NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]

| Szymajda Michał 21.09.2018 4,1k

Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
fot. MS
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Na targach InnoTrans 2018 w Berlinie dość ciekawie zaprezentowała się Skoda Transportation. Po raz pierwszy dla zwiedzających, obok tramwaju dla Chemnitz, pokazano piętrowy zestaw push&pull przeznaczony dla Deutsche Bahn.
Niestety, bardzo nowoczesny i szybki zestaw, na który składają się opracowane od podstaw w Skodzie wagony (z których ostatni jest sterowniczym) i dostosowana do ruchu na niemieckiej sieci kolejowej lokomotywa Emil Zatopek (V max 190 km/h) wciąż nie mogą prowadzić pociągów z pasażerami. Niemiecki odpowiednik Urzędu Transportu Kolejowego – EBA – wciąż nie zezwala na ruch pociągowy całego zestawu na terenie Niemiec z pasażerami.

– Pociąg jest technicznie gotowy, by wozić pasażerów w ramach marki NIM (Nürnberg – Ingolstadt – München), czekamy jednak cały czas na ostatnie dokumenty od EBA. Liczymy obecnie, że uda się je otrzymać w styczniu 2019 roku i przekażemy zestawy do nadzorowanej jazdy z pasażerami – powiedział RK przedstawiciel czeskiego producenta.

Nowe wagony połączone z lokomotywą BR 102 (takie oznaczenie otrzymała w Niemczech) prezentują się z zewnątrz niezwykle okazale, nowocześnie i elegancko. W środku Skoda dołożyła wszelkich starań, by produkt w niczym nie odbiegał jakością od Stadlera czy Alstomu. Produkt wykończono starannie, choć wagony z przedziałami 2. klasy są wyjątkowo prosto zaaranżowane (to zresztą dość typowe dla Skody).

Wyjątkowo eleganckie są za to przedziały klasy 1., które odbiegają od trendu zacierania różnic między klasą 1. i 2., coraz częściej stosowanego w taborze tej klasy. Przy kabinie sterowniczej umieszczono bardzo ciekawy „wesoły przedział” dla rodziców z dziećmi, który, co ważne – wydzielono przepierzeniem po to, aby dzieciaki nie specjalnie przeszkadzały innym podróżującym. Można się jednak przyczepić do niektórych elementów: np. do bardzo ciasnych klatek schodowych (nie jest to jednak tabor aglomeracyjny, więc można przymknąć na to oko), wystających na wąskie korytarze śmietniczek, czy np. nieco za bardzo wysuniętych półek bagażowych, w które… uderzali zwiedzający tabor. Ogólnie przyznać trzeba jednak, że z punktu widzenia potencjalnego pasażera pociąg prezentuje się lepiej niż produkt Hitachi przeznaczony dla Trenitalii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (332)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport

Wiecej z regionu:

Berlin (332)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5