Koleje Retyckie (RhB) zamówią 20 dodatkowych pociągów "Capricorn" o wartości 172,9 mln franków szwajcarskich w Stadlerze. To realizacja opcji zapisanej w zamówieniu z 2016 roku.
W ramach nowej "Strategii 2030" RhB zamówi dodatkowe pociągi "Capricorn" (ang. koziorożec) w firmie Stadler. Już w 2016 roku RhB
zamówił 36 pociągów (początkowo 27 składów), co było wówczas największym zakupem taboru w jego historii. Aby kontynuować modernizację i ujednolicenie swojego taboru, RhB zamawia obecnie 20 dodatkowych "koziorożców" o wartości 172,9 mln franków szwajcarskich - to w przeliczeniu 720 mln złotych.
Pociągi czteroczłonowe są eksploatowane w sieci wąskotorowej RhB w szwajcarskim kantonie Gryzonia. Ich maksymalna prędkość wynosi 120 kilometrów na godzinę. Każdy pociąg ma 76,4 metra długości i oferuje 164 miejsca, z czego 35 w pierwszej klasie. Widok z kabiny maszynisty jest transmitowany do strefy pasażerskiej.
Pociągi "Capricorn" składają się z dwóch niezależnych jednostek, dzielonych w trasie - dzięki temu mogą obsłużyć dwa miejsca docelowe . Podczas podróży powrotnej w przeciwnym kierunku, obie części są ponownie połączone. Takie działanie umożliwia półgodzinny cykl na linii jednotorowej pomiędzy Landquart i Klosters bez kosztownej rozbudowy linii. Pociągi są wyposażone w automatyczne sprzęganie
- Koleje Retyckie i firma Stadler współpracują już od dziesięcioleci. Jesteśmy dumni, że zdecydowali się zmodernizować swój tabor dzięki naszym solidnym i wysokiej jakości pociągom i że możemy teraz dostarczyć do Gryzonii łącznie 56 "koziorożców" - mówi Ansgar Brockmeyer, szef sprzedaży w firmie Stadler cytowany w komunikacie.