Stadler Rail dostarczy osiem pociągów typu Flirt 3 teksańskiemu przedsiębiorstwu kolejowemu Fort Worth Transportation Authority, w skrócie „The T“. Umowa przewiduje dodatkowe opcje. Tym samym Stadler po raz pierwszy sprzedał pojazd typu Flirt do USA.
We wtorek, 9 czerwca 2015 roku, obie firmy podpisały umowę w Fort Worth w Teksasie. Łączna wartość kontraktu wynosi ok. 100 milionów dolarów. W cenie zawarte są usługi dodatkowe. Termin dostawy pojazdów to lipiec 2017, okres homologacji potrwa do marca 2018. Dwutrakcyjne pojazdy o napędzie spalinowym i elektrycznym kursować będą na trasie „TEX Rail" między Fort Worth a międzynarodowym lotniskiem Dallas/Fort Worth (DFW). Inauguracja obsługi nowej linii przewidziana jest na wrzesień 2018.
Umowa z „The T" to piąty kontrakt Stadler Rail w USA. Dotychczas firma sprzedała do Stanów Zjednoczonych 49 przegubowych zespołów trakcyjnych (GTW). Ponieważ obecne zamówienie, w odróżnieniu od poprzednich projektów, finansowane jest ze środków federalnych, po raz pierwszy dla firmy Stadler zastosowanie ma przepis zwany „Buy America Act". Wymaga on, aby 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym Stadler Rail podjął decyzję o budowie w Stanach Zjednoczonych nowego zakładu. Delegacja z udziałem Szefa Stadler Rail – Petera Spuhlera oraz Martina Rittera – przyszłego Dyrektora Generalnego Stadler US, analizuje obecnie na miejscu różne warianty nowej siedziby.
Pudła wagonów i wózki produkowane będą w jednym z zakładów w Szwajcarii, zaś montaż pojazdów odbywał się będzie w fabryce w USA. – Technologia firmy Stadler pozwala na pełną integrację napędów spalinowych i elektrycznych. Już od kilku lat spalinowe i elektryczne pojazdy Stadlera są łączone w trakcję mieszaną. Pojazdy dla „TEX Rail" stanowią kontynuację postępu technologicznego, który otwiera zupełnie nowe perspektywy dla przewoźników i pasażerów. Jeden pojazd może obsługiwać trasy tylko częściowo zelektryfikowane. To już drugie zamówienie otrzymane przez Stadlera na tego typu pojazdy w ciągu kilku tygodni. Unikalne rozwiązania firmy wychodzą naprzeciw rosnącym wymaganiom rynku – powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska.