Firma Stadler Rail planuje zainwestować ponad 2,7 mln euro w swój węgierski zakład. Dzięki inwestycji, każdego roku zakład będzie w stanie wyprodukować wyższą niż dotychczas liczbę wózków.
Warta 1 mld forintów inwestycja w zakład, w którym będą powstawały wózki do produkowanego przez Stadlera taboru, zostanie zrealizowana w Szolnok, gdzie producent buduje aluminiowe pudła pociągów.
Pierwsze wózki zostaną wyprodukowane w Szolnok już na początku przyszłego roku. Zostaną one wykorzystane do produkcji Flirtów, które zamówił węgierski przewoźnik – firma MÁV-Start.
Firma Stadler w tej chwili produkuje do 1500 wózków rocznie. Powstają one głównie w zakładzie w Winterthur w Szwajcarii. Zakład w Szolnok umożliwi wyprodukowanie wózków dla 500 pociągów w skali roku.
Stadler nie bez powodu inwestuje na Węgrzech. To tam znajduje się zakład, w którym powstają aluminiowe pudła pociągów. Poza tym, Węgrzy mają na swoim koncie duże zakupy taborowe u szwajcarskiego producenta. Ostatnio za kwotę 125 mln euro firma Stadler sprzedała 21 kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt. Pierwszy z nich wyjedzie na tory jeszcze w tym roku. Po sfinalizowaniu kontraktu, liczba pociągów Flirt kursujących pod szyldem przewoźnika MÁV-Start wzrośnie do 123.
W ramach wcześniejszych umów firma MÁV-Start zamówiła 102 pojazdy Flirt, z czego ponad 90 jest już w eksploatacji na terenie kraju. Wcześniejsze kontrakty zostały zamknięte we wrześniu tego roku. Liczba wszystkich zamówionych przez Węgrów w ciągu ostatnich 10 lat pociągów Flirt to 133 składy, a to oznacza, że rynek węgierski jest jednym z najbardziej znaczących dla producenta.