szukaj
Śledź nas:

Dwusystemowa bestia z Anglii

| Jakub Dybalski 21.09.2018 52

Dwusystemowa bestia z Anglii
fot. ŁM
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Dwusystemowa bestia z Anglii
Stadler zaprezentował na targach InnoTrans w Berlinie dwusystemowego Flirta, który jest częścią zamówienia na 58 pociągów dla brytyjskiego przewoźnika Greater Anglia. To pierwsze takie zakupy na Wyspach Brytyjskich i to nie tylko z powodu napędu dieslowsko-elektrycznego.
– Ta bestia jest wspaniała! – mówił, stojąc na tle nowego pociągu, Mark Swindell, dyrektor wykonawczy Rock Rail, instytucji finansowej, która wspomaga zakup taboru kolejowego przez brytyjskich przewoźników. – Została kupiona za pieniądze Brytyjczyków, którzy szukają dobrej okazji do inwestycji. Jeśli o mnie chodzi, to mógłbym swoje własne pieniądze inwestować wyłącznie w takie pociągi – dodawał.

Stadler w połowie przyszłego roku dostarczy przewoźnikowi Greater Anglia 58 nowych pociągów. Z tego 38 to będą trzywagonowe (14) i czterowagonowe (24) pociągi dwusystemowe – zarówno z silnikiem diesla, jak i napędem elektrycznym. To właśnie jeden z czterowagonowych jest prezentowany na targach w Berlinie. Pozostałe 20 to klasyczne, dwunastowagonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Greater Anglia to prywatny przewoźnik. Zamówienie warte 2 mld funtów to największe prywatne zakupy taboru kolejowego w Wielkiej Brytanii i największa jednorazowa wymiana taboru. Przewoźnik naraz wymieni go… w całości.

To możliwe dzięki wspomnianemu Rock Rail East Anglia, które jest spółką joint venture kilku instytucji finansowych i zapewnia pieniądze na zakup pociągów, z tych pieniędzy skorzystają GA, która zyska pociągi i Stadler, który je sprzeda.
Pociągi, które w środku sprawiają bardzo eleganckie wrażenie, a w oczy rzuca się niezwykle rozbudowana informacja pasażerska (pasażer dowie się nie tylko, w której części pociągu nie ma tłoku, które toalety są zajęte, ale też np. czy tramwaj, na który chce się przesiąść w docelowym mieście, jest opóźniony), będą kursowały w Norfolk, Suffolk i Essex.

Pojazdy mają być „bardziej” w każdym elemencie: bardziej przestronne, wygodne, ciche. Zmieściły się w nich 202 fotele (w wersji czterowagonowej, to o ok. 20 proc. więcej niż w typowym Flircie), powiększono okna i przestrzeń w drzwiach. W pojeździe są dwie toalety. Silnik diesla ma być bardziej cichy niż klasyczny, a umieszczono go w połowie pociągu. To jednak sprawia, że w tym jednym miejscu na pasażerów czeka wąziutki korytarz, w którym dwóch ludzi minie się, jeśli są szczupli.

Pociągi na razie nie jeździły po brytyjskich torach. Były jedynie testowane w Czechach. Do Wielkiej Brytanii trafią latem przyszłego roku. Pełna obsługa pasażerów ruszy w 2020 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (245)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (245)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS