NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stadler rozpoczyna budowę hali dla Flirtów Kolei Mazowieckich w Sochaczewie

| Kasper Fiszer 25.05.2021 3,6k

Stadler rozpoczyna budowę hali dla Flirtów Kolei Mazowieckich w Sochaczewie
fot. Stadler/Koleje Mazowieckie
Rozpoczęła się budowa nowej hali utrzymaniowej jednostek Flirt eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Bazę buduje Stadler w porozumieniu z KM i samorządem regionalnym. Warta ok. 20 mln zł inwestycja ma być kolejnym etapem dobrej współpracy producenta taboru z przewoźnikiem: zaplecze pozwoli na serwis dostarczanych właśnie w ramach dużego kontraktu zespołów trakcyjnych, a szwajcarski koncern jest zainteresowany realizacją kolejnych zamówień.
– 15 lat temu firma Stadler we współpracy z województwem rozpoczęła swój rozwój na Mazowszu. To okres niezwykle istotny w procesie modernizacyjnym Kolei Mazowieckich – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej towarzyszącej rozpoczęciu budowy hali Stadlera dla jednostek Kolei Mazowieckich w Sochaczewie Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. Podkreślał, że pierwszy wygrany przez szwajcarski koncern przetarg na dostawę 10 zespołów trakcyjnych dla samorządowego przewoźnika rozpoczął rozwój producenta na Mazowszu, a po kilkunastu latach firma wciąż realizuje kontrakty dla KM. – Stadler dostarczył już 18 z 61 kolejnych zespołów trakcyjnych. Trzeba o nie dbać, serwisować je, dlatego w sąsiedztwie zaplecza KM Stadler rozpoczyna budowę swojej hali. To kolejny etap współpracy – stwierdził.

Stadler: Jesteśmy zainteresowani dalszymi dostawami taboru i jego utrzymaniem

Wspólnie z przedstawicielami KM i firmy Stadler Polska wbił on symboliczną pierwszą łopatę pod budowę zaplecza. Ma ona zakończyć się w przyszłym roku. – Realizujemy teraz w ramach usług serwisowych utrzymanie pojazdów Flirt 3 dla KM. Opiekujemy się poza tym jednostkami starszej generacji, Flirt 1. Ta inwestycja jest ukoronowaniem wieloletniej dobrej współpracy – stwierdził Paweł Gręda, dyrektor spółki Stadler Service Polska.

Budowa zaplecza będzie kosztować ok. 20 mln zł. Oprócz samej hali powstaną tu także m.in. zaplecze biurowo-socjalne, magazyn oraz układ torowy i drogowy łączący nowy zakład utrzymaniowy Stadlera z bazą taborową Kolei Mazowieckich. – Liczymy na to, że będziemy mieli możliwości zacieśniania współpracy z KM i z samorządem województwa mazowieckiego zarówno w zakresie naprawy jednostek, w tym starszej generacji, jak i dostawy nowych składów – podkreślał przedstawiciel Stadlera. Wyraził też zainteresowanie planami taborowymi przewoźnika, jakie mogłyby powstać w oparciu o Krajowy Plan Odbudowy.

KM: Liczymy na budowę jeszcze jednej, większej hali


Bardzo ciepło o dotychczasowej współpracy ze Stadlerem wypowiadał się Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich. – Układa się ona modelowo – ocenił. Przekonywał, że dla rozwoju komunikacji kolejowej na Mazowszu w ostatnich latach bardzo ważne było zarówno szerokie zaangażowanie władz samorządowych, jak i solidne zrealizowanie kontraktów przez siedleckiego producenta taboru. Również on wyraził nadzieję, że spółki będą wkrótce kooperować szerzej.

– Cały czas liczymy, że powstanie też druga, większa hala utrzymaniowa, w której serwisowane będą nie tylko jednostki Stadlera eksploatowane przez Koleje Mazowieckie – mówił prezes KM. Dodał, że inwestycje w hale naprawcze współgrają z przedsięwzięciami taborowymi przewoźnika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5