NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]

| Szymajda Michał 21.09.2018 4,1k

Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
fot. MS
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Skoda na InnoTrans 2018 z piętrowym zestawem push&pull dla DB [zdjęcia]
Na targach InnoTrans 2018 w Berlinie dość ciekawie zaprezentowała się Skoda Transportation. Po raz pierwszy dla zwiedzających, obok tramwaju dla Chemnitz, pokazano piętrowy zestaw push&pull przeznaczony dla Deutsche Bahn.
Niestety, bardzo nowoczesny i szybki zestaw, na który składają się opracowane od podstaw w Skodzie wagony (z których ostatni jest sterowniczym) i dostosowana do ruchu na niemieckiej sieci kolejowej lokomotywa Emil Zatopek (V max 190 km/h) wciąż nie mogą prowadzić pociągów z pasażerami. Niemiecki odpowiednik Urzędu Transportu Kolejowego – EBA – wciąż nie zezwala na ruch pociągowy całego zestawu na terenie Niemiec z pasażerami.

– Pociąg jest technicznie gotowy, by wozić pasażerów w ramach marki NIM (Nürnberg – Ingolstadt – München), czekamy jednak cały czas na ostatnie dokumenty od EBA. Liczymy obecnie, że uda się je otrzymać w styczniu 2019 roku i przekażemy zestawy do nadzorowanej jazdy z pasażerami – powiedział RK przedstawiciel czeskiego producenta.

Nowe wagony połączone z lokomotywą BR 102 (takie oznaczenie otrzymała w Niemczech) prezentują się z zewnątrz niezwykle okazale, nowocześnie i elegancko. W środku Skoda dołożyła wszelkich starań, by produkt w niczym nie odbiegał jakością od Stadlera czy Alstomu. Produkt wykończono starannie, choć wagony z przedziałami 2. klasy są wyjątkowo prosto zaaranżowane (to zresztą dość typowe dla Skody).

Wyjątkowo eleganckie są za to przedziały klasy 1., które odbiegają od trendu zacierania różnic między klasą 1. i 2., coraz częściej stosowanego w taborze tej klasy. Przy kabinie sterowniczej umieszczono bardzo ciekawy „wesoły przedział” dla rodziców z dziećmi, który, co ważne – wydzielono przepierzeniem po to, aby dzieciaki nie specjalnie przeszkadzały innym podróżującym. Można się jednak przyczepić do niektórych elementów: np. do bardzo ciasnych klatek schodowych (nie jest to jednak tabor aglomeracyjny, więc można przymknąć na to oko), wystających na wąskie korytarze śmietniczek, czy np. nieco za bardzo wysuniętych półek bagażowych, w które… uderzali zwiedzający tabor. Ogólnie przyznać trzeba jednak, że z punktu widzenia potencjalnego pasażera pociąg prezentuje się lepiej niż produkt Hitachi przeznaczony dla Trenitalii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (327)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport

Wiecej z regionu:

Berlin (327)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5