NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Szwecja zamknęła kolejowe kasy biletowe

| Michał Szymajda 05.03.2021 4k

Szwecja zamknęła kolejowe kasy biletowe
Pociąg SJ na stacji w Malmofot. M. Szymajda
Największy państwowy szwedzki przewoźnik kolejowy SJ zamknął punkty obsługi klienta na wszystkich dworcach kolejowych w kraju. Po raz ostatni było one otwarte z ostatnim dniem lutego.
W praktyce oznacza to, że jedynym sposobem zakupu biletów na stacjach pozostaną automaty biletowe. Do 1 marca „SJ Service Center” istniały na stacjach w największych miastach w kraju: w Sztokholmie, Göteborgu i Malmö.

Personel z punktów obsługi klienta zostanie od 15 marca przeniesiony do przestrzeni stacyjnej. Dzięki temu pracownicy SJ mają być bliżej klienta, co w praktyce oznacza, że tym z pasażerów, którzy nie mają biletów jeszcze na dworcu, pomogą kupić bilet w jednym z licznych automatów. Mają odpowiadać też za pomoc w wejściu na pokład, służyć pomocą na temat bieżącej sytuacji ruchowej i poinstruować jak przebukować bilet. W sytuacji awaryjnej istniej możliwość nabycia biletu kolejowego, za dopłatą 100 koron (ok. 45 złotych), w sklepach sieci Pressbyrån lub 7-Eleven.

W ostatnich miesiącach działanie kas biletowych w Sztokholmie zostało i tak poważnie ograniczone. Np. kasy na głównej stacji w Sztokholmie działały od poniedziałku do piątku od 8 do 18:30 i w niedzielę od 10:15 do 18:30. Kasy w Göteborgu i Malmö w weekendy w ogóle nie były czynne. Ekipy z kas przeniesione w pobliże automatów mają być dostępne dla pasażerów w szerszym zakresie czasowym niż kasy, ale w soboty pracowników SJ również nie znajdziemy na peronach.

- Nadal będziemy do dyspozycji pasażerów, aby pomóc w różnego rodzaju usługach związanych z podróżą SJ. Większość tych działań będzie miała miejsce na peronach i na dworcach. To, że teraz rezygnujemy z punktów obsługi pasażera, jest w dużej mierze konsekwencją pandemii, która mocno uderzyła w finanse SJ. Teraz eliminujemy niepotrzebne koszty, aby nadal móc oferować atrakcyjny poziom cen na podróże z SJ - powiedział rzecznik przewoźnika Tobbe Lundell. Dodaje, że w czasie epidemii spadła grupa pasażerów chętnych do zakupu biletów na stacji.

W Sztokholmie, Göteborgu i Malmö pozostaną salony m.in. dla podróżnych pierwszej klasy i klientów rocznych z kartą. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwecja (87)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Szwecja (87)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5