NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PLK wybrała ofertę ZUE na linii 146

| Jakub Madrjas 22.03.2017 0

PLK wybrała ofertę ZUE na linii 146
Fot. Paweł 'pbm' Szubert,, CC BY-SA 3.0,
Spółka ZUE złożyła ofertę z najniższą ceną w postępowaniu na wykonanie prac na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Po niecałych trzech miesiącach PLK wybrała ją jako najkorzystniejszą. 
O złożeniu oferty o wartości 213,8 mln zł brutto spółka poinformowała w komunikacie giełdowym. ZUE informuje, że jest to najniższa ze złożonych ofert. Termin realizacji zadania zgodnie ze złożoną ofertą to 28 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Rewitalizacja obejmuje odcinek linii 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice o długości 47 kilometrów. Planowane prace pozwolą zlikwidować dotychczasowe znaczne ograniczenia prędkości (na większości linii można prowadzić ruch z prędkością od 40 do 60 km/h), przywrócą odpowiednie parametry techniczne torów oraz obiektów inżynieryjnych. Wykonawca wybrany w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację projektową przebudowy, podjąć się robót budowlanych i wykonać dokumentację powykonawczą.

Przy okazji rewitalizacji PKP PLK chce zburzyć perony na nieczynnych przystankach kolejowych na tym odcinku. Jak informowaliśmy wczoraj, zaprotestowali przeciwko temu radni miasta Częstochowy. Protestu nie przerywają też społecznicy skupieni wokół serwisu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. – Wystosowaliśmy wczoraj ponowny sprzeciw do marszałków województw łódzkiego i śląskiego wobec planowanej likwidacji peronów na linii kolejowej 146. Nasz wniosek poparły m.in. Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, Starostwo Powiatowe w Częstochowie, Urząd Miasta Zduńska Wola czy Gmina Mykanów – poinformowali dziś "Rynek Kolejowy".

Aktualizacja 22 marca – oferta ZUE wybrana

Mimo, że otwarcie ofert nastąpiło na przełomie roku, to dopiero teraz PLK wybrała najkorzystniejszą ofertę. Tak jak informowaliśmy wcześniej, złożyło ją ZUE – na kwotę 214 695 721,93 złotych brutto. Kosztorys inwestorski opiewał na 301 472 590,46 złotych brutto.

W związku z tym, że PKP PLK nie widziały perspektyw na wznowienie przewozów o charakterze regionalnym, podjęły decyzję o likwidacji istniejących przy tej linii peronów przystankowych przy okazji remontu. Samorząd województwa łódzkiego protestuje przeciwko likwidacji peronów, bo nie wyklucza, że w przyszłości racjonalne będzie wznowienie przewozów. Zarzuca też PKP PLK, że decyzja o likwidacji infrastruktury była niedostatecznie skonsultowana z urzędem marszałkowskim. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ZUE (0)
Linia 146 (0)

Więcej z regionu:

Łódzkie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ZUE (0)
Linia 146 (0)

Wiecej z regionu:

Łódzkie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS