NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Świętokrzyskie: Nie będzie dodatkowych pociągów do Warszawy. „Sytuacja przejściowa”

| Roman Czubiński 10.01.2019 30

Świętokrzyskie: Nie będzie dodatkowych pociągów do Warszawy. „Sytuacja przejściowa”
fot. MacQtosh, lic. CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego zastanawiał się nad uruchomieniem połączeń z Kielc do Warszawy po alternatywnej trasie lub zlecenie ich Przewozom Regionalnym. Z powodu braku przepustowości pomysł ten nie mógł zostać zrealizowany. Samorząd zastrzega jednak możliwość powrotu do niego, jeśli po zakończeniu prac liczba połączeń nie wróci do poprzedniego poziomu.
W związku z pracami modernizacyjnymi na linii nr 8 między Warszawą a Radomiem liczba bezpośrednich połączeń Kielc z Warszawą została w nowym rozkładzie jazdy mocno ograniczona (z 8 par bezpośrednich pociągów PKP IC pozostały 4). W grudniu ubiegłego roku lokalne media poinformowały o deklaracjach nowego marszałka województwa w tej sprawie. Andrzej Bętkowski zapowiedział publicznie zabiegi o pozostawienie w rozkładzie najwcześniejszego porannego połączenia, odjeżdżającego z Kielc przed 5 rano. W razie niepowodzenia tych działań marszałek miał starać się o uruchomienie na trasie do Warszawy pociągów InterRegio przez Przewozy Regionalne lub o skomunikowanie w Skarżysku-Kamiennej z pociągami PR lub wydłużonymi kursami Kolei Małopolskich.

Plany te, są już jednak nieaktualne. – W chwili obecnej urząd nie planuje zamawiać połączeń w relacji Kielce – Warszawa ani też zawierać porozumienia w tej kwestii z Województwem Mazowieckim w odniesieniu do rozkładu jazdy 2018/2019 – informuje rzecznik prasowy marszałka województwa Iwona Sinkiewicz-Potaczała. Poprawa komunikacji ze stolicą okazała się niemożliwa przede wszystkim z powodów technicznych. – Zgodnie z informacjami uzyskanymi z Ministerstwa Infrastruktury wprowadzone ograniczenia wynikają w głównej mierze z niedostępności linii kolejowej nr 8, w związku z rozpoczynającą się jej modernizacją na odcinku Radom – Warka i planowaną tam całkowitą przerwą w ruchu – wskazuje rzecznik. Za pociągi będzie kursowała autobusowa komunikacja zastępcza.

W rozmowach z PKP PLK rozważano też inny wariant – skierowanie porannego połączenia Kielce – Warszawa przez linie nr 8 i 22 oraz Centralną Magistralę Kolejową. Również to okazało się jednak niemożliwe. Powodem były ponownie utrudnienia związane z prowadzonymi inwestycjami – tym razem na przeszkodzie stanęła ograniczona przepustowość modernizowanej stacji Idzikowice oraz trudności z wjazdem na warszawską linię średnicową.

Pomysł na uruchomienie alternatywnych wobec PKP IC połączeń do Warszawy nie został jednak definitywnie odrzucony. Jego dalsze losy będą zależały od zadowolenia urzędu z oferty narodowego przewoźnika dalekobieżnego. – Sytuację z ograniczeniem połączeń przez PKP IC traktujemy jako przejściową. Nadal będziemy apelować o przywrócenie połączeń kolejowych w tej relacji w pierwszym możliwym terminie bądź szukać rozwiązań alternatywnych – zaznacza Sinkiewicz-Potaczała.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Kolej

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5