NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Stadler po raz pierwszy dostarczy Flirty na Półwysep Iberyjski. Będą hybrydy

| Jakub Madrjas 22.10.2020 38

Stadler po raz pierwszy dostarczy Flirty na Półwysep Iberyjski. Będą hybrydy
rys. Stadler
Portugalskie koleje państwowe Comboios de Portugal (CP) i Stadler podpisały umowę na dostawę 22 pociągów regionalnych Flirt. Wartość zamówienia wynosi około 158 milionów euro.
Jak podkreśla Stadler, to pierwsza umowa na dostawę Flirtów na Półwysep Iberyjski o rozstawie 1668 milimetrów. Umowa obejmuje produkcję i dostawę dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych i dwunastu zespołów dwutrakcyjnych (bimodalnych, hzt) z serii Flirt. Łączna wartość zamówienia w wysokości 158 milionów euro obejmuje nie tylko dostawę pojazdów, ale również usługi utrzymania przez co najmniej cztery lata oraz szkolenia.

Dwanaście dwutrakcyjnych Flirtów zostanie wyposażonych w dodatkowy moduł spalinowy do jazdy po liniach niezelektryfikowanych. Dzięki modułowej budowie, możliwe ma być w przyszłości przejście z napędu spalinowego na czysto elektryczny lub wymiana generatorów diesla na akumulatory. 

– Jesteśmy dumni, że zamawiający wybrał Flirty. Jestem przekonany, że portugalscy pasażerowie docenią innowacyjny i nowoczesny pociąg – jak miliony ludzi w Szwajcarii, Niemczech czy Holandii. Rynek portugalski jest niezwykle ważny dla firmy Stadler. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do modernizacji portugalskiego taboru kolejowego – powiedział  Ansgar Brockmeyer, dyrektor ds. sprzedaży w Stadlerze.

22 Flirty będą mieć mają 63,2 m (ezt) i 74,4 m (hzt) długości. W trzech aluminiowych członach pomieści się do 375 pasażerów, z czego 214 na miejscach siedzących. Prędkość maksymalna to 160 km/h na zasilaniu elektrycznym i 140 km/h na silniku spalinowym. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Portugalia (20)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Portugalia (20)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5