NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stargard: SKM do Kluczewa? Najwcześniej za kilka lat

| Roman Czubiński 14.06.2021 2,6k

Stargard: SKM do Kluczewa? Najwcześniej za kilka lat
fot. materiały prasowe SSOM
W perspektywie kilku lat pociągi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej mogą dotrzeć do przystanku Stargard Kluczewo. Pozwoliłoby to na dotarcie w pobliże dużych osiedli, zamieszkanych przez znaczną grupę mieszkańców Stargardu. Warunkiem jest jednak modernizacja i elektryfikacja tego odcinka – mówi „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik prasowy projektu budowy SKM Artur Ratuszyński.
Jak zaznacza nasz rozmówca, Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (koordynator budowy SKM) dostrzegło potencjał przewozowy odcinka linii 411 Stargard – Stargard Kluczewo już w roku 2014. W przygotowanych wówczas założeniach do Studium wykonalności dla budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jeden z wariantów zakładał przywrócenie ruchu kolejowego między obiema stacjami oraz elektryfikację linii. Na omawianym odcinku miało powstać do trzech nowych przystanków osobowych.

Ukończony w roku 2015 dokument ostatecznie rekomendował jednak rezygnację z tych prac. Dlaczego? – Z uwagi na wysokie koszty inwestycyjne i lokalnie brak dobrych wyników efektywności ekonomicznej, a globalnie niższego poziomu efektywności od innych opcji – wyjaśnia Ratuszyński. Analiza kosztów i korzyści przesądziła więc o tym, ze pociągi SKM od strony Szczecina będą kończyły bieg na głównej stacji Stargardu.

Czy są szanse na objęcie odcinka linii 411 w granicach Stargardu projektem SKM Szczecin? Brak włączenia tego odcinka do projektu w pierwszym etapie nie oznacza, że nie dojdzie do tego później. Według rzecznika SKM zależy to przede wszystkim od poprawy stanu technicznego linii, od roku 2003 niewykorzystywanej w ruchu pasażerskim. – W naszej ocenie niezbędna jest najpierw kompleksowa rewitalizacja linii kolejowej nr 411 w ramach ciągu Stargard – Pyrzyce – Myślibórz – Gorzów Wlkp./Kostrzyn nad Odrą. Wówczas powinno być możliwe wygenerowanie satysfakcjonującego potencjału przedmiotowego odcinka w ramach całego ciągu komunikacyjnego – ocenia Ratuszyński. Inwestycja została zgłoszona przez zachodniopomorski Urząd Marszałkowski do programu „Kolej +”, jednak – jak informowaliśmy przed kilkoma dniami – z powodów prawno-finansowych jego realizacja stoi pod znakiem zapytania.

Więcej informacji na tematy związane z SKM Szczecin można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Stargard (26)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Stargard (26)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5