Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na dostawę 12 ezt dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler wygrywa przetarg na dostawę 12 ezt dla PKP Intercity
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plED160 Flirt
PKP Intercity wskazało w końcu zwycięzcę przetargu na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy dostarczy, jeśli nikt nie wniesie skutecznego protestu, Stadler Polska.

W przetargu ogłoszonym w końcu grudnia 2017 roku wzięło udział dwóch producentów taboru kolejowego. Oferty złożyli Pesa i Stadler. Jednak tylko oferta Stadlera, produkującego swoje pojazdy w Siedlcach, zmieściła się w budżecie założonym przez PKP Intercity. Zamawiający przyznał tej ofercie maksymalną ilość punktów w każdym z kryterium oceny oferty.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyboru naszej oferty i spokojnie czekamy na podpisanie umowy – komentuje oszczędnie Marta Jarosińska, rzecznik Stadler Polska. Teraz konkurent Stadlera – Pesa – ma czas na ewentualne protesty, które może zgłaszać w ciągu 10 dni po wyborze oferty przedstawionej przez producenta z Siedlec.

PKP Intercity w przetargu zamawia pojazdy, których specyfikacja jest podobna do już jeżdżących u przewoźnika elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart i Flirt. Dodatkowe wymogi dotyczyły głównie rozszerzonego okresu testów pojazdów przed wprowadzeniem do eksploatacji, które miały wyeliminować tzw. „choroby wieku dziecięcego”. Można się więc spodziewać, że Stadler dostarczy do PKP Intercity Flirty3, które u przewoźnika jeżdżą w zasadzie bez problemów.

Przedmiotem postępowania przetargowego była dostawa pojazdów wraz z utrzymaniem na poziomach P1–P4 przez okres 15 lat. Wybrana oferta Stadlera opiewa na 1,015 mld zł brutto. Wstępne plany zakładają skierowanie pojazdów na trasy Szczecin – Lublin, Szczecin – Kraków i Kraków – Lublin. Ezt będą poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h.

Więcej na temat przetargu można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 23 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Banach, Stadler Polska: Inwestycje przełożyły się na sukces

Tabor i technika

Stadler Polska: Nasze EZT coraz bardziej polskie [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Stadler Polska: Nasze EZT coraz bardziej polskie [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 01 października 2025

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 23 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Banach, Stadler Polska: Inwestycje przełożyły się na sukces

Tabor i technika

Stadler Polska: Nasze EZT coraz bardziej polskie [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Stadler Polska: Nasze EZT coraz bardziej polskie [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 01 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij