NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich

| Jakub Madrjas 13.06.2020 88

Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich
fot. Koleje Retyckie
Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich
Stadler dostarczy 20 dodatkowych pociągów dla słynnych Kolei Retyckich
Koleje Retyckie (RhB) zamówią 20 dodatkowych pociągów "Capricorn" o wartości 172,9 mln franków szwajcarskich w Stadlerze. To realizacja opcji zapisanej w zamówieniu z 2016 roku.
W ramach nowej "Strategii 2030" RhB zamówi dodatkowe pociągi "Capricorn" (ang. koziorożec) w firmie Stadler. Już w 2016 roku RhB zamówił 36 pociągów (początkowo 27 składów), co było wówczas największym zakupem taboru w jego historii. Aby kontynuować modernizację i ujednolicenie swojego taboru, RhB zamawia obecnie 20 dodatkowych "koziorożców" o wartości 172,9 mln franków szwajcarskich - to w przeliczeniu 720 mln złotych.

Pociągi czteroczłonowe są eksploatowane w sieci wąskotorowej RhB w szwajcarskim kantonie Gryzonia. Ich maksymalna prędkość wynosi 120 kilometrów na godzinę. Każdy pociąg ma 76,4 metra długości i oferuje 164 miejsca, z czego 35 w pierwszej klasie. Widok z kabiny maszynisty jest transmitowany do strefy pasażerskiej.

Pociągi "Capricorn" składają się z dwóch niezależnych jednostek, dzielonych w trasie - dzięki temu mogą obsłużyć dwa miejsca docelowe . Podczas podróży powrotnej w przeciwnym kierunku, obie części są ponownie połączone. Takie działanie umożliwia półgodzinny cykl na linii jednotorowej pomiędzy Landquart i Klosters bez kosztownej rozbudowy linii. Pociągi są wyposażone w automatyczne sprzęganie

- Koleje Retyckie i firma Stadler współpracują już od dziesięcioleci. Jesteśmy dumni, że zdecydowali się zmodernizować swój tabor dzięki naszym solidnym i wysokiej jakości pociągom i że możemy teraz dostarczyć do Gryzonii łącznie 56 "koziorożców" - mówi Ansgar Brockmeyer, szef sprzedaży w firmie Stadler cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (133)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (133)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5