NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

TLK Kociewie znów nie dojedzie do Łodzi. Przyczyną remonty

| Kasper Fiszer 30.08.2022 2,5k

TLK Kociewie znów nie dojedzie do Łodzi. Przyczyną remonty
fot. M. Szymajda
Z rozkładu jazdy znów znika wieczorne połączenie z Trójmiasta do Łodzi przez Toruń. PKP Intercity ponownie skróci bowiem trasę pociągu TLK „Kociewie”, który będzie teraz kończył bieg we Włocławku. Ma być to związane z ograniczeniami infrastrukturalnymi.
W 2020 r. Ministerstwo Infrastruktury podjęło decyzję o uruchomieniu dodatkowego pociągu z Trójmiasta do Łodzi przez Bydgoszcz i Toruń, który zapewniłby możliwość przejazdu w godzinach wieczornych. W przeciwnym kierunku skład miał wyruszać wczesnym rankiem. Koncepcja została zrealizowana poprzez uruchomienie dodatkowej grupy wagonow bezpośrednich włączonych w skład pociągu TLK „Kociewie” z Gdyni do Gorzowa Wielkopolskiego. Część składu jadąca do Łodzi miała być odczepiana w Bydgoszczy, skąd po zmianie kierunku jazdy byłaby skierowana w kierunku Kutna.

Sporo zmian w rozkładzie jazdy na przestrzeni niespełna dwóch lat

Pociąg zaczął kursować we wrześniu przed dwoma laty, ale rzeczywisty przebieg trasy pokrywał się z pierwotnie założonym stosunkowo rzadko. Najpierw pomiędzy Kutnem a Łodzią skład kierowano trasą okrężną przez Łowicz, bo remontowana była linia nr 16. Później PKP Intercity zdecydowało się natomiast na skrócenie trasy do Włocławka, co tłumaczyło przebudową stacji w Kutnie oraz węzła Łódź Kaliska.

Choć spółka zapowiadała, że relacja pociągu zostanie skrócona do Włocławka już na stałe, w tegoroczne wakacje nieoczekiwanie powrócono do początkowych założeń i skierowano „Kociewie” do Łodzi. Stacją końcową ponownie stała się Łódź Kaliska, choć nadal pozostaje ona przebudowywana – podobnie zresztą jak węzłowe Kutno. Wiemy już jednak, że była to jedynie sytuacja tymczasowa, a za kilka dni pasażerowie ponownie stracą możliwość dojazdu tym kursem do miejscowości położonych na południe od Włocławka.

Przewoźnik: Skrócenie trasy jest wymuszone nocną przerwą w ruchu

– Przed wakacjami pociąg ten jeździł w skróconej relacji ze względu na prace modernizacyjne w Łodzi i w Kutnie. Na okres wakacyjny zmieniła się organizacja ruchu i pociągi mogły kursować do Łodzi – mówi Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Dodaje ona, że wraz z początkiem września znów zmienione zostaną uwarunkowania ruchowe, bo wydłużona zostanie przerwa w ruchu na odcinku objętym remontami. To wymusiło powtórne skrócenie trasy do Włocławka.

Likwidacja połączenia na długim odcinku oznacza spore problemy dla podróżnych, także tych korzystających z kolei przy podróżach w relacjach krótszych. „Kociewie” jest bowiem pierwszym w ciągu dnia kursem pomiędzy Kutnem a Włocławkiem. Zapewnia też ostatnie późnowieczonre połączenie z Włocławka w kierunku Łodzi.

PLK potwierdzają: Dwa miesiące intensywnych prac w Kutnie

Informację PKP Intercity o braku możliwości przejazdu pociągu w porze nocnej potwierdza zarządca infrastruktury. – Intensywne prace realizowane będą w godzinach nocnych na stacji Kutno – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty mają objąć montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i modernizację torowiska w zachodniej części stacji.

Przedstawiciel PLK zapowiada, że utrudnienia zakończą się w listopadzie, a TLK „Kociewie” wróci na swoją podstawową trasę do Łodzi. – Zmiany dotyczące TLK „Kociewie” zostały wcześniej uzgodnione z przewoźnikiem – zapewnia. Dodaje, że trasa żadnego innego kursu nie została skrócona ze względu na wspomnianą nocną przerwę w ruchu.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5