork, Tczew czy na głównych stacjach w Trójmieście. Szkolenia dla pracowników przewoźnika obejmują przede wszystkim maszynistów, ale także personel techniczny, który na co dzień będzie zajmował się serwisowaniem pojazdów. PKP Intercity informuje, że po ich zakończeniu, lokomotywy będą systematycznie wprowadzane do ruchu pasażerskiego.

Państwowy przewoźnik wspomina, że trwa produkcja kolejnych sześciu pojazdów. Przewidziane są odbiory dwóch pojazdów w każdym miesiącu, tak aby do końca tego roku w parku taborowym PKP Intercity znalazły się wszystkie zamówione lokomotywy EU200.

Szybkie lokomotywy na popularnych trasach

Na terenie Polski Griffiny będą kursowały na najbardziej popularnych trasach tj. między Warszawą a Gdynią, Poznaniem, Wrocławiem, Katowicami czy Krakowem. Po otrzymaniu zezwoleń na poruszanie się po sieciach międzynarodowych, nowe lokomotywy pojadą również do Pragi, Budapesztu, Wiednia oraz Berlina.

Wszystkie lokomotywy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS drugiego poziomu, który znacznie zwiększa standardy bezpieczeństwa na torach. Pojazdy posiadają także system zdalnej diagnostyki, umożliwiający monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co - jak zaznacza PKP IC - przekłada się na ich efektywniejszą eksploatacji.


Jeszcze więcej nowych lokomotyw na polskich torach

Warto wspomnieć, że oprócz obecnego kontraktu, Newag dostarczy PKP Intercity także 63 nowe, wielosystemowe lokomotywy (z opcją zamówienia kolejnych 32) i świadczeniem usług ich utrzymania. W trakcie realizacji są również zamówienia na 20 oraz 46 elektrycznych lokomotyw jednosystemowych serii EU160 Griffin. Poza tym EU200 jest prezentowana na targach InnoTrans 2024 w Berlinie i jak pisaliśmy, cieszy się dużym zainteresowaniem.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij