NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zmiana trasy TLK Kociewie. Ale Ostbahn nie traci połączeń dalekobieżnych

| tt, Rynek Kolejowy 20.11.2017 8,2k

Zmiana trasy TLK Kociewie. Ale Ostbahn nie traci połączeń dalekobieżnych
Fot. Nikodem Wodowski
Wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, która przypada na 10 grudnia br., zmieniona zostanie trasa pociągu TLK Kociewie, który w swojej niedługiej historii stał się obiektem irytacji i drwin jednocześnie. Na trasie, którą ten pociąg obsługiwał do tej pory, pozostaną jednak połączenia dalekobieżne, choć w innej relacji i porze dnia.
TLK Kociewie, w relacji Gdynia – Gorzów Wielkopolski, został uruchomiony w grudniu 2016 r. Szybko zyskał on złą sławę, ze względu na to, że regularnie notował gigantyczne opóźnienia, często był również odwoływany, co było spowodowane defektami lokomotyw. Sprawą zajął się Urząd Transportu Kolejowego, a na Facebooku powstał prześmiewczy profil „Gdzie jest TLK Kociewie”. Problemy z taborem, notowane głównie poprzedniej zimy, w późniejszych miesiącach się jednak uspokoiły.

Inną wadą tego pociągu był skrajnie nieatrakcyjny czas jazdy. W pierwszym okresie funkcjonowania pociąg zatrzymywał się np. w Pile na 29 minut, a później w Krzyżu aż na 54 minuty (oczekiwanie na grupę wagonów z Katowic). To dlatego podróż z Gdyni do Gorzowa trwała aż 6 godzin i 35 minut. Później jednak rozkład został poprawiony, a postoje skrócone.

Od grudnia, wraz ze zmianą rocznego rozkładu, TLK Kociewie pozostanie na trasie Gdynia – Gorzów Wlkp., ale pojedzie nie przez Starogard Gd. i Chojnice, lecz przez Bydgoszcz i Nakło n. Notecią. Kursować będzie w podobnych godzinach jak obecnie: po południu z Gdyni, przed południem w kierunku przeciwnym. W zamian, uruchomiony zostanie jednak pociąg TLK Bory Tucholskie w relacji Gdynia – Piła. Bory Tucholskie kursować będą w innych godzinach niż Kociewie: z Gdyni wyjeżdżać będą o godz. 11.52, z Piły o godz. 17.25.

O ile kurs z Gdyni, w środku dnia, wydaje się być zupełnie nieatrakcyjny dla pasażerów, o tyle istotną zmianą jest popołudniowy kurs w kierunku Gdyni. Ułatwi on bowiem niedzielne „studenckie” powroty do Trójmiasta. Istotnym mankamentem obecnej oferty połączeń kolejowych w takich ośrodkach jak Chojnice czy Czersk jest bowiem brak popołudniowego bezpośredniego pociągu do Trójmiasta. Wiosną 2016 r. przez krótko połączenie takie (w relacji Piła – Gdańsk Wrzeszcz) zapewniała Arriva RP. Pociąg ten, kursujący w niedzielne popołudnia, cieszył się dużym zainteresowaniem podróżnych.

Pociąg Bory Tucholskie nie będzie w Pile posiadać skomunikowania z połączeniami PKP IC do i z Gorzowa Wielkopolskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5