NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders

| inf. pras. Stadler 07.03.2019 46

Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders
Fot. Stadler
Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders
Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders
Stadler otrzymał od spółki Wales & Borders Rail Services zamówienie opiewające łącznie na 71 pojazdów – zespołów trakcyjnych Flirt oraz tramwajów dwusystemowych Citylink. Realizacja projektu właśnie się rozpoczyna. Dla Stadlera jest to już drugie tak duże zamówienie na zespoły trakcyjne Flirt w Wielkiej Brytanii.
W czerwcu 2017 roku na tory wjechał pierwszy hybrydowy pojazd Flirt wyprodukowany dla Doliny Aosty we Włoszech. Zastosowane w nim nowo opracowane transformatory suche pozwalają zaoszczędzić do 7,5 procent zużywanej energii. Z kolei we wrześniu 2018 akumulatorowy Flirt pomyślnie odbył swoją pierwszą jazdę podczas targów InnoTrans w Berlinie. Dzięki innowacjom w dziedzinie napędów alternatywnych Stadler popularyzuje tzw. zieloną technologię.

Na zamówienie dla Wales & Borders składa się 35 zespołów trakcyjnych typu Flirt oraz 36 trójczłonowych tramwajów dwusystemowych typu Citylink. 11 z 35 pociągów wyposażonych jest w napęd spalinowo-elektryczny, kolejne 24 jednostki korzystają z trzech źródeł napędu w zależności od zapotrzebowania i właściwości trasy: z sieci trakcyjnej, napędu spalinowo-elektrycznego lub energii zgromadzonej w akumulatorach. Hybrydową flotę tworzy siedem trójczłonowych i 17 czteroczłonowych składów. Po wprowadzeniu do eksploatacji w 2023 roku na północ od Cardiff, pociągi pojadą dzięki trakcji elektrycznej. Trasa na południe od Cardiff nie jest zelektryfikowana – tam pojazdy będą napędzane silnikiem spalinowym lub energią z baterii.

Pojazdy Citylink zasilane są prądem przemiennym 25 kV z sieci trakcyjnej oraz prądem z akumulatorów. Zastosowanie akumulatorów zarówno w tramwajach dwusystemowych, jak i w zespołach trakcyjnych stanowi innowacyjną, przyjazną dla środowiska koncepcję transportu pasażerskiego na niezelektryfikowanych liniach na Valley Lines wokół Cardiff.

Popularność pojazdów Stadlera w Wielkiej Brytanii szybko rośnie. Firma podpisała już siedem umów na dostawę taboru. W bieżącym roku zostanie oddanych do eksploatacji 58 zespołów trakcyjnych typu Flirt dla sieci Greater Anglia oraz 17 pociągów metra dla SPT w Glasgow. Od 2020 roku do ruchu będą wprowadzane 52 pociągi Metro w Liverpoolu. Pierwsze pojazdy Stadlera 12 tramwajów Variobahn użytkowanych w sieci Croydon-Tramlink, wyjechały na trasy w 2013 roku. W 2017 firma dostarczyła także siedem tramwajów dwusystemowych Citylink do Sheffield.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42825)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42825)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5