NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Spółka Przewozy Regionalne po raz pierwszy w historii z zyskiem

| Martyn Janduła 10.01.2017 2,1k

Spółka Przewozy Regionalne po raz pierwszy w historii z zyskiem
EN57 w malowaniu PolRegioFot. Przewozy Regionalne
Program głębokiej restrukturyzacji firmy, który to kontynuował prezes Krzysztof Mamiński w 2015 i 2016 roku, przynosi pierwsze efekty. Po raz pierwszy w historii spółka PolRegio – wcześniej Przewozy Regionalne – zamknie rok bez minusa.
Jerzy Polaczek, który piastował stanowisko ministra transportu w latach 2005-2007 w rządach Kazimierza Marcinkiewicza oraz Jarosława Kaczyńskiego, poinformował we wpisie na Twitterze o wynikach finansowych spółki PolRegio. Jak się okazuje, po raz pierwszy w historii udało się zamknąć rok z zyskiem.

Już we wrześniu 2016 roku Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych – właściciela marki PolRegio – w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" zapowiadał ten fakt. Szacowano wtedy, że firma zakończy rok z zyskiem na poziomie 39 mln zł. Tymczasem, jak podaje Jerzy Polaczek, zysk ten osiągnął pułap 54 mln zł. Przy okazji pogratulował ekipie PolRegio. – Wyróżnienie dla ekipy PolRegio za budowanie dobrej kolei dla pasażerów i bardzo dobry wynik finansowy za 2016 r. – pisze Jerzy Polaczek na Twitterze. Jego post doczekał się odzewu ze strony spółki. – Dziękujemy za uznanie. To bardzo ważne słowa: i dla zarządu, i dla wszystkich pracowników tworzących PolRegio – pisze przewoźnik.

Wyniki te są efektem restrukturyzacji spółki, którą to kontynuował w 2015 i 2016 roku prezes Mamiński. Jeszcze pod koniec 2015 r. spółka Przewozy Regionalne notowała straty. Wyniki wyniosły 88,4 mln złotych na minusie. Do grona właścicieli dołączyła też wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która dokapitalizowała spółkę kwotą aż 770 mln złotych, stając się większościowym udziałowcem. Te pieniądze pozwoliły spłacić stare długi przewoźnika. Z kolei w 2016 r. podjęto decyzję o przeobrażeniach w Przewozach Regionalnych, które dotyczyły przede wszystkim identyfikacji spółki. Nowy zarząd wprowadził całkowity rebranding, który objął nazwę spółki na PolRegio, jej logo oraz schemat malowania taboru.

Zapowiedzią pozytywnych wyników spółki była umowa podpisana z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na finansowanie inwestycji Przewozów Regionalnych, która, jak to określił Mamiński, była potwierdzeniem wiarygodności finansowej spółki. Umowa o finansowanie EBI jest elementem „Planu Junkera”, czyli funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, który ma zapewnić gwarancje dla finansowania zwrotnego inwestycji prywatnych i publicznych i przeciwdziałać spowolnieniu gospodarczemu Europy. Przewozy Regionalne przeznaczą 200 mln zł z kredytu na zakup i modernizację taboru kolejowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5