Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler przetestował automatyczny zespół trakcyjny w Holandii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler przetestował automatyczny zespół trakcyjny w Holandii
Fot. Stadler
Na północy Holandii, w mieście Gronigen, odbyły się pierwsze jazdy z pasażerami zespołu trakcyjnego produkcji Stadlera z systemami autonomicznymi. Na pokład pojazdu zaproszono pasażerów.

Publiczne testy spalinowego zespołu trakcyjnego GTW, który na co dzień jeździ w ramach połączeń Arrivy w tym regionie, zorganizowane zostały przez czterech partnerów: Stadlera, Prorail (odpowiednik PKP PLK), Prowincję Groningen i właśnie Arrivę. Na pokładzie pociągu było 50 osób, które w praktyce przekonały się jak działa pojazd z systemem automatyzacji na poziomie GoA2. Oznacza on, że pociąg może przyspieszać i hamować przy peronach bez aktywnego działania maszynisty, biorąc pod uwagę kolejową sygnalizację, oraz aktualne parametry jazdy (ciężar pociągu, charakterystyka terenu). Maszynista pełni rolę nadzorczą i może przejąć kierowanie pojazdem w dowolnej chwili.

Testy w Groningen trwają od października 2019 r. i obejmują trzy fazy. Celem drugiej, obecnie prowadzonej, jest przyjrzenie się ludzkim zachowaniom podczas korzystania ze zautomatyzowanych pociągów (przejazdów z pasażerami będzie więcej). Oceniana jest również punktualność, bezawaryjność bezpieczeństwo i komfort przejazdów. Określony zostanie potencjał technologii w zakresie zwiększenia przepustowości kolei i dalszej oszczędności energii. To ostatnie jest szczególnie ważne z punktu widzenia operatora – Arrivy.

– Jesteśmy zafascynowani tym projektem i cieszymy się, że testy zakończyły się powodzeniem. Dzięki innowacyjnemu systemowi ATO (Automatic Train Operation) Stadler wnosi znaczący wkład w postęp technologiczny w branży kolejowej. System spełnia oczekiwania naszych klientów i stanowi przełom w cyfryzacji kolei – powiedział Siddhant Tomar, dyrektor ds. technologii w Stadler Signaling.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5