NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

TLK „Kociewie” stanie się IC. Kolejna zmiana relacji

| Kasper Fiszer 19.10.2022 10,2k

TLK „Kociewie” stanie się IC. Kolejna zmiana relacji
zdjęcie ilustracyjnefot. Michał Szymajda
W nowym rocznym rozkładzie jazdy TLK „Kociewie” stanie się pociągiem kategorii InterCity. Oznacza to nowocześniejszy tabor przy tej samej cenie biletów. Zmieni się także relacja, bo stacją docelową w Łodzi będzie teraz podziemna Fabryczna.
W ostatnich latach pociąg TLK „Kociewie” jest bodaj najczęściej zmieniającym relację połączeniem w siatce obsługiwanej przez PKP Intercity. Kurs uruchomiono początkowo na trasie z Gdyni do Gorzowa Wielkopolskiego. Od września 2020 r. prowadził on grupę wagonów bezpośrednich do Łodzi Kaliskiej, jednak wkrótce jego trasa została skrócona do Włocławka. Potem następowało jeszcze kilkukrotne ponowne wydłużanie biegu do Łodzi i skracanie go do Włocławka. Ze składu zniknęły natomiast wagony do Gorzowa Wielkopolskiego.

Trasa wydłużona z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Fabrycznej

Kolejne zmiany wejdą natomiast w życie wraz z początkiem obowiązywania nowego rocznego rozkładu jazdy, a więc w drugą niedzielę grudnia. Jak potwierdziło finansujące kurs Ministerstwo Infrastruktury, pociąg z Trójmiasta nie będzie już kończył biegu na stacji Łódź Kaliska, ale na podziemnej Łodzi Fabrycznej. Skład zatrzyma się jednak także na Żabieńcu, w Łodzi Kaliskiej, na Chojnach oraz na Widzewie.

Godziny odjazdów pozostały zbliżone do tych założonych w obecnym rocznym rozkładzie jazdy (w okresach, gdy trasa „Kociewia” nie jest skracana do Włocławka). Z Gdyni wyjedziemy więc tuż przed 17:00, zaś z Łodzi – po 5:30. Nie zmieni się też trasa przejazdu przez Kutno, Włocławek, Toruń Główny, Bydgoszcz Główną, Tczew i Gdańsk Główny. Zmieni się natomiast kategoria pociągu: przestanie być on TLK, a stanie się IC, co wiąże się ze zmianą taboru na nowocześniejszy. MI nie odpowiedziało nam jednak wprost, jakie pojazdy zostaną wykorzystane do obsługi tego kursu.

Godziny odjazdów nie są jeszcze ostateczne

Szczegółowy rozkład jazdy został już opublikowany na łamach prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe Portalu Pasażera. Jak zastrzega jednak organizator połączeń, zarządca infrastruktury ma obowiązek przedstawić ostateczną wersję grafiku połączeń nie później niż na 21 dni przed jego wejściem w życie. – W związku z tym dane zaprezentowane w wynikach wyszukiwania mogą się zmienić i należy je zweryfikować po 19 listopada tego roku – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

W nowym rocznym rozkładzie jazdy połączenia z Łodzi do Gdyni nadal realizowane będą więc trzema trasami. Miasta łączyć będą bowiem pociągi jadące przez Kutno i Bydgoszcz, a także przez Warszawę i Iławę oraz przez Kutno i Płock.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5