Partnerzy serwisu:
Biznes

Sługocki: Przy restrukturyzacji PR nie można pozwolić sobie na żadne eksperymenty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
07-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Sługocki: Przy restrukturyzacji PR nie można pozwolić sobie na żadne eksperymenty
Waldemar Sługocki, poseł PO i były wiceminister rozwoju regionalnego, ocenia w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że nie przekonuje go w tym momencie koncepcja ani całkowitej regionalizacji, ani nacjonalizacji Przewozów Regionalnych.

Tomasz Pasikowski, prezes PR, potwierdził na czwartkowej konferencji prasowej wcześniejszą deklarację złożoną m.in. przez wiceszefa MIR Zbigniewa Klepackiego, że restrukturyzacja spółki będzie rozpatrywania w dwóch wariantach: „renacjonalizacji”, czyli ponownego przejęcia PR przez Skarb Państwa, oraz regionalizacji – czyli dalszego usamodzielniania wojewódzkich oddziałów spółki, które doprowadzić ma do podziału PR na mniejsze podmioty, obejmujące swoim zasięgiem od jednego do kilku województw.

– Na bazie materiałów dostępnych na ten moment, nie przekonuje mnie zarówno jedna, jak i druga koncepcja. Państwo nie może pozwolić sobie na żaden błąd w zakresie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Trzeba rzetelnie przygotować ten proces. Dopiero gdy znane będą szczegółowo obie koncepcje przyszłości spółki, będzie można wyrażać kategoryczne sądy w tym temacie – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Waldemar Sługocki.

Poseł PO, dodaje, że planując przyszłość spółki, pod uwagę trzeba brać zarówno przesłanki ekonomiczne, jak również te związane z obsługą podróżnych.

– Nie możemy pozwolić sobie na kolejny eksperyment, bo na to nie ma i czasu, i pieniędzy. Zaletą regionalizacji może być lepsze dopasowanie oferty do zapotrzebowania podróżnych, natomiast wada to rozdrobnienie obecnego potencjału spółki. Tym bardziej jest tu potrzebna bardzo szczegółowa analiza, tym bardziej, że nie może się w niej liczyć tylko rachunek ekonomiczny. Doskonale wiedzą to mieszkańcy tych ośrodków, do których po 1989 r. przestały dojeżdżać pociągi bądź je w znaczący sposób ograniczono właśnie z powodu „rachunku ekonomicznego” – dodaje poseł PO.

Były wiceminister dodaje, że rozumie obawy małych województw, które stoją na stanowisku, że ewentualny podział PR na mniejsze podmioty utrudni organizację transportu kolejowego. – Nawet w przypadku podziału na mniejsze spółki, rząd musi zachować swoisty „mecenat” nad rynkiem kolejowych przewozów regionalnych. Nie może bowiem dojść do sytuacji, że w jakimś regionie będą spółki kolejowe, a w jakimś nie –uważa Waldemar Sługocki.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5