NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Modernizacja E20: Perony w Kutnie będą gotowe jeszcze później. Koniec prac za rok

| Kasper Fiszer 26.10.2021 3,7k

Modernizacja E20: Perony w Kutnie będą gotowe jeszcze później. Koniec prac za rok
Stacja Kutno w marcu 2021 r. fot. Kasper Fiszer
Choć prace infrastrukturalne w Kutnie postępują, opóźnienie modernizacji magistrali E20 wciąż rośnie. O kilka miesięcy później niż wynika to z zapowiedzi z wiosny zakończona zostanie budowa nowych peronów. Pasażerowie muszą liczyć się więc z kolejnymi miesiącami utrudnień w ruchu.
PKP Intercity poinformowało niedawno, że jedną z przyczyn skrócenia trasy TLK Kociewie kursującego do niedawna z Gdyni do Łodzi, a obecnie tylko z Gdyni do Włocławka, jest trwająca przebudowa stacji Kutno. Prace są tam mocno opóźnione, bo roboty miały się zakończyć jeszcze w 2020 r., tymczasem do ich finału wciąż jest bardzo daleko. Zarządca infrastruktury zapewnia jednak, że prace postępują, i wskazuje nową datę oczekiwanego zamknięcia kontraktu.

Perony w Kutnie będą otwarte później, niż zapowiadano wiosną

– Na peronach nr 1 i 2 (od strony budynku dworcowego) trwają prace wykończeniowe – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych (perony nr 3 i 4 są od wielu miesięcy gotowe). – Udostępnienie obu platform jest planowane w drugiej połowie 2022 r. – zapowiada. Oznacza to zwiększenie opóźnienia, bo jeszcze w marcu PKP PLK informowały nas, że całość infrastruktury pasażerskiej na stacji Kutno będzie oddana do użytku w drugim kwartale przyszłego roku.

Do końca tego roku otwarte ma zostać natomiast przebudowywane przejście podziemne, które zostanie wyposażone w windy. Pozwoli to na likwidację tymczasowych dróg dojścia w poziomie szyn, dzięki czemu możliwa ma być kontynuacja robót torowych i sieciowych. Do wykonania pozostał zaś montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym. – Ich uruchomienie planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku – usłyszeliśmy w PLK.

Czy będą kary umowne dla wykonawcy?


Na niemal całym odcinku magistrali E20, który ma być zarządzany z lokalnego centrum sterowania (LCS) Kutno, wymieniono już tory i sieć trakcyjną. Do końca roku planowane są prace na jednym torze pomiędzy Kutnem a Starą Wsią. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału przyszłego roku w Starej Wsi, a także na szlakach Żychlin – Stara Wieś i Stara Wieś – Kutno montowane mają być urządzenia sterowania ruchem. – Umożliwi to uruchomienie systemu sterowania na obszarze LCS Kutno do końca 2022 r. – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Skąd rosnące opóźnienie? PKP PLK tłumaczą je, podobnie zresztą jak w poprzednich miesiącach, zwiększonym zakresem robót (m.in. koniecznością usunięcia niezidentyfikowanych wcześniej kolizji terenowych). Spółka proceduje aneks do umowy z wykonawcą robót, konsorcjum ZUE – Budimex – Strabag. Na razie nie wiadomo, czy będzie on obciążony karami umownymi za przekroczenie terminu realizacji. – Kwestia ich zasadności i ewentualnego naliczenia będzie rozpatrywana w końcowej fazie inwestycji – powiedział nam Radosław Śledziński, wskazując, że wszystkie prace powinny zostać zrealizowane do końca 2022 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5