NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Szwecja przedstawia konkretne plany uruchomienia nocnych pociągów do zachodniej Europy

| Michał Szymajda 28.07.2020 91

Szwecja przedstawia konkretne plany uruchomienia nocnych pociągów do zachodniej Europy
Fot. Snalltaget
23 lipca rząd Szwecji przedstawił plan uruchomienia siatki nocnych połączeń, którymi pojedziemy ze Sztokholmu i kilku innych dużych miast do Hamburga i Brukseli.
Uruchomienie nocnych pociągów międzynarodowych było obiektem studiów, które zlecił rząd Szwecji. Rozważano kilka relacji, m.in. ze Sztokholmu do Berlina, czy do Frankfurtu. Planiści wzięli pod uwagę możliwości ruchowe oraz techniczne ze szczególnym uwzględnieniem przejazdu przez Danię i Niemcy. Na podstawie ich zaleceń rząd Szwecji zarekomenduje do uruchomienia najpóźniej od 1 sierpnia 2022 roku relacji Sztokholm – Hamburg i Malmo – Bruksela.

W pierwszym przypadku uznano, że trasa będzie optymalna z uwagi na duże zatłoczenie niemieckiej sieci kolejowej w godzinach porannych, czas przejazdu, a jednocześnie wysokie walory Hamburga jako miejsca przesiadkowego. Brukselę również uznano za znakomity hub przesiadkowy, z uwagi na możliwość kontynuowania podróży stamtąd do Holandii, Francji czy do Anglii.

Szwedzki rząd przeznaczy na opracowanie konkretnego rozkładu i przygotowanie taboru do kursowania 300 milionów koron (w przeliczeniu to około 135 milionów złotych). Trafią one do Krajowej Administracji Transportowej. Przewoźnika dla tej relacji prawdopodobnie wyłoni przetarg.

W Europie odradzają się nocne przewozy dalekobieżne. W styczniu relację Wiedeń – Bruksela uruchomiły Koleje Austriackie (wstrzymane podczas pandemii), RegioJet rozpoczął nocne kursy z Pragi do Rijeki w Chorwacji i od grudnia zamierza jeździć z Pragi do Przemyśla, także nocą. Niemiecki prywatny operator Alpensylt Express w lipcu uruchomił pociągi znad Morza Północnego do Salzburga – w serce Alp.

Tego lata miały ruszyć codzienne połączenia między Malmo a Berlinem, które zapowiedziała spółka Snälltåget, która dotąd uruchamiała takie pociągi co kilka dni. Tak się jednak nie stało, głównie z uwagi na epidemię koronawirusa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5