Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa i Stadler chcą dostarczyć ezety PKP IC. Sędzikowski: Nie będzie wojny cenowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
22-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa i Stadler chcą dostarczyć ezety PKP IC. Sędzikowski: Nie będzie wojny cenowej
Fot. JM, Rynek Kolejowy
PKP Intercity otworzyło w końcu oferty w rozpisanym przeszło rok temu przetargu na dostawę 12 nowych pociągów. Jest tylko dwóch chętnych dostawców – Stadler i Pesa. 

Kosztorys PKP Intercity opiewa na 1 025 713 000 zł brutto. Tylko oferta Stadlera się w nim mieści; opiewa ona na 1 014 750 000 zł brutto, w tym 60,024 mln zł za jeden pojazd i 4,67 zł stawki za świadczenie usług utrzymania. Pesa zaproponowała 1 171 058 400 zł, w tym 70,725 mln zł za jeden pojazd i 5,12 zł za utrzymanie.

Stadler i Pesa to zwycięzcy poprzednich przetargów na nowe ezety dla PKP Intercity. Stadler dostarczył przewoźnikowi 20 Flirtów 3, natomiast Pesa – 20 Dartów. Ostatecznie nie wystartował Newag, który zgłaszał zainteresowanie przetargiem. Warto jednak pamiętać, że współpracował on ze Stadlerem przy dostawie Flirtów (w ramach konsorcjum). 

Przetarg na 12 nowych ezetów PKP Intercity wszczęło jeszcze w grudniu 2017 roku. – Przenosimy termin otwarcia kopert z ofertami, bo musimy zwracać uwagę na rozmaite aspekty, także techniczne, na które zwracają nam uwagę potencjalni producenci. Jesteśmy zainteresowani tym, by jak największa liczba producentów brała udział w przetargu – tłumaczył tak długą procedurę członek zarządu PKP IC, Jarosław Oniszczuk. 

Niedawno PKP Intercity przedstawiło swoje plany dotyczące przetargów i odbiorów zmodernizowanego lub nowego taboru w roku 2019.

Aktualizacja: Komentarz prezesa Pesy

- Tak jak zapowiadałem - Pesa konsekwentnie realizuje założenia przyjętej strategii – nie będziemy prowadzić wojny cenowej, nie chcemy zaniżać cen by wygrywać przetargi. Zaproponowana cena pojazdu dla IC jest racjonalna, uwzględnia koszty, marżę, ale także ryzyka związane z realizacją tego kontraktu - skomentował otwarcie ofert dla "Rynku Kolejowego" Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy. Wczoraj otwarto oferty w postępowaniu na naprawę i modernizację składów ED74. W nim Pesa również przekroczyła kosztorys.


Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij