NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Szwedzkie Transitio zwiększa zamówienie na pociągi piętrowe Stadlera

| inf. pras. oprac. jm 16.06.2020 41

Szwedzkie Transitio zwiększa zamówienie na pociągi piętrowe Stadlera
Fot. Stadler
Szwedzka firma leasingowa Transitio zamówiła kolejne dwanaście piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych KISS.
Zamówienie jest warte 133,3 mln franków szwajcarskich. AB Transitio korzysta tym samym z opcji wynikającej z umowy, która obowiązuje od 2016 roku. Nowo zamówione pociągi KISS zostaną dostarczone jesienią 2021 r. zgodnie z umową. Będą kursować w regionie Mälaren, na zachód od szwedzkiej stolicy – Sztokholmu.

Firmy Transitio i Stadler podpisały już w 2016 roku umowę na dostawę dwupoziomowych pociągów dla różnych regionów Szwecji. Początkowo zamówiono 33 pociągi dla Mälab, a potem osiem kolejnych pociągów dla Uppsala Länstrafik. Prezentowano je na targach Innotrans. Drugie zamówienie, które właśnie zostało złożone, obejmuje dwanaście pociągów dla Mälab. Oznacza to, że łącznie Transitio zamówiło już 53 pociągi KISS.

Czterowagonowe pociągi piętrowe mają jedną klasę, która została zaprojektowana z myślą o komforcie. Oferują one pasażerom dużo miejsca na nogi – podkreśla Stadler. Pudła wagonów w pociągach Mälab są dostosowane do szwedzkiej skrajni. Pociągi te mogą osiągać maksymalną prędkość 200 kilometrów na godzinę. Dwuścienne przejścia między wagonami, ogrzewanie podłogowe i dobra izolacja sprawiają, że pociągi są szczególnie wytrzymałe w zimie.

– Podobnie jak pociągi, które są już w ruchu pasażerskim od grudnia 2019 r., nowo zamówione pojazdy będą odpowiadały linii skandynawskiego wzornictwa opracowanej wspólnie z Transitio. Fakt, że wkrótce po tym, jak nowe piętrowe pociągi rozpoczęły ruch pasażerski, otrzymaliśmy kolejne zlecenie od Transitio, jest wielkim wotum zaufania i uznania dla jakości nowych pociągów – powiedział Ansgar Brockmeyer, szef sprzedaży w firmie Stadler cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwecja (71)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwecja (71)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5