Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler wyprodukuje wąskotorowe pojazdy pod słowackie Tatry

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Państwowy słowacki operator zdecydował o wyborze Stadlera w ciekawym przetargu na dostawę 5 wąskotorowych zespołów trakcyjnych i elektryczno-spalinowej lokomotywy dla tatrzańskiej kolei TEŽ, dobrze znanej także polskim turystom.

Tatranské elektrické železnice otrzymają od Stadlera 6 wysokospecjalistycznych pojazdów. Nowe elektryczne zespoły trakcyjne będą przystosowane do kursowania po torach o rozstawie 1000 mm i zostaną wyprodukowane w Szwajcarii, skąd wywodzi się firma. Będą trójczłonowe, przy czym w niewielkim członie środkowym znajdzie się niemal wyłącznie wyposażenie elektryczne, podobnie jak ma to miejsce w normalnotorowych pojazdach GTW i w starszych pojazdach jeżdżących już pod Tatrami (zostały zbudowane na Słowacji na licencji Stadlera). Nowe pociągi będą wyposażone w koła zębate do współpracy z szyną zębatą, która istnieje na części torów TEŽ.

Ezt będą miały 91 miejsc siedzących oraz strefę dla rowerów, wózków inwalidzkich i dziecięcych. Stadler, zgodnie z wymaganiami określonymi przez ZSSK, zamontuje w nich wydajną klimatyzację, Wi-Fi, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów.

Spalinowo-elektryczna lokomotywa ma być wyposażona w dmuchawy przeciwśnieżne, ma mieć możliwość sterowania zdalnego spoza kabiny. Będzie wykorzystywana do przecierania szlaków zimą, jazd inspekcyjnych i manewrów. Będzie mogłaby być wykorzystywana do ciągnięcia wagonów, choć podstawowy tabor podtatrzańskiej kolei to ezt.

Przypomnijmy, że Stadler startował na Słowacji w przetargu na 25 normalnotorowych ezt. Gdyby wygrał, pojazdy produkowane byłyby w Polsce. Stało się jednak inaczej i elektryczne pociągi dostarczy na Słowację Škoda Transportation.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5