Stadler Rail dostarczy osiem pociągów typu Flirt 3 teksańskiemu przedsiębiorstwu kolejowemu Fort Worth Transportation Authority, w skrócie „The T“. Umowa przewiduje dodatkowe opcje. Tym samym Stadler po raz pierwszy sprzedał pojazd typu Flirt do USA.
We wtorek, 9 czerwca 2015 roku, obie firmy podpisały umowę w Fort Worth w Teksasie. Łączna wartość kontraktu wynosi ok. 100 milionów dolarów. W cenie zawarte są usługi dodatkowe. Termin dostawy pojazdów to lipiec 2017, okres homologacji potrwa do marca 2018. Dwutrakcyjne pojazdy o napędzie spalinowym i elektrycznym kursować będą na trasie „TEX Rail" między Fort Worth a międzynarodowym lotniskiem Dallas/Fort Worth (DFW). Inauguracja obsługi nowej linii przewidziana jest na wrzesień 2018.
Umowa z „The T" to piąty kontrakt Stadler Rail w USA. Dotychczas firma sprzedała do Stanów Zjednoczonych 49 przegubowych zespołów trakcyjnych (GTW). Ponieważ obecne zamówienie, w odróżnieniu od poprzednich projektów, finansowane jest ze środków federalnych, po raz pierwszy dla firmy Stadler zastosowanie ma przepis zwany „Buy America Act". Wymaga on, aby 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym Stadler Rail podjął decyzję o budowie w Stanach Zjednoczonych nowego zakładu. Delegacja z udziałem Szefa Stadler Rail – Petera Spuhlera oraz Martina Rittera – przyszłego Dyrektora Generalnego Stadler US, analizuje obecnie na miejscu różne warianty nowej siedziby.
Pudła wagonów i wózki produkowane będą w jednym z zakładów w Szwajcarii, zaś montaż pojazdów odbywał się będzie w fabryce w USA. – Technologia firmy Stadler pozwala na pełną integrację napędów spalinowych i elektrycznych. Już od kilku lat spalinowe i elektryczne pojazdy Stadlera są łączone w trakcję mieszaną. Pojazdy dla „TEX Rail" stanowią kontynuację postępu technologicznego, który otwiera zupełnie nowe perspektywy dla przewoźników i pasażerów. Jeden pojazd może obsługiwać trasy tylko częściowo zelektryfikowane. To już drugie zamówienie otrzymane przez Stadlera na tego typu pojazdy w ciągu kilku tygodni. Unikalne rozwiązania firmy wychodzą naprzeciw rosnącym wymaganiom rynku – powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska.
2015-06-13 10:53:26 Autor: ANTYPROPAGANDOR
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-13 12:40:21 Autor: pirat
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-13 12:41:54 Autor: pirat
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-13 15:01:23 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post pirat:
" [Admin: zmoderowano] "
[Admin: zmoderowano]
2015-06-13 17:00:57 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
USA takie wolnorynkowe, protekcjonizmem każą budować fabryki i produkować w nich importowany towar ;)
2015-06-13 17:12:15 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
[Admin: zmoderowano]
2015-06-13 17:25:52 Autor: cenzor ale nie admin
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@ prawie wszyscy powyżej
[Admin: zmoderowano]TO JEST BRANŻOWY PORTAL KOLEJOWY A NIE POLITYCZNO-SOCJOLOGICZNY.
2015-06-13 17:49:41 Autor: KK_CTA_USA
---.hsd1.il.comcast.net
Dwunapędowe Flirty to powinna być przyszłość IC, a nie przepinanie lokomotyw, czy plany elektryfikacji mało używanych linii, jak np Rzeszów-Ocice. O wiele taniej mieć takie składy. Wtedy nawet zimowe oblodzenia sieci nie straszne.
2015-06-13 21:25:04 Autor: haha
---.g-net.pl
@KK_CTA_USA:
Pierwszy merytoryczny post pod tym artykułem.
Zgadzam się: dwunapędowce są droższe w zakupie, ale dla przewoźnika znacznie elastyczniejsze: ten sam mechanik może skład prowadzić dalej (jak mu trzeba godzin do wyrobienia), nie trzeba trzymać loków na zmianę (a one też muszą pracować, co na liniach słabiej obciążonych może być czasem problematyczne), nie trzeba rezerwy diesel/elektryk, można wydłużać relacje sezonowe (np. Ustrzyki, Łeba), no i ta zima.
2015-06-13 23:03:17 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@haha
Co to jest "relacja sezonowa Ustrzyki"?
Wasze marzenia o E/S ZT w Polszy są równie realne KDP Y.
2015-06-13 23:58:01 Autor: najNAJ
---.play-internet.pl
najładniejsze i najlepsze pociągi na świecie
2015-06-14 00:13:38 Autor: Korrek
---.ntlworld.ie
A ja czekam na taki przetarg w Polsce. Samorządy zamawiają czasem dziwne rzeczy, więc nie zdziwie się jak będzie zamówienie na ezt dwusystemowy.
2015-06-14 03:45:13 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
[Admin: zmoderowano]
2015-06-14 08:37:07 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-14 09:00:12 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-14 11:45:37 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież to nie jest dwutrakcyjny pojazd tylko spalinowy z przekładnią elektryczną.
2015-06-14 15:34:37 Autor: peron7
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-14 22:36:09 Autor: Eurotram
---.dip0.t-ipconnect.de
@Małopolanin: zostaw już tego faszystę,bo znów zacznie pi... sać swoje "złote myśli"
@Jatal: ale żeby to wiedzieć,to trzeba starannie przeczytać oryginalne info; diesel-elektrykami to były te dla Valle d"Aosta.
A jak już jesteśmy przy Flirtach: we wtorek i wczoraj przyszwendał mi się na peron Flirt 3 SÜWEX-u (pięcioczłon) i zastanawiam się czy to nie marzyło się KM-om przed wiadomym przetargiem ;)
2015-06-14 23:05:17 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Eurotram
Faszyści byli we Włoszech.
Józef Stalin spopularyzował to pojęcie w krajach demokracji ludowej, przez co do dziś jest niesłusznie używane na tym obszarze.
Np.> połowa obywateli FR myśli, że faszisty zagrażają Donbasowi
2015-06-15 11:52:41 Autor: Hihi
---.tktelekom.pl
[Admin: zmoderowano]TO JEST BRANŻOWY PORTAL KOLEJOWY A NIE POLITYCZNO-SOCJOLOGICZNY.
Hihi zabawne bo cała branża i uczelnie śmieją się z tej branżowości RK.