NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii

| Roman Czubiński 18.01.2021 2

Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii
Lokomotywa Class 93 będzie rozwinięciem serii Class 88Fot. Stadler
Dostawę 30 lokomotyw trimodalnych Class 93 przewiduje umowa ramowa, podpisana przez Stadlera i brytyjskiego przewoźnika Rail Operations. Dostawa pierwszych 10 egzemplarzy ma rozpocząć się na początku 2023 r. Przeznaczeniem lokomotyw ma być zarówno prowadzenie pociągów z prędkością ok. 180 km/h, jak i praca manewrowa.
Lokomotywa Class 93 jest opartym na dwóch dwuosiowych wózkach pojazdem o uniwersalnej charakterystyce. Jej konstrukcja stanowi ewolucję wcześniejszych serii Class 68 i Class 88. Nowa seria może jednak rozwijać większą prędkość maksymalną – 110 mil na godzinę (177 km/h) zamiast 100 (161 km/h). Class 93 to pierwszy w gamie Stadlera pojazd trimodalny: może pobierać prąd sieci trakcyjnej 25kV (moc silników: 4000 kW), jest też wyposażony w agregat spalinowy (900-kilowatowy turbodoładowany Caterpillar C32, spełniający najnowsze europejskie normy emisji) oraz pakiet baterii litowo-tytanowych. Ostatnie z wymienionych źródeł zasilania może pracować zarówno we współpracy z silnikiem Diesla, jak i samodzielnie (na krótkich odcinkach tzw. ostatniej mili lub podczas manewrów).

– Branża kolejowa rozumie i wypełnia swoje zadania w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy jakości powietrza – zapewnia współzałożyciel i prezes Rail Operations Karl Watts. Wprowadzenie nowoczesnych lokomotyw do służby ma w założeniu znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, generowanego przez przewozy Rail Operations. Na razie jest to wyłącznie ruch towarowy i techniczny, jednak w grę wchodzi również uruchomienie w przyszłości przewozów pasażerskich.

Nowo zamówione lokomotywy będą dostosowane do jego prowadzenia. Ich parametry mają też poprawić efektywność kosztową przewoźnika, zwiększyć atrakcyjność jego oferty i pozwolić mu na pozyskanie nowych klientów. Wspomniana już podwyższona prędkość maksymalna pozwoli łączyć lokomotywę z posiadanymi już wagonami towarowymi, również przystosowanymi do szybkiej jazdy, i uruchamiać pociągi towarowe poruszające się z prędkością porównywalną do pasażerskich. Efektem będzie lepsze wykorzystanie przepustowości na liniach pasażerskich oraz zwiększenie elastyczności w układaniu rozkładu jazdy.

Rail Operations to przewoźnik specjalizujący się w dość wąskiej niszy, jaką jest transportowanie taboru kolejowego. Szybki w minionej dekadzie rozwój brytyjskiego sektora kolejowego, liczne zakupy nowego i modernizacje posiadanego już przez operatorów taboru, popularność leasingu pojazdów, a także częste zmiany franczyzobiorców i przenoszenie się ich między regionami kraju pozwoliło jednak firmie osiągnąć dość duże zyski i rozwinąć się. Uruchomienie wspomnianych szybkich połączeń towarowych ma być częścią dywersyfikacji przychodów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielka Brytania (214)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielka Brytania (214)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5