NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty

| Jakub Madrjas 05.12.2016 91

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Już przed dwoma tygodniami Rada Ministrów przyjęła nowelizację Krajowego Programu Kolejowego. Dokument wciąż czeka jednak na podpis premier Beaty Szydło.
Podczas obrad Kongresu Kolejowego w Gdańsku odpowiedzialny za kolej podsekretarz stanu w MIB Andrzej Bittel zapowiedział szybkie przyjęcie znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego przez rząd. – To kwestia godzin – zapowiadał wiceminister. I rzeczywiście, jak potwierdziła "Rynkowi Kolejowemu" Kancelaria Premiera, uchwała Rady Ministrów zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku, została przyjęta przez Radę Ministrów (w trybie obiegowym) jeszcze tego samego dnia, czyli 23 listopada 2016 r.

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, dokument czeka jednak jeszcze na podpis premier Beaty Szydło. Dlatego też nie widnieje na oficjalnych stronach Kancelarii Premiera. 

Spłaszczenie górki

Jak wyjaśnia minister Bittel, podstawowym powodem niedawnej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego był brak przygotowanych projektów na nową perspektywę unijną oraz zgoda KE na “fazowanie projektów” inwestycyjnych. – Dodatkowo zaktualizowano kosztorysy oraz przeprowadzono analizę potencjału PKP PLK. W efekcie podczas aktualizacji osiągnięto spłaszczenie wydatków planowanych na lata 2019–2020. Górkę inwestycyjną zmniejszono z 17 do 13 miliardów złotych. Ten poziom oceniamy jako możliwy do zagospodarowania przez polski rynek, którego chłonność oceniamy na 10 mld złotych rocznie – powiedział na Kongresie Kolejowym Bittel.

Jak przyznał w rozmowie z "RK" wiceminister, po konsultacjach społecznych wprowadzono pewne korekty w programie, z których najważniejszą jest wprowadzenie do niego projektu wymiany rozjazdów. – Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że KPK nie jest dokumentem zadekretowanym na stałe; będzie on podlegał kolejnym aktualizacjom oraz ewaluacji – podkreśla wiceminister.

Jakie zmiany w Krajowym Programie Kolejowym?

Najważniejsze zmiany w Krajowym Programie Kolejowym dotyczące poszczególnych projektów dotyczą m.in. Magistrali Węglowej, Nadodrzanki, linii Podłęże – Piekiełko, Rail Baltiki i linii nr 8. Ich opis można znaleźć tutaj. Natomiast szerszą analizę zmian w projektach zamieściliśmy w tym miejscu

O wszystkich aspektach nowego Krajowego Programu Kolejowego szeroko informowaliśmy w tym wątku.

Aktualizacja godz. 13:35

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
- poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Dokument został już zamieszczony został na stronie internetowej MIB
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS