Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler skarży wybór Alstomu w przetargu na 150 ezt dla Danii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler skarży wybór Alstomu w przetargu na 150 ezt dla Danii
Graf. AlstomCoradia Stream dla DSB na grafice
Koleje Duńskie miesiąc temu wybrały ofertę Alstomu w rekordowo dużym przetargu na dostawę 100. elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na kolejnych 50. Konkurent Alstomu – Stadler – nie poddaje się i składa odwołanie od wyboru Duńskich Kolei DSB.

Stadler złożył odwołanie duńskiej Komisji Odwoławczej do spraw Zamówień Publicznych. Podstawą protestu Stadlera jest to, że oferta Alstomu nie spełnia wymogów Duńskich Kolei określonych w specyfikacji przetargowej. Szczegółów tego odwołania nie znamy.

– Mogę potwierdzić, że Stadler wniósł sprzeciw wobec udzielenia Alstomowi zamówienia na 150 zespołów trakcyjnych przez DSB. Ze względu na toczące się postępowanie nie możemy aktualnie komentować sprawy – powiedziała Marta Jarosińska, rzeczniczka prasowy polskiego oddziału Stadlera.

– W przetargu tej wielkości nierzadko zdarza się, że przegrywający skarży decyzję operatora. Wiemy o dwóch przetargach w Austrii i Szwajcarii, w których to Alstom złożył odwołanie od wyboru Stadlera. Podkreślam, że wybraliśmy ofertę, która odpowiadała wymaganiom technicznym, a jednocześnie była najbardziej atrakcyjna cenowo. Naszym zdaniem jest to propozycja, w której Koleje Duńskie uzyskają najlepszy stosunek jakości do ceny. Przeprowadziliśmy profesjonalny i przejrzysty proces przetargowy i takie są również informacje zwrotne, jakie otrzymaliśmy od rynku. Dlatego mam nadzieję, że uda nam się jak najszybciej załatwić sprawę, abyśmy mogli podpisać z producentem umowę – wyjaśnia Jürgen Müller, dyrektor ds. strategii i taboru w DSB.

DSB oczekuje, że organ odwoławczy w ciągu 30 dni podejmie decyzję, czy skarga jest zasadna. Pierwsze dostawy miałyby rozpocząć się w 2024 r. i potrwać do 2029 r.

Gra toczy się o niebagatelną kwotę. Dla obu kolejowych gigantów równowartość 12 miliardów złotych to potężny zastrzyk pieniędzy. Wybrany przez DSB Alstom ma dostarczyć pojazdy z serii Coradia Stream, które produkowane są także w Polsce. Stadler, który chciałby dostarczyć do Danii Flirty, także buduje je w Polsce – w Siedlcach. Jest więc szansa, że w obu przypadkach zyska polska gospodarka.

Więcej na temat tego zamówienia można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5