NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Pesa i Stadler chcą dostarczyć ezety PKP IC. Sędzikowski: Nie będzie wojny cenowej

| Jakub Madrjas 22.01.2019 247

Pesa i Stadler chcą dostarczyć ezety PKP IC. Sędzikowski: Nie będzie wojny cenowej
Fot. JM, Rynek Kolejowy
PKP Intercity otworzyło w końcu oferty w rozpisanym przeszło rok temu przetargu na dostawę 12 nowych pociągów. Jest tylko dwóch chętnych dostawców – Stadler i Pesa. 
Kosztorys PKP Intercity opiewa na 1 025 713 000 zł brutto. Tylko oferta Stadlera się w nim mieści; opiewa ona na 1 014 750 000 zł brutto, w tym 60,024 mln zł za jeden pojazd i 4,67 zł stawki za świadczenie usług utrzymania. Pesa zaproponowała 1 171 058 400 zł, w tym 70,725 mln zł za jeden pojazd i 5,12 zł za utrzymanie.

Stadler i Pesa to zwycięzcy poprzednich przetargów na nowe ezety dla PKP Intercity. Stadler dostarczył przewoźnikowi 20 Flirtów 3, natomiast Pesa – 20 Dartów. Ostatecznie nie wystartował Newag, który zgłaszał zainteresowanie przetargiem. Warto jednak pamiętać, że współpracował on ze Stadlerem przy dostawie Flirtów (w ramach konsorcjum). 

Przetarg na 12 nowych ezetów PKP Intercity wszczęło jeszcze w grudniu 2017 roku. – Przenosimy termin otwarcia kopert z ofertami, bo musimy zwracać uwagę na rozmaite aspekty, także techniczne, na które zwracają nam uwagę potencjalni producenci. Jesteśmy zainteresowani tym, by jak największa liczba producentów brała udział w przetargu – tłumaczył tak długą procedurę członek zarządu PKP IC, Jarosław Oniszczuk. 

Niedawno PKP Intercity przedstawiło swoje plany dotyczące przetargów i odbiorów zmodernizowanego lub nowego taboru w roku 2019.

Aktualizacja: Komentarz prezesa Pesy

- Tak jak zapowiadałem - Pesa konsekwentnie realizuje założenia przyjętej strategii – nie będziemy prowadzić wojny cenowej, nie chcemy zaniżać cen by wygrywać przetargi. Zaproponowana cena pojazdu dla IC jest racjonalna, uwzględnia koszty, marżę, ale także ryzyka związane z realizacją tego kontraktu - skomentował otwarcie ofert dla "Rynku Kolejowego" Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy. Wczoraj otwarto oferty w postępowaniu na naprawę i modernizację składów ED74. W nim Pesa również przekroczyła kosztorys.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44964)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44964)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5