Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

IV Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
IV Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy
Fot. Stowarzyszenie Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska
Już po raz czwarty, 8 maja we Wrocławiu, odbywa się Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy. Stowarzyszenie Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska informuje, że zauważyła znaczną poprawę i rozwój w ofercie połączeń transgranicznych pomiędzy Polską a Niemcami, niemniej jednak apeluje do wszystkich uczestników spotkania o dalsze podejmowanie starań w zakresie poprawy transportu szynowego pomiędzy istotnymi miastami w rejonie przygranicznym.

Częściowo zostały już osiągnięte podstawowe założenia podjęte podczas pierwszego Szczytu Kolejowego w 2015 roku, dzięki czemu podróżni mogą bez większych problemów dotrzeć do Wrocławia (Europejska Stolica Kultury 2016) „Pociągiem do Kultury” kursującym z Berlina w soboty i w niedziele oraz codziennie pociągiem austriackich linii kolejowych (ÖBB) kursującym w relacji Budapeszt/Wiedeń – Opole – Wrocław – Berlin, przy utrzymaniu atrakcyjnej oferty biletowej. Co więcej, pomimo wprowadzonej przesiadki w Węglińcu, pasażerowie mogą komfortowo i szybko dotrzeć do Drezna, a przewoźnik samorządowy – Koleje Dolnośląskie – zadbał nie tylko o utrzymanie atrakcyjnej oferty biletowej, ale również o promocję wspomnianego połączenia (w postaci plakatów oraz małych folderów z informacją o cenach, godzinach odjazdów, stacjach zatrzymania).

Ponadto Stowarzyszenie KolejDEPL podkreśla wagę włączenia Kolei Wschodniej (Ostbahn) Berlin – Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Piła do sieci korytarza transportowego TEN-T jako jeden z priorytetów, zgodnie z Deklaracją z Seelow „Powrócić do przyszłości!”, którą podpisali m.in.: IHK Ostbrandenburg, IHK Berlin, Pro Bahn Berlin-Brandenburg, Euroregion Pro Europa Viadrina, Deutsche Bahnkunden-Verband e.V. czy Passenger Rail Service.

Kolejną istotną kwestią jest modernizacja linii kolejowej łączącej Szczecin ze stolicą Niemiec (jednotorowy, 8-kilometrowy odcinek szlaku znajduje się również po polskiej stronie granicy). Jeden tor nie tylko uniemożliwia zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, ale również negatywnie wpływa na tworzenie atrakcyjnego rozkładu jazdy. Rozbudowa tej linii da szansę na rozwój przygranicznych regionów położonych wzdłuż linii kolejowej.

Na kolejowej mapie polsko-niemieckiego pograniczna wciąż istnieją obszary, które wymagają interwencji. Rozbudowa infrastruktury jest głównym postulatem. Ministerstwa Infrastruktury zarówno Polski, jak i Niemiec, powinny przyjąć bardziej stanowczą oraz zaangażowaną postawę. Tylko w ten sposób europejski transport kolejowy może stać się bardziej atrakcyjny i przystępny dla pasażerów.

Doskonałym przykładem może być odcinek Granica Państwa – Görlitz i dalej do stolicy Saksonii, wymagający podjęcia, w miarę możliwości jak najszybciej, działań mających na celu elektryfikację odcinka Görlitz – Drezno. Bowiem ciężko jest wytłumaczyć podróżnym korzystającym z połączeń na tej linii, iż prace nad elektryfikacją trasy przez granicę potrwać mają jeszcze dziesięć lat, kiedy to po polskiej stronie, na trasie Węgliniec – Zgorzelec, roboty modernizacyjne zakończą się, zgodnie z zapowiedzią PKP PLK, pod koniec 2019 roku. Wówczas pasażerowie pojadą do Zgorzelca elektrycznym zespołem trakcyjnym. W związku z tym należy jak najszybciej znaleźć rozwiązanie ukierunkowane na pasażera w okresie przejściowym, aż do zakończenia elektryfikacji po stronie niemieckiej.

Oferta transgraniczna jest wciąż jeszcze zbyt uboga w zakresie częstotliwości połączeń. Uporządkowanie, ścisła współpraca podczas tworzenia rozkładów jazdy pomiędzy polskimi a niemieckimi przewoźnikami oraz rozbudowa oferty m.in. między Berlinem i Wrocławiem czy Szczecinem, nie powinna być traktowana jako odległa wizja, ale jako namacalna i bliska przyszłość. Polsko-niemiecki transport kolejowy potrzebuje dla zrównoważonego rozwoju stabilnej oferty dla pasażerów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

14 września rusza szczyt kolejowy

Prawo i polityka

14 września rusza szczyt kolejowy

lp, Rynek Kolejowy 07 września 2011

Dziś rozpocznie się szczyt kolejowy

Biznes

Dziś rozpocznie się szczyt kolejowy

Rynek Kolejowy 14 września 2011

Szczyt Kolejowy: Całościowe zmiany na kolei są konieczne

Biznes

Samorządy: Jesteśmy pod ścianą

Biznes

Samorządy: Jesteśmy pod ścianą

mj, Rynek Infrastruktury 14 września 2011

Miętek: Musimy ustalić czym jest infrastruktura kolejowa

Biznes

Miętek: Musimy ustalić czym jest infrastruktura kolejowa

mj, Rynek Infrastruktury 15 września 2011

Minister Sławomir Nowak na szczycie kolejowym

Biznes

Minister Sławomir Nowak na szczycie kolejowym

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej 23 stycznia 2012

Zobacz również:

14 września rusza szczyt kolejowy

Prawo i polityka

14 września rusza szczyt kolejowy

lp, Rynek Kolejowy 07 września 2011

Dziś rozpocznie się szczyt kolejowy

Biznes

Dziś rozpocznie się szczyt kolejowy

Rynek Kolejowy 14 września 2011

Szczyt Kolejowy: Całościowe zmiany na kolei są konieczne

Biznes

Samorządy: Jesteśmy pod ścianą

Biznes

Samorządy: Jesteśmy pod ścianą

mj, Rynek Infrastruktury 14 września 2011

Miętek: Musimy ustalić czym jest infrastruktura kolejowa

Biznes

Miętek: Musimy ustalić czym jest infrastruktura kolejowa

mj, Rynek Infrastruktury 15 września 2011

Minister Sławomir Nowak na szczycie kolejowym

Biznes

Minister Sławomir Nowak na szczycie kolejowym

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej 23 stycznia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5