Stadler poinformował, że problem z drzwiami w pojazdach Flirt zakupionych przez PKP Intercity jest producentowi znany, został zdiagnozowany i nie powinien już występować.
We Flirtach, zwłaszcza w pociągach w relacji Gdynia – Katowice, dochodziło do awarii drzwi, które blokowały się, czasami nawet unieruchamiając pociąg na stacjach pośrednich. Więcej o problemach technicznych zakupionych przez PKP Intercity ezt Dart i Flirt pisaliśmy 18 stycznia.
– Na ponad 500 kursów odbytych od początku roku przez pojazdy Flirt w PKP Intercity zarejestrowaliśmy 14 drobnych usterek związanych z funkcjonowaniem drzwi. Natychmiast wprowadziliśmy odpowiednie środki zaradcze i nieprawidłowości nie powinny dalej występować – informuje Marta Jarosińska, kierownik ds. komunikacji Stadler Polska.
Stadler zapewnia, że drzwi pojazdów są teraz objęte szczególną obserwacją, a technicy są w pełnej gotowości do usuwania wszelkich ewentualnych usterek niezwłocznie po ich wystąpieniu.
– Cały czas współpracujemy z przewoźnikiem, aby zapewnić podróżującym najwyższą jakość usług, a za ewentualne problemy przepraszamy. Robimy wszystko co możliwe, aby zapewnić w pełni bezawaryjne kursowanie naszych pociągów – powiedziała Marta Jarosińska.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji
2016-01-19 12:55:24 Autor: inzynier
---.43.99.218
Hejterzy przygotowac sie!
3...2...1...
...a nie, to nie PESA, zapomnialem.
2016-01-19 13:01:39 Autor: alojzy
---
Wie ktoś co za producent ? Rawag czy jakiś zachodni
2016-01-19 13:51:49 Autor: nici
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Rawag, napewno nie.
2016-01-19 13:53:24 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
każdy produkt ma tzw choroby wieku dziecięcego - Stadler miał duuuuuuuuuuuużo więcej czasu, żeby sobie z tymi problemami poradzić - tym bardziej słowa uznania należą się PESIE, że DARTy nie mają większych problemów. No ale zdroworozsądkowi ludzie to wiedzą ...
2016-01-19 13:53:52 Autor: nici
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@inżynier
PESA w 2015 wyjątkowo sobie zasłużyła na hejt, wiec chyba nie jesteś zdziwiony.
Pytasz kto za nimi stoi?? a kto ma stać wkurzeni ludzie piszą komentarze, że pieniądze z ich podatków są marnotrawione.
Skończy się utrzymanie to będzie trzeba dołżyć grube MLN, żeby doprowadzić tego pojazdy do porządku :)
Pozdrawiam
2016-01-19 13:55:29 Autor: nici
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@Sarmata
Jak masz znajomego w IC to zapytaj jak to jest z Dartami :)
Gratuluje spojrzenia "zdroworozsądkowego"
:)
2016-01-19 14:04:58 Autor: dołożę
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
tak wszyscy narzekają na Polskiego producenta, a ja wracałem w styczniu z Bydgoszczy do Warszawy flirtem i co ? - siedziałem w członie gdzie są wieszaki na rowery:
- drzwi między członami się nie zamykały, trzeba było je zamykać ręcznie
- głosowe zapowiedzi przystanków raz sie pojawiały, raz nie, raz się coś powtarzało a raz urywało,
- na pewnym odcinku coś wpadło w drgania, jakby półka bagażowa i łomotało i skrzypiało
- a same wieszaki na rower tak idiotycznie zrobione, że jak sie powiesi dwókołowca to nie ma jak przejść bo kierownica roweru wisi na środku przejścia. Te uchwyty były projektowane pod wigry? hulajnogi czy trójkołowce dla trzylatków?
- w tym członie część ludzi nie ma nad głowami półek gdyż za nimi są wiesaki na rower - tak jakby stadler miałtylko jednej długości półki które wchodzą nad kilka rzędów siedzeń a nie mógł zrobić pojedynczej krótkiej półki, bezsens totalny
- wnętrze dużo brzydsze niż w Darcie, sufit wygląda jak w zmodernizowanym tramwaju
2016-01-19 14:15:13 Autor: japan1972
---.47.92.183
No niestety, ale nowe SZT-y PESY dla PKM (SKM Trojmiasto), maja regularnie problemy z drzwiami. Prawie dzien w dzien.
Uscislajac blokuja sie wysuwane stopnie, ktore w trakcie zamykania drzwi nie chca sie chowac. To prowadzi najczesciej dodatkowo do blokady ruchu pociagu.
Zwykle wtedy przybiega do tych drzwi obsluga pociagu, cos tam grzebie przez ok pol minuty i ruszamy. A czasem, choc rzadziej, nie ruszamy. Wtedy nastepuje 5 minutowa "zabawa obslugi", po ktorej ruszamy.
Ostatnio popularny jest tez nagle wlaczajacy sie przerwyany sygnal syreny.
Pociag rozpedzony daje po hamulcach i staje w miejscu deba. I tak wyje kolejna minute.
Zwykle, kiedy sie juz uciszy, po 2-3 minutach ruszamy.
Tak wyglada jak na razie, ta nasza PKM-owska codziennosc, a czas na lotnisko goni.
Samolot nie poczeka..........
Ps. Mimo wszystko jestem kibicem naszej polskiej PESY i wierze, ze sie z tym w koncu uporaja. Pociagi PKM jezdza juz od kilku miesiecy, ale cierpliwosc trojmiejszczan jest ograniczona.......
2016-01-19 14:17:04 Autor: japan1972
---.47.92.183
Ach, zapomnialem jeszcze o wiecznie glupiejacym systemie SIP.
To bardzo czesto.....nie dziala, albo pokazuje najrozmaitsze glupoty.
2016-01-19 14:24:44 Autor: ep40
---.19.18.234
W odpowiedzi na post japan1972:
"No niestety, ale nowe SZT-y PESY dla PKM (SKM Trojmiasto), maja regularnie problemy z drzwiami. Prawie dzien w dzien.
Uscislajac blokuja sie wysuwane stopnie, ktore w trakcie zamykania drzwi nie chca sie chowac. To prowadzi najczesciej dodatkowo do blokady ruchu pociagu.
Zwykle wtedy przybiega do tych drzwi obsluga pociagu, cos tam grzebie przez ok pol minuty i ruszamy. A czasem, choc rzadziej, nie ruszamy. Wtedy nastepuje 5 minutowa "zabawa obslugi", po ktorej ruszamy.
Ostatnio popularny jest tez nagle wlaczajacy sie przerwyany sygnal syreny.
Pociag rozpedzony daje po hamulcach i staje w miejscu deba. I tak wyje kolejna minute.
Zwykle, kiedy sie juz uciszy, po 2-3 minutach ruszamy.
Tak wyglada jak na razie, ta nasza PKM-owska codziennosc, a czas na lotnisko goni.
Samolot nie poczeka..........
Ps. Mimo wszystko jestem kibicem naszej polskiej PESY i wierze, ze sie z tym w koncu uporaja. Pociagi PKM jezdza juz od kilku miesiecy, ale cierpliwosc trojmiejszczan jest ograniczona......."
Jeszcze drzwi do WC jak i inne systemu WC się blokują.
2016-01-19 15:07:19 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci Flirty to nadal prototyp przy EN57 ;)
2016-01-19 15:59:47 Autor: Azb
---.99.174.238
Wątek o Pesie - hejty na Darty. Ok, to jakoś zrozumiem, ale wątek o Stadlerze to znowu hejty na Darty. Ten portal, a w zasadzie dział komentarzy powinien zwać się "Hejty na Darty".
2016-01-19 16:14:02 Autor: Reldats
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ta Pesa jest kompletnie badziewna. Te problemy z drzwiami. Moja zona boi sie jezdzic odkad kolezanka jej ciotki ze strony matki opowiadala, ze sasiadka jej koleżanki z poprzedniej pracy malo nie wypadla jak sie te kolo foteli otworzyly przy 280km/h. Chodzi o moja byla zone zeby nie bylo ze sciemniam. A jak ktos ma inne zdanie albo mi niewiezy to znaczy ze jest z pisu albo z pesy!!
2016-01-19 17:31:35 Autor: inzynier
---.146.131.95.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No i jak zwykle PESO-hejterzy mnie nie zawiedli. Tak trzymac ludziska! Dzieki takim polglowkom jak wy jeszcze dlugo bedziemy czarnuchami Europy.
2016-01-19 17:49:40 Autor: rp1polska
---.252.199.29
@Reldats
he he he he he herbata Ci stygnie.
2016-01-19 17:54:35 Autor: operator
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
>Pociąg pesy
>280km/h
>280km/h na polskich torach przy 3KV
niezły żart
2016-01-19 18:33:17 Autor: asad01
---.dynamic.chello.pl
Stadler sobie w chwilę poradzi z winy producenta pewnie drzwi a Pesa pewnie będzie naprawiać i naprawiać i tyle... Oby w Małopolsce wygrał Newag.
2016-01-19 18:41:16 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci W odpowiedzi na post japan1972:
"No niestety, ale nowe SZT-y PESY dla PKM (SKM Trojmiasto), maja regularnie problemy z drzwiami. Prawie dzien w dzien.
Uscislajac blokuja sie wysuwane stopnie, ktore w trakcie zamykania drzwi nie chca sie chowac. To prowadzi najczesciej dodatkowo do blokady ruchu pociagu.
Zwykle wtedy przybiega do tych drzwi obsluga pociagu, cos tam grzebie przez ok pol minuty i ruszamy. A czasem, choc rzadziej, nie ruszamy. Wtedy nastepuje 5 minutowa "zabawa obslugi", po ktorej ruszamy.
Ostatnio popularny jest tez nagle wlaczajacy sie przerwyany sygnal syreny.
Pociag rozpedzony daje po hamulcach i staje w miejscu deba. I tak wyje kolejna minute.
Zwykle, kiedy sie juz uciszy, po 2-3 minutach ruszamy.
Tak wyglada jak na razie, ta nasza PKM-owska codziennosc, a czas na lotnisko goni.
Samolot nie poczeka..........
Ps. Mimo wszystko jestem kibicem naszej polskiej PESY i wierze, ze sie z tym w koncu uporaja. Pociagi PKM jezdza juz od kilku miesiecy, ale cierpliwosc trojmiejszczan jest ograniczona......."
Gdyby nie zapomniano zeelektryfikować PKP to by śmigały kible.
2016-01-19 19:07:10 Autor: stadler
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Producentem drzwi w flirtach jest Bode
2016-01-19 21:21:23 Autor: klm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak zwykle chodzi nie o to, kto drzwi wyprodukował, bo z BODE problemów mało. Ale z BODE dobrze wyregulowanymi. Jak będą źle wyregulowane (plus stopnie wejściowe), to każdy producent polegnie.
2016-01-19 23:52:27 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
mathewicforum W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Flirty to nadal prototyp przy EN57 ;)"
O tak! Zgadza się, a więc Darty to wręcz kosmos!
2016-01-20 02:57:31 Autor: pryx
---.opera-mini.net
@Azb
Ślepy jesteś czy czytasz wybiórczo komentarze?