NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Stadler z długoterminowym kontraktem na serwis i utrzymanie 69 pociągów holenderskiej Arrivy

| inf. pras. 12.07.2018 31

Stadler z długoterminowym kontraktem na serwis i utrzymanie 69 pociągów holenderskiej Arrivy
Fot. Stadler
Stadler z długoterminowym kontraktem na serwis i utrzymanie 69 pociągów holenderskiej Arrivy
Stadler z długoterminowym kontraktem na serwis i utrzymanie 69 pociągów holenderskiej Arrivy
Stadler i Arriva Nederland podpisały umowę na serwisowanie i utrzymanie 69 pociągów przez okres 15 lat. Chodzi o pojazdy objęte zleceniem z listopada 2017 na dostawę 18 składów bimodalnych typu WINK oraz modernizację 51 pojazdów GTW, która będzie w dużym stopniu opierać się na technologii akumulatorowej, wnosząc w ten sposób cenny wkład w ochronę środowiska. Pociągi będą eksploatowane na północy Holandii w regionach Fryzji i Groningen.
Nowa umowa serwisowania i utrzymania została zawarta na 15 lat – od 2020 do 2035 roku. Stanowi ona kontynuację umowy serwisowej, zgodnie z którą od 2006 roku świadczone są usługi utrzymania pociągów GTW należących do Arrivy.

– Bardzo się cieszymy z podpisania tej umowy. Tym samym Stadler wchodzi na pionierską ścieżkę technologii przyjaznej środowisku, co potwierdza, że nasza firma podejmuje wysiłki w celu złagodzenia skutków zmian klimatycznych. Poza tym jesteśmy dumni mogąc kontynuować wieloletnie partnerstwo z firmą Arriva Nederland, które od lat przynosi doskonałe wyniki, czego efektem jest wysoki poziom zadowolenia pasażerów – powiedział Hein van der Schoot, dyrektor zarządzający spółki Stadler Service na Holandię i Wielką Brytanię.

Anne Hettinga, prezes Arriva Nederland, podkreśla znaczenie nowej umowy: – Współpraca między firmami Arriva i Stadler stanowi siłę napędową gospodarki całej północy Holandii. Cieszymy się na kolejne 15 lat dobrej kooperacji – powiedziała cytowana w komunikacie prasowym Stadlera.

Pociągi WINK z biodieslem i akumulatorami

Nowe pociągi WINK mogą być napędzane zarówno odnawialnym uwodornionym olejem roślinnym (HVO),jak i energią z baterii. HVO to paliwo odnawialne (biodiesel drugiej generacji), wytwarzane z oleju roślinnego i odpadów tłuszczu. W roku 2025 trasa Leeuwarden-Groningen będzie częściowo zelektryfikowana. Wówczas na odcinkach niezelektryfikowanych pociągi będą korzystały już tylko z energii zgromadzonej w akumulatorach a stosowanie biodiesla stanie się zbędne.

Pociągi GTW z szeroko zakrojonym programem modernizacji

W roku 2020 pociągi GTW zostaną poddane daleko idącej modernizacji. Obejmie ona zarówno ich wnętrze, jak i konstrukcję zewnętrzną. Między innymi zostaną przestawione na zasilanie bateryjne, co pozwoli zmniejszyć emisję. Dzięki temu pociągi GTW staną się znacznie bardziej ekologiczne, niż są dzisiaj.

Celem umożliwienia profesjonalnego utrzymania dodatkowych pociągów WINK i zapewnienia ich możliwie najwyższej dostępności powiększony zostanie zakład utrzymania w Leeuwarden i dobudowany trzeci tor. Planowane jest także utworzenie dodatkowych miejsc pracy dla mechaników.

Jak informuje Stadler, WINK to pojazd przeznaczony do obsługi linii regionalnych o mniejszej liczbie pasażerów. Zaletą tego rozwiązania jest duża elastyczność napędu. Można zbudować wieloczłonowy spalinowy zespół z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym na olej napędowy (diesel) lub zasilany uwodornionym olejem roślinnym (HVO) oraz bimodalny zespół trakcyjny (BMU) z silnikiem wysokoprężnym i akumulatorami lub z napędem elektrycznym i akumulatorami. WINK jest pojazdem przeznaczonym do transportu regionalnego, który od pierwszych kilometrów umożliwia bezemisyjną eksploatację. Pojazdy WINK mogą mieć długie lub krótkie pudło wagonu. Można je konfigurować stosownie do wymagań przewoźników, wykorzystując standardowe moduły o długości 1,8 m. Pojazd może być wyposażony w dwie, trzy lub cztery pary drzwi. Dzięki przemyślanej konfiguracji i lekkiej, aluminiowej konstrukcji, nacisk na oś nie przekracza 18 ton. Maksymalna prędkość pociągu to 160 km/h. Dzięki likwidacji pomieszczeń maszynowni za kabinami maszynisty uzyskano więcej miejsc siedzących. Przewoźnik Arriva Netherland wykorzystał tę przestrzeń (do pierwszych drzwi) na strefy ciszy.

GTW to przegubowe zespoły trakcyjne, które można eksploatować w trakcji spalinowo-elektrycznej lub elektrycznej ze wszystkimi powszechnie stosowanymi napięciami zasilania.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (69)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (69)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS