Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

To Flirty obsłużą za 3 lata trasę Lublin – Radom – Łódź – Poznań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
To Flirty obsłużą za 3 lata trasę Lublin – Radom – Łódź – Poznań
fot. MS, Rynek Kolejowy
To elektryczne zespoły trakcyjne Flirt III obsłużą nową relację z Lublina przez Radom i Łódź do Poznania. Poseł Konrad Frysztak pytał o szanse wykorzystania na niej krótszych, zmodernizowanych ED74 na tej trasie.

Pochodzący z Radomia poseł Konrad Frysztak nieustannie dopytuje się o szanse powrotu PKP Intercity do obsługi linii Lublin – Dęblin – Radom – Tomaszów Mazowiecki – Łódź – Kutno – Poznań. Pociągi dalekobieżne w takiej relacji nie kursują od 13 lat.

– Wstępnie planowano kursowanie na danym odcinku w przedziałach co 4 godziny. Jednakże, takie połączenia mogłoby być potencjalnie uruchomione dopiero w rocznym rozkładzie jazdy edycji 2024/25 – informuje po raz kolejny resort infrastruktury. – Aktualnie rozważany jest wariant obsługi relacji Lublin – Radom – Łódź przy wykorzystaniu składu ED160 – czytamy w odpowiedzi ministerstwa.

Poseł Frysztak dopytuje także o to, gdzie trafią nowe ED160 ze Stadlera, które wkrótce mają rozpocząć eksploatację nadzorowaną.

– Dwanaście nowych składów ED160 w pierwszej kolejności planuje się skierować do uzupełnienia obecnie kursujących połączeń na ciągach obsługiwanych już taborem ED160, w tym Olsztyn –
Kraków, Warszawa – Katowice, Gdynia – Katowice, Szczecin – Łódź (wraz z wydłużeniami i uzupełnieniami), a zestawionych aktualnie ze składów wagonowych – napisał Andrzej Bittel.

Dodaje, że kolejne pociągi będą zmieniały zestawienia wraz z odbieraniem kolejnych nowych Flirtów. Stanie się to po zakończeniu eksploatacji nadzorowanej dwóch pierwszych sztuk i wraz z normalną eksploatacją kolejnych nowych pojazdów. Stanie się to w grudniu 2022.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5