Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

100 milionów na tory przez Racibórz. Ogrom prac PLK na Śląsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
100 milionów na tory przez Racibórz. Ogrom prac PLK na Śląsku
Fot. Patryk Farana
PKP PLK ogłosiły wart ok. 100 mln złotych przetarg na rewitalizację  linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. To kolejna inwestycja kolejarzy w poprawę infrastruktury na Górnym Śląsku.

Przetarg ogłoszony w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)" obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Prace obejmą nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, skrzyżowania w poziomie szyn, obiekty obsługi podróżnych, sterowanie ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i elektroenergetykę nietrakcyjną.

W ramach prac przewidziano m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzyżanowice – Racibórz oraz w torze nr 1 na odcinku Nędza – Bierawa; przebudowę peronów jednokrawędziowych oraz przebudowę sieci trakcyjnej w stacji Dziergowice i p.o. Tworków oraz na szlaku Krzyżanowice – Racibórz. Efektem wszystkich prac ma być uzyskanie dozwolonej prędkości pociągów pasażerskich co najmniej 120 km/h i co najmniej 100 km/h dla towarowych, a także usunięcie wszystkich ograniczeń prędkości.

PLK przewiduje wydanie ponad 28 mln złotych na prace w tym roku oraz 51 mln złotych w przyszłym roku. Wraz zamówieniami uzupełniającymi i dodatkowymi szacowana wartość umowy to 94,2 mln złotych. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (waga: 90%) oraz terminu realizacji etapu czwartego prac (waga 10 %). Oferty powinniśmy poznać w pierwszej połowie kwietnia.

Śląsk zyskuje coraz lepszą infrastrukturę

PKP PLK podkreśla, że jednym z głównych celów Krajowego Programu Kolejowego w zakresie środków POIiŚ na lata 2014-2020 jest zwiększenie możliwości przewozów towarowych. Dzięki planowanym inwestycjom poprawi się znacząco stan infrastruktury, co przekłada się na wzrost efektywności transportu kolejowego jako ekologicznego i konkurencyjnego środka komunikacji. W styczniu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację ważnych linii kolejowych na Śląsku na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. Prace obejmą m.in. 60 km linii, 10 stacji i przystanków i 91 obiektów inżynieryjnych. Pisaliśmy o tym tutaj.

W planach są kolejne umowy. Ponad 300 mln zł brutto przeznaczyły PKP PLK na przeprowadzenie rewitalizacji linii na ciągu Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle. Ponad 200 mln złotych będzie kosztować wykonanie prac na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Kilkadziesiąt milionów złotych pochłonie rewitalizacja linii nr 171 i 661 w Dąbrowie Górniczej.

Przed tygodniem PLK ogłosiła przetarg na remont dwutorowego odcinka linii 139 między przystankami Bielsko-Biała Lipnik i Wilkowice Bystra. To część wartego 200 milionów złotych projektu pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”. O przetargu pisaliśmy tutaj. Zaledwie wczoraj PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie rewitalizacji odcinków linii kolejowej 131 pomiędzy Bytomiem Północ a Radzionkowem oraz Chorzewem Siemkowice a Chociwem Łaskim. To kolejne zadanie, warte prawie 50 milionów złotych. 

Jakie zmiany na odcinku Bielsko-Biała – Wilkowice ?

Zarządca infrastruktury poinformował właśnie o planowanych efektach prac na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra. Remont obejmie ok. 16 km torów, obiekty inżynieryjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną oraz infrastrukturę do obsługi podróżnych. Inwestycja obejmie przebudowę peronów na stacjach: Bielsko-Biała Leszczyny i Wilkowice Bystra oraz na przystankach osobowych: Bielsko-Biała Lipnik i Bielsko-Biała Mikuszowice. Perony będą podwyższone do 76 cm i wyposażone w elementy małej architektury – wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym zapewni nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia oraz czytelne oznakowanie stacji i przystanków osobowych.

Realizacja projektu nawet dwukrotnie zwiększy prędkość pociągów. Składy pojadą do 120 km/h, w miejscach gdzie obecnie jest 50-70 km/h. Do tego 16 rozjazdów zostanie wyposażonych w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Kompleksowo zostanie przebudowana sieć trakcyjna. Prace przewidują także naprawę 29 obiektów inżynieryjnych. To m.in. wiadukty, mosty, przepusty i przejścia pod torami. Na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra przebudowanych zostanie też 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Sprawniejszy przejazd przez tory zapewni wymiana nawierzchni drogowej, a poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji. Przejazdy będą lepiej oświetlone oraz wyposażone w monitoring. Bezpieczeństwo na linii poprawią także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5