Związki zawodowe działające w Przewozach Regionalnych porozumiały się z zarządem spółki co do przedmiotu sporu, który miał być bezpośrednią przyczyną zapowiadanego na 29 czerwca strajku bezterminowego. Akcja strajkowa została odwołana.
W obecności Sławomira Żałobki, podsekretarza stanu odpowiedzialnego w MIR za kolej, prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego, wiceprezesa Agencji Rozwoju Przemysłu Marka Szczepańskiego i przedstawicieli związkowców, zawarto deklarację co do niezwłocznego zawarcia Paktu Gwarancji Pracowniczych po zakończeniu procedury akceptacji projektu restrukturyzacji przez Komisję Europejską. Zagwarantowano także obowiązywanie Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz „innych porozumień wynikających z prawa pracy w nowej strukturze właścicielskiej" – tj. inwestora strategicznego, którym jest Agencja Rozwoju Przemysłu.
– Strona Społeczna po raz kolejny udzieliła kredytu zaufania. Nie chcemy, aby za wypaczenia systemu przewozów pasażerskich odpowiadali pasażerowie. Oni są dla nas najważniejsi – informuje w komunikacie Dominik Héjj, rzecznik Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP.
– Jako Związki Zawodowe apelujemy do rządzących o poważne zajęcie się problemem realizacji kolejowych przewozów pasażerskich i podejmowanie wszelkich inicjatyw oraz działań zmierzających do zakończenia patologii, z którymi mamy do czynienia od usamorządowienia Przewozów Regionalnych w 2008 roku – dodają związkowcy.
– Strona społeczna, podobnie jak wszystkie inne strony zaangażowane w tej chwili w proces restrukturyzacji Przewozów Regionalnych, są świadome, że jeszcze nigdy działania naprawcze spółki nie były tak zaawansowane – powiedział Sławomir Żałobka, podsekretarz stanu w MIiR. – Odzyskanie przez spółkę rentowności jest niezbędne, by umożliwić Polakom swobodne poruszanie się zwłaszcza w obszarach swoich regionów. Jest to bardzo ważne, bo dzięki transportowi kolejowemu realizowanemu przez Przewozy Regionalne mieszkańcy z mniejszych miejscowości lub peryferiów dużych aglomeracji miejskich mają możliwość dogodnego i przystępnego cenowo codziennego dojazdu do pracy, szkół, urzędów czy zakładów opieki zdrowotnej – dodaje.
– Osiągnięcie porozumienia ze stroną społeczną było możliwe przede wszystkim dzięki czwartkowemu poparciu planu restrukturyzacji przez trzynastu marszałków województw – skomentował Tomasz Pasikowski, Prezes Przewozów Regionalnych – Dzięki tym pozytywnym decyzjom, możemy teraz przejść do kolejnego etapu procesu restrukturyzacji jakim jest przedłożenie do Komisji Europejskiej szczegółowego planu działań naprawczych co w efekcie pozytywnie przełoży się na jakość świadczonych przez nas usług przewozowych.
2015-06-26 16:04:11 Autor: marketinf
---.google.com
PATOLOGIA Z PR GDYNIA znowu góra. Znów może puszczać po jednej jednostce w stone Elblaga w godzinacz szczytu 17-19 w czasie gdy w Cisowej pełno jednostek się znajduje.
2015-06-26 16:06:22 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Oznacza to, że okres najbliższych 5 lat jest czasem, w którym obligatoryjnie związkowcy wierzą, ze najbliższe lata nie będą dla nich stracone. Temat wróci niebawem, trupa pudrować wiecznie się nie da.
2015-06-26 16:13:28 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Jak sie nieda jak sie da?
Przecież trupa dasie nie tylko wypudrować, ale nawet wypucować i przedstawić jako zupełną nowość. Np. w pomyłkę ewolucji z Żelaznej - jak to trafnie określa kolega Góral - nasza władza kochana pakuje kasę jak w worek bez dna. A że pasażerów coraz mniej - to nawet lepiej. Każdy pasażer to dodatkowy koszt.
2015-06-26 16:55:20 Autor: W kurwiony pracownik przewozów we wrocławiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
A co z kolejami dolnośląskimi panie Miętek [Admin: zmoderowano]
2015-06-26 17:15:36 Autor: Pasażer222
---.158.218.250.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Bądź spokojny, KD nigdy nie dojadą do Oławy czy Oleśnicy bo to Województwo Dolnośląskie kategorii B. Miszkańcy Oławy i Oleśnicy skazani są na kible po wsze czasy.
2015-06-26 17:34:04 Autor: hugo
---.219.213.209
Proponuję test wiarygodności. Panowie bossowie związkowi poprosimy o skan waszej ostatniej wypłaty! Przestańce oszukiwać szeregowych pracowników. W takim np. CARGO S. A. przewodniczący związków, mają wskażnik 2.0 ( 2 średnie krajowe ) a Naczelnik działu np
2015-06-26 17:36:39 Autor: hugo
---.219.213.209
a Naczelnik Działu 1.5~1.6. Naczelnik Działu jest u ny bpo pachy, a przewodniczący związków ma ciągle kaca.
2015-06-26 18:46:03 Autor: WRE
---.dynamic.mm.pl
Mistrzostwo świata w wyreżyserowaniu tej tragiko- farsy Komitecie strajkowy.
To co osiągnęliście dla pracowników to jest w praktyce zeroooooooooooo.
Po 18 miesiącach - nastąpi niewolnictwo.
Dzięki waszej wspaniałomyślności Marszałkowie zgarną miliony w zamian za niby zabierany FK . Pan Prezes niezłą gażę za odwalenie i przewalenie nas wszystkich do firmy która nas sprzeda i pozbawi już złudzeń na wieki.
Zastanawiam się tylko czy przyszły właściciel nie będzie gdzieś z KATARU.
Zajebisty PAKT Gwarancji.
2015-06-26 18:53:12 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Hipokryzja wobec normalnie myślących niema granic w Polsce.
Żyjąc w Polsce i wiedząc o takiej utopii biznesu ciężko określić siebie :-)
2015-06-26 19:27:41 Autor: ciekawy
---.dynamic.gprs.plus.pl
do WRE rozumiem że wzięłeś udział w Referendum i opowiedziałem się za strajkiem?!
2015-06-26 20:04:03 Autor: dd
---.dynamic.gprs.plus.pl
Strajk be, porozumienie be. Ten portal staje się gorszy od interii czy Onetu.
2015-06-26 21:21:58 Autor: Sfinx.Slask
---.dynamic-ra-3.vectranet.pl
Jaja to dopiero będą jak się Komisja Europejska nie zgodzi na pomoc publiczną w postaci dokapitalizowania Przewozów Regionalnych przez ARP. I czy wtedy związkowcy będą strajkować - w Brukseli raczej nikt się strajkiem nie przejmie.
2015-06-26 21:22:06 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ marketinf
To także wina samorządu, który powinien zawrzeć odpowiednią jakość usługi w umowie i tego pilnować.
Drugim winnym jest..brak w Polsce połączeń typu przyspieszonego, które np. w Niemczech są bardzo rozbudowane (siatka połączeń RE) czy też w Czechach tą rolę pełnią pospieszne (gdzie jest ta sama taryfa co w osobowych).
U nas tego nie ma więc ludzie jadą osobowymi mimo, że wcale nie jadą do wiochy gdzie tylko osoby się zatrzymuje.
Jest to duża niegospodarność i pasuje do określenia "Polnische Wirtschaft".
2015-06-26 21:33:34 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Sfinx.Slask
"dokapitalizowanie" PRów można było zrealizować bardzo prosto - oddając im kasę której nie dostali za wykonywanie połączeń międzywojewódzkich w pierwszej dekadzie XXI wieku.
Przed oddaniem tej kasy ministerstwo broniło się jak przed ogniem.
http://www.pb.pl/2069862,89057,przewozy-regionalne-nie-splaca-zaleglych-dlugow.
"355 mln zł plus odsetki czyli około 400 mln zł. To są koszty uruchamiania pociągów międzywojewódzkich w latach 2004-06, nie pokryte przez Ministerstwo Infrastruktury, które było zamawiającym tą usługę."
oraz:
"Należności za 2008 r. to 180 mln zł. Spółka miała np. do zapłacenia faktury za rewizje wagonów, które wykonywała w październiku, a nawet listopadzie 2008 r., które od 1 grudnia przeszły do PKP Intercity wraz z Oddziałem Przewozy Międzywojewódzkie (OPM)."
plus:
"Do tej kwoty trzeba doliczyć rezerwy. Spółka przejęła dużą grupę pracowników m.in. z PKP Cargo i musiała zawiązać rezerwy na poczet świadczeń dla osób przechodzących na emerytury oraz różnych innych dodatków."
razem:
"Razem daje to sumę 360 mln zł."
Mamy więc to magiczne 760mln.
Jest to kwota którą Przewozy Regionalne mogły uzyskać w inny sposób nie jako "pomoc".
2015-06-26 21:41:40 Autor: wkurwiony
---.dynamic.chello.pl
Tak jest najlepiej narobić dużo zamętu , podpuścić ludzi i poźniej się na nich wypiąć .Panie prezydęcie Miętek Pan nas sprzedal nas z dolnegośląska ugrał pan swoje kosztem nas .ale ludzie to zapamiętają i już tak szybko panu nie uwierzą ma pan i pana struktury czerwonąa kartkę na dolnym śląsku
2015-06-26 22:59:10 Autor: aktor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-27 03:47:22 Autor: Dd
---.net150.okay.pl
WRE
Wprowadza się 18 miesięczny okres wypowiedzenia ZUZP. Dzisiaj jest 6cio. Kłania się czytanie ze zrozumieniem.
2015-06-27 07:35:56 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Kłania się POdział PKP na niekompatybilne spółki.Burdel wiecznie żywy.Tylko w prawdziwym burdelu jest porządek, rządzi burdel tata z burdel mamą
2015-06-27 07:53:09 Autor: Ol25
---.google.com
Reprezentacja biednych kolejarzy przez osoby które mają po 14tys zł na rękę / miesiac Jak dla mnie farsa.
2015-06-27 09:48:11 Autor: pracownik PR*
---.dynamic.gprs.plus.pl
A PR-y na dolnym śląsku [Admin: zmoderowano]
2015-06-27 23:52:49 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/kariera.html
Poszukujemy kandydatów na stanowisko kierownik pociągu
Obowiązki:
- przyjęcie i zdanie pociągu,
- prowadzenie dokumentacji pociągowej i organizowanie pracy drużyny konduktorskiej,,
- kontrola biletów, odprawa podróżnych w pociągu,
- wykonywanie pracy manewrowej, prób hamulca, oględzin technicznych pociągu,
- nadzór nad bezpieczeństwem pociągu,
- dbanie o ład i porządek w pojeździe.
Wymagania:
- wykształcenie minimum średnie,
- dobry stan zdrowia,
- uprawnienia (zdany egzamin na kierownika pociągu),
- mile widziana znajomość języka obcego,
- dyspozycyjność,
- uczciwość,
- zaświadczenie o niekaralności,
- umiejętność i łatwość nawiązywania kontaktu z klientem,
- umiejętność pracy w zespole.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- szkolenia podnoszące umiejętności.
Zatrudnienie w równoważnym systemie czasu pracy.
Aktualna liczba wolnych miejsc:
Wrocław - 6.
Termin nadsyłania podań: 6 lipca 2015 r. na adres: rekrutacja@kolejedolnoslaskie.eu
Następne planowane ogłoszenie o naborze: 25 sierpnia 2015 r
...i tyle w temacie, cyt. "dymania" PR Wrocław. Droga wolna.
2015-06-28 17:37:25 Autor: j.k
---.centertel.pl
Do hugo
W Cargo S.A. przewodniczący związków mają wskaźnik 3,0, a więc trzy średnie krajowe, nie wprowadzaj czytelników w błąd.