NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stadler skarży wybór Alstomu w przetargu na 150 ezt dla Danii

| Michał Szymajda 14.05.2021 4k

Stadler skarży wybór Alstomu w przetargu na 150 ezt dla Danii
Coradia Stream dla DSB na graficeGraf. Alstom
Koleje Duńskie miesiąc temu wybrały ofertę Alstomu w rekordowo dużym przetargu na dostawę 100. elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na kolejnych 50. Konkurent Alstomu – Stadler – nie poddaje się i składa odwołanie od wyboru Duńskich Kolei DSB.
Stadler złożył odwołanie duńskiej Komisji Odwoławczej do spraw Zamówień Publicznych. Podstawą protestu Stadlera jest to, że oferta Alstomu nie spełnia wymogów Duńskich Kolei określonych w specyfikacji przetargowej. Szczegółów tego odwołania nie znamy.

– Mogę potwierdzić, że Stadler wniósł sprzeciw wobec udzielenia Alstomowi zamówienia na 150 zespołów trakcyjnych przez DSB. Ze względu na toczące się postępowanie nie możemy aktualnie komentować sprawy – powiedziała Marta Jarosińska, rzeczniczka prasowy polskiego oddziału Stadlera.

– W przetargu tej wielkości nierzadko zdarza się, że przegrywający skarży decyzję operatora. Wiemy o dwóch przetargach w Austrii i Szwajcarii, w których to Alstom złożył odwołanie od wyboru Stadlera. Podkreślam, że wybraliśmy ofertę, która odpowiadała wymaganiom technicznym, a jednocześnie była najbardziej atrakcyjna cenowo. Naszym zdaniem jest to propozycja, w której Koleje Duńskie uzyskają najlepszy stosunek jakości do ceny. Przeprowadziliśmy profesjonalny i przejrzysty proces przetargowy i takie są również informacje zwrotne, jakie otrzymaliśmy od rynku. Dlatego mam nadzieję, że uda nam się jak najszybciej załatwić sprawę, abyśmy mogli podpisać z producentem umowę – wyjaśnia Jürgen Müller, dyrektor ds. strategii i taboru w DSB.

DSB oczekuje, że organ odwoławczy w ciągu 30 dni podejmie decyzję, czy skarga jest zasadna. Pierwsze dostawy miałyby rozpocząć się w 2024 r. i potrwać do 2029 r.

Gra toczy się o niebagatelną kwotę. Dla obu kolejowych gigantów równowartość 12 miliardów złotych to potężny zastrzyk pieniędzy. Wybrany przez DSB Alstom ma dostarczyć pojazdy z serii Coradia Stream, które produkowane są także w Polsce. Stadler, który chciałby dostarczyć do Danii Flirty, także buduje je w Polsce – w Siedlcach. Jest więc szansa, że w obu przypadkach zyska polska gospodarka.

Więcej na temat tego zamówienia można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dania (48)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dania (48)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5