NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich

| Jakub Madrjas 13.06.2020 88

Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich
fot. Koleje Retyckie
Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich
Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich
Koleje Retyckie (RhB) zamówią 20 dodatkowych pociągów "Capricorn" o wartości 172,9 mln franków szwajcarskich w Stadlerze. To realizacja opcji zapisanej w zamówieniu z 2016 roku.
W ramach nowej "Strategii 2030" RhB zamówi dodatkowe pociągi "Capricorn" (ang. koziorożec) w firmie Stadler. Już w 2016 roku RhB zamówił 36 pociągów (początkowo 27 składów), co było wówczas największym zakupem taboru w jego historii. Aby kontynuować modernizację i ujednolicenie swojego taboru, RhB zamawia obecnie 20 dodatkowych "koziorożców" o wartości 172,9 mln franków szwajcarskich - to w przeliczeniu 720 mln złotych.

Pociągi czteroczłonowe są eksploatowane w sieci wąskotorowej RhB w szwajcarskim kantonie Gryzonia. Ich maksymalna prędkość wynosi 120 kilometrów na godzinę. Każdy pociąg ma 76,4 metra długości i oferuje 164 miejsca, z czego 35 w pierwszej klasie. Widok z kabiny maszynisty jest transmitowany do strefy pasażerskiej.

Pociągi "Capricorn" składają się z dwóch niezależnych jednostek, dzielonych w trasie - dzięki temu mogą obsłużyć dwa miejsca docelowe . Podczas podróży powrotnej w przeciwnym kierunku, obie części są ponownie połączone. Takie działanie umożliwia półgodzinny cykl na linii jednotorowej pomiędzy Landquart i Klosters bez kosztownej rozbudowy linii. Pociągi są wyposażone w automatyczne sprzęganie

- Koleje Retyckie i firma Stadler współpracują już od dziesięcioleci. Jesteśmy dumni, że zdecydowali się zmodernizować swój tabor dzięki naszym solidnym i wysokiej jakości pociągom i że możemy teraz dostarczyć do Gryzonii łącznie 56 "koziorożców" - mówi Ansgar Brockmeyer, szef sprzedaży w firmie Stadler cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (140)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (140)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5