Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii
Fot. StadlerLokomotywa Class 93 będzie rozwinięciem serii Class 88
Dostawę 30 lokomotyw trimodalnych Class 93 przewiduje umowa ramowa, podpisana przez Stadlera i brytyjskiego przewoźnika Rail Operations. Dostawa pierwszych 10 egzemplarzy ma rozpocząć się na początku 2023 r. Przeznaczeniem lokomotyw ma być zarówno prowadzenie pociągów z prędkością ok. 180 km/h, jak i praca manewrowa.

Lokomotywa Class 93 jest opartym na dwóch dwuosiowych wózkach pojazdem o uniwersalnej charakterystyce. Jej konstrukcja stanowi ewolucję wcześniejszych serii Class 68 i Class 88. Nowa seria może jednak rozwijać większą prędkość maksymalną – 110 mil na godzinę (177 km/h) zamiast 100 (161 km/h). Class 93 to pierwszy w gamie Stadlera pojazd trimodalny: może pobierać prąd sieci trakcyjnej 25kV (moc silników: 4000 kW), jest też wyposażony w agregat spalinowy (900-kilowatowy turbodoładowany Caterpillar C32, spełniający najnowsze europejskie normy emisji) oraz pakiet baterii litowo-tytanowych. Ostatnie z wymienionych źródeł zasilania może pracować zarówno we współpracy z silnikiem Diesla, jak i samodzielnie (na krótkich odcinkach tzw. ostatniej mili lub podczas manewrów).

– Branża kolejowa rozumie i wypełnia swoje zadania w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy jakości powietrza – zapewnia współzałożyciel i prezes Rail Operations Karl Watts. Wprowadzenie nowoczesnych lokomotyw do służby ma w założeniu znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, generowanego przez przewozy Rail Operations. Na razie jest to wyłącznie ruch towarowy i techniczny, jednak w grę wchodzi również uruchomienie w przyszłości przewozów pasażerskich.

Nowo zamówione lokomotywy będą dostosowane do jego prowadzenia. Ich parametry mają też poprawić efektywność kosztową przewoźnika, zwiększyć atrakcyjność jego oferty i pozwolić mu na pozyskanie nowych klientów. Wspomniana już podwyższona prędkość maksymalna pozwoli łączyć lokomotywę z posiadanymi już wagonami towarowymi, również przystosowanymi do szybkiej jazdy, i uruchamiać pociągi towarowe poruszające się z prędkością porównywalną do pasażerskich. Efektem będzie lepsze wykorzystanie przepustowości na liniach pasażerskich oraz zwiększenie elastyczności w układaniu rozkładu jazdy.

Rail Operations to przewoźnik specjalizujący się w dość wąskiej niszy, jaką jest transportowanie taboru kolejowego. Szybki w minionej dekadzie rozwój brytyjskiego sektora kolejowego, liczne zakupy nowego i modernizacje posiadanego już przez operatorów taboru, popularność leasingu pojazdów, a także częste zmiany franczyzobiorców i przenoszenie się ich między regionami kraju pozwoliło jednak firmie osiągnąć dość duże zyski i rozwinąć się. Uruchomienie wspomnianych szybkich połączeń towarowych ma być częścią dywersyfikacji przychodów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij