Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
05-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Już przed dwoma tygodniami Rada Ministrów przyjęła nowelizację Krajowego Programu Kolejowego. Dokument wciąż czeka jednak na podpis premier Beaty Szydło.

Podczas obrad Kongresu Kolejowego w Gdańsku odpowiedzialny za kolej podsekretarz stanu w MIB Andrzej Bittel zapowiedział szybkie przyjęcie znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego przez rząd. – To kwestia godzin – zapowiadał wiceminister. I rzeczywiście, jak potwierdziła "Rynkowi Kolejowemu" Kancelaria Premiera, uchwała Rady Ministrów zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku, została przyjęta przez Radę Ministrów (w trybie obiegowym) jeszcze tego samego dnia, czyli 23 listopada 2016 r.

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, dokument czeka jednak jeszcze na podpis premier Beaty Szydło. Dlatego też nie widnieje na oficjalnych stronach Kancelarii Premiera. 

Spłaszczenie górki

Jak wyjaśnia minister Bittel, podstawowym powodem niedawnej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego był brak przygotowanych projektów na nową perspektywę unijną oraz zgoda KE na “fazowanie projektów” inwestycyjnych. – Dodatkowo zaktualizowano kosztorysy oraz przeprowadzono analizę potencjału PKP PLK. W efekcie podczas aktualizacji osiągnięto spłaszczenie wydatków planowanych na lata 2019–2020. Górkę inwestycyjną zmniejszono z 17 do 13 miliardów złotych. Ten poziom oceniamy jako możliwy do zagospodarowania przez polski rynek, którego chłonność oceniamy na 10 mld złotych rocznie – powiedział na Kongresie Kolejowym Bittel.

Jak przyznał w rozmowie z "RK" wiceminister, po konsultacjach społecznych wprowadzono pewne korekty w programie, z których najważniejszą jest wprowadzenie do niego projektu wymiany rozjazdów. – Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że KPK nie jest dokumentem zadekretowanym na stałe; będzie on podlegał kolejnym aktualizacjom oraz ewaluacji – podkreśla wiceminister.

Jakie zmiany w Krajowym Programie Kolejowym?

Najważniejsze zmiany w Krajowym Programie Kolejowym dotyczące poszczególnych projektów dotyczą m.in. Magistrali Węglowej, Nadodrzanki, linii Podłęże – Piekiełko, Rail Baltiki i linii nr 8. Ich opis można znaleźć tutaj. Natomiast szerszą analizę zmian w projektach zamieściliśmy w tym miejscu

O wszystkich aspektach nowego Krajowego Programu Kolejowego szeroko informowaliśmy w tym wątku.

Aktualizacja godz. 13:35

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
- poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Dokument został już zamieszczony został na stronie internetowej MIB
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Prawo i polityka

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Prawo i polityka

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Jakub Madrjas 12 października 2020

Zobacz również:

Najważniejszy dokument kolei. Jest projekt KPK 2030

Prawo i polityka

Najważniejszy dokument kolei. Jest projekt KPK 2030

Jakub Madrjas 21 kwietnia 2023

KPK do 2030 roku. Aktualizacja zamiast następcy

Biznes

Od 5 do 8 mld zł mniej w przetargach PLK w 2021?

Biznes

Od 5 do 8 mld zł mniej w przetargach PLK w 2021?

Rzeczpospolita/jm, Rynek Kolejowy 28 kwietnia 2021

Pozostałe z wątku:

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Prawo i polityka

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Prawo i polityka

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Jakub Madrjas 12 października 2020

Zobacz również:

Najważniejszy dokument kolei. Jest projekt KPK 2030

Prawo i polityka

Najważniejszy dokument kolei. Jest projekt KPK 2030

Jakub Madrjas 21 kwietnia 2023

KPK do 2030 roku. Aktualizacja zamiast następcy

Biznes

Od 5 do 8 mld zł mniej w przetargach PLK w 2021?

Biznes

Od 5 do 8 mld zł mniej w przetargach PLK w 2021?

Rzeczpospolita/jm, Rynek Kolejowy 28 kwietnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5