NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Szwecja zamknęła kolejowe kasy biletowe

| Michał Szymajda 05.03.2021 4,3k

Szwecja zamknęła kolejowe kasy biletowe
Pociąg SJ na stacji w Malmofot. M. Szymajda
Największy państwowy szwedzki przewoźnik kolejowy SJ zamknął punkty obsługi klienta na wszystkich dworcach kolejowych w kraju. Po raz ostatni było one otwarte z ostatnim dniem lutego.
W praktyce oznacza to, że jedynym sposobem zakupu biletów na stacjach pozostaną automaty biletowe. Do 1 marca „SJ Service Center” istniały na stacjach w największych miastach w kraju: w Sztokholmie, Göteborgu i Malmö.

Personel z punktów obsługi klienta zostanie od 15 marca przeniesiony do przestrzeni stacyjnej. Dzięki temu pracownicy SJ mają być bliżej klienta, co w praktyce oznacza, że tym z pasażerów, którzy nie mają biletów jeszcze na dworcu, pomogą kupić bilet w jednym z licznych automatów. Mają odpowiadać też za pomoc w wejściu na pokład, służyć pomocą na temat bieżącej sytuacji ruchowej i poinstruować jak przebukować bilet. W sytuacji awaryjnej istniej możliwość nabycia biletu kolejowego, za dopłatą 100 koron (ok. 45 złotych), w sklepach sieci Pressbyrån lub 7-Eleven.

W ostatnich miesiącach działanie kas biletowych w Sztokholmie zostało i tak poważnie ograniczone. Np. kasy na głównej stacji w Sztokholmie działały od poniedziałku do piątku od 8 do 18:30 i w niedzielę od 10:15 do 18:30. Kasy w Göteborgu i Malmö w weekendy w ogóle nie były czynne. Ekipy z kas przeniesione w pobliże automatów mają być dostępne dla pasażerów w szerszym zakresie czasowym niż kasy, ale w soboty pracowników SJ również nie znajdziemy na peronach.

- Nadal będziemy do dyspozycji pasażerów, aby pomóc w różnego rodzaju usługach związanych z podróżą SJ. Większość tych działań będzie miała miejsce na peronach i na dworcach. To, że teraz rezygnujemy z punktów obsługi pasażera, jest w dużej mierze konsekwencją pandemii, która mocno uderzyła w finanse SJ. Teraz eliminujemy niepotrzebne koszty, aby nadal móc oferować atrakcyjny poziom cen na podróże z SJ - powiedział rzecznik przewoźnika Tobbe Lundell. Dodaje, że w czasie epidemii spadła grupa pasażerów chętnych do zakupu biletów na stacji.

W Sztokholmie, Göteborgu i Malmö pozostaną salony m.in. dla podróżnych pierwszej klasy i klientów rocznych z kartą. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwecja (93)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Szwecja (93)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5