NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

PLK wybrała ofertę ZUE na linii 146

| Jakub Madrjas 22.03.2017 0

PLK wybrała ofertę ZUE na linii 146
Fot. Paweł 'pbm' Szubert,, CC BY-SA 3.0,
Spółka ZUE złożyła ofertę z najniższą ceną w postępowaniu na wykonanie prac na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Po niecałych trzech miesiącach PLK wybrała ją jako najkorzystniejszą. 
O złożeniu oferty o wartości 213,8 mln zł brutto spółka poinformowała w komunikacie giełdowym. ZUE informuje, że jest to najniższa ze złożonych ofert. Termin realizacji zadania zgodnie ze złożoną ofertą to 28 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Rewitalizacja obejmuje odcinek linii 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice o długości 47 kilometrów. Planowane prace pozwolą zlikwidować dotychczasowe znaczne ograniczenia prędkości (na większości linii można prowadzić ruch z prędkością od 40 do 60 km/h), przywrócą odpowiednie parametry techniczne torów oraz obiektów inżynieryjnych. Wykonawca wybrany w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację projektową przebudowy, podjąć się robót budowlanych i wykonać dokumentację powykonawczą.

Przy okazji rewitalizacji PKP PLK chce zburzyć perony na nieczynnych przystankach kolejowych na tym odcinku. Jak informowaliśmy wczoraj, zaprotestowali przeciwko temu radni miasta Częstochowy. Protestu nie przerywają też społecznicy skupieni wokół serwisu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. – Wystosowaliśmy wczoraj ponowny sprzeciw do marszałków województw łódzkiego i śląskiego wobec planowanej likwidacji peronów na linii kolejowej 146. Nasz wniosek poparły m.in. Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, Starostwo Powiatowe w Częstochowie, Urząd Miasta Zduńska Wola czy Gmina Mykanów – poinformowali dziś "Rynek Kolejowy".

Aktualizacja 22 marca – oferta ZUE wybrana

Mimo, że otwarcie ofert nastąpiło na przełomie roku, to dopiero teraz PLK wybrała najkorzystniejszą ofertę. Tak jak informowaliśmy wcześniej, złożyło ją ZUE – na kwotę 214 695 721,93 złotych brutto. Kosztorys inwestorski opiewał na 301 472 590,46 złotych brutto.

W związku z tym, że PKP PLK nie widziały perspektyw na wznowienie przewozów o charakterze regionalnym, podjęły decyzję o likwidacji istniejących przy tej linii peronów przystankowych przy okazji remontu. Samorząd województwa łódzkiego protestuje przeciwko likwidacji peronów, bo nie wyklucza, że w przyszłości racjonalne będzie wznowienie przewozów. Zarzuca też PKP PLK, że decyzja o likwidacji infrastruktury była niedostatecznie skonsultowana z urzędem marszałkowskim. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ZUE (113)
Linia 146 (3)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ZUE (113)
Linia 146 (3)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS