NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty

| Jakub Madrjas 05.12.2016 91

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Już przed dwoma tygodniami Rada Ministrów przyjęła nowelizację Krajowego Programu Kolejowego. Dokument wciąż czeka jednak na podpis premier Beaty Szydło.
Podczas obrad Kongresu Kolejowego w Gdańsku odpowiedzialny za kolej podsekretarz stanu w MIB Andrzej Bittel zapowiedział szybkie przyjęcie znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego przez rząd. – To kwestia godzin – zapowiadał wiceminister. I rzeczywiście, jak potwierdziła "Rynkowi Kolejowemu" Kancelaria Premiera, uchwała Rady Ministrów zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku, została przyjęta przez Radę Ministrów (w trybie obiegowym) jeszcze tego samego dnia, czyli 23 listopada 2016 r.

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, dokument czeka jednak jeszcze na podpis premier Beaty Szydło. Dlatego też nie widnieje na oficjalnych stronach Kancelarii Premiera. 

Spłaszczenie górki

Jak wyjaśnia minister Bittel, podstawowym powodem niedawnej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego był brak przygotowanych projektów na nową perspektywę unijną oraz zgoda KE na “fazowanie projektów” inwestycyjnych. – Dodatkowo zaktualizowano kosztorysy oraz przeprowadzono analizę potencjału PKP PLK. W efekcie podczas aktualizacji osiągnięto spłaszczenie wydatków planowanych na lata 2019–2020. Górkę inwestycyjną zmniejszono z 17 do 13 miliardów złotych. Ten poziom oceniamy jako możliwy do zagospodarowania przez polski rynek, którego chłonność oceniamy na 10 mld złotych rocznie – powiedział na Kongresie Kolejowym Bittel.

Jak przyznał w rozmowie z "RK" wiceminister, po konsultacjach społecznych wprowadzono pewne korekty w programie, z których najważniejszą jest wprowadzenie do niego projektu wymiany rozjazdów. – Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że KPK nie jest dokumentem zadekretowanym na stałe; będzie on podlegał kolejnym aktualizacjom oraz ewaluacji – podkreśla wiceminister.

Jakie zmiany w Krajowym Programie Kolejowym?

Najważniejsze zmiany w Krajowym Programie Kolejowym dotyczące poszczególnych projektów dotyczą m.in. Magistrali Węglowej, Nadodrzanki, linii Podłęże – Piekiełko, Rail Baltiki i linii nr 8. Ich opis można znaleźć tutaj. Natomiast szerszą analizę zmian w projektach zamieściliśmy w tym miejscu

O wszystkich aspektach nowego Krajowego Programu Kolejowego szeroko informowaliśmy w tym wątku.

Aktualizacja godz. 13:35

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
- poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Dokument został już zamieszczony został na stronie internetowej MIB
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS