Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląski sejmik za rewitalizacją linii 97 Żywiec – Sucha Beskidzka. Społecznicy spytają teraz w Małopolsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląski sejmik za rewitalizacją linii 97 Żywiec – Sucha Beskidzka. Społecznicy spytają teraz w Małopolsce
Fot. Stowarzyszenie Kolej Beskidzka
Stowarzyszenie „Kolej Beskidzka” nie ustaje w staraniach o rewitalizację linii nr 97 Żywiec - Sucha Beskidzka. Dzięki zbiórce podpisów sejmik województwa śląskiego przyjął stosowną uchwałę w tej sprawie. Teraz podobne działania będą prowadzone w Małopolsce.

17 kwietnia 2019 r., podczas konferencji prasowej na stacji kolejowej w Jeleśni, przedstawiciele Stowarzyszenia „Kolej Beskidzka” poinformowali o podjęciu inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców w województwach śląskim i małopolskim, dotyczącej rewitalizacji linii kolejowej nr 97 Żywiec – Sucha Beskidzka. To rzadko spotykany sposób walki o realizację inwestycji. Uchwała sejmiku nie zdecyduje wprawdzie o realizacji inwestycji, ale stanowi jasny sygnał dla zarządu województwa przed zaprogramowaniem kolejnej perspektywy unijnej. 

Jaki jest stan działań? Jak informuje stowarzyszenie, już w czerwcu udało się zebrać wymagane tysiąc podpisów w województwie śląskim. Projekt następnie został przyjęty jednogłośnie Uchwałą Sejmiku Województwa Śląskiego nr VI/12/13/2019 z dnia 2019-08-26. Tymczasem województwo małopolskie potrzebowało.. aż sześciu miesięcy na przeanalizowanie projektu uchwały, dlatego zbiórka podpisów pod projektem w województwie małopolskim może rozpocząć się dopiero teraz. Społecznicy apelują o podpisywanie listu na stronie internetowej organizacji. Podkreślają też, że niezależnie od tego, co zdecydują radni województwa, będą bacznie obserwować wdrażanie polityki rozwoju na lata 2021-2027, w szczególności opracowanie list inwestycji regionalnych. 

- Konieczność rewitalizacji linii Żywiec – Sucha Beskidzka jest sygnalizowana od lat. Jej znaczenie dla rozwoju regionu znajduje szerokie odzwierciedlenie w dokumentach strategicznych województw, jednak kiedy przychodzi czas decyzji dotyczących naboru inwestycji, władze linię Żywiec – Sucha Beskidzka konsekwentnie pomijają. Sprzeciwiamy się temu, gdyż uważamy, że mieszkańcy Polski lokalnej, tej oddalonej od aglomeracji, nie mogą być dłużej pomijani przy rozdzielaniu środków unijnych. Zasługują, jak cała reszta mieszkańców regionu, by być beneficjentami środków pomocowych. Jako organizacja społeczna zrobiliśmy właściwie wszystko, co byliśmy w stanie zrobić, aby uskutecznić proces rewitalizacji linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka. Skoro jednak te działania i nasza aktywność nie są słyszane, chcemy aby radni usłyszeli głos mieszkańców i z tym głosem się zmierzyli wystosowując apel lub go odrzucając” – mówi Hubert Maślanka, prezes Stowarzyszenia „Kolej Beskidzka” cytowany w komunikacie.
   
Stowarzyszenie przypomina, że w styczniu 2019 r. PKP PLK zakończyły opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii Żywiec – Sucha Beskidzka. W ramach opracowania nakreślono zakres przyszłych prac, oszacowano jego koszty oraz wydano decyzję środowiskową, określającą wymagania, jakie przyszła inwestycja musi uwzględniać w stosunku do środowiska naturalnego. Opracowanie studium wykonalności odbyło się na mocy porozumienia, które zostało zawarte między Stowarzyszeniem „Kolej Beskidzka”, siedmioma samorządami powiatów żywieckiego oraz suskiego, przez które linia przebiega oraz PKP PLK S.A. Na mocy porozumienia PKP PLK S.A. opracowały studium wykonalności, a samorządy lokalne partycypowały w jego kosztach.



Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Strabag wyremontuje mosty na linii 97

Infrastruktura

Strabag wyremontuje mosty na linii 97

Roman Czubiński 30 lipca 2025

Linia 97: Strabag blisko zdobycia kontraktu

Infrastruktura

Linia 97: Strabag blisko zdobycia kontraktu

Roman Czubiński 02 kwietnia 2024

Linia 97: Swietelsky wykluczony z przetargu

Infrastruktura

Linia 97: Swietelsky wykluczony z przetargu

Roman Czubiński 22 marca 2024

PKP PLK rusza z przetargiem na linii 97 Żywiec – Sucha Beskidzka

Infrastruktura

Zobacz również:

Strabag wyremontuje mosty na linii 97

Infrastruktura

Strabag wyremontuje mosty na linii 97

Roman Czubiński 30 lipca 2025

Linia 97: Strabag blisko zdobycia kontraktu

Infrastruktura

Linia 97: Strabag blisko zdobycia kontraktu

Roman Czubiński 02 kwietnia 2024

Linia 97: Swietelsky wykluczony z przetargu

Infrastruktura

Linia 97: Swietelsky wykluczony z przetargu

Roman Czubiński 22 marca 2024

PKP PLK rusza z przetargiem na linii 97 Żywiec – Sucha Beskidzka

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij