NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Skawce: Przełożenie linii nr 97 coraz bliżej

| Krzysztof Kuś/RZGW w Krakowie 17.11.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2011-11-17 12:14:57 Autor: ja
---.181.144.126
Jakie będą prędkości na tej trasie? ile ulegnie skróceniu czas jazdy z Krakowa do Zakopanego przez tą inwestycję? i czemu od razu nie planowano dwutorowej linii?
2011-11-17 12:33:40 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
@ ja:
\"Jakie będą prędkości na tej trasie?\"

Takie, na jakie pozwala geometria toru. Zawrotne. :D

\"ile ulegnie skróceniu czas jazdy z Krakowa do Zakopanego przez tą inwestycję?\"

Strzelam: 1min?

\"czemu od razu nie planowano dwutorowej linii?\"

Raczej: Czemu nie zaplanowano i nie wykonano od razu łącznicy z linią do Chabówki?
2011-11-17 12:36:15 Autor: Dzban
---.246.236.24
120 km/h
2011-11-18 18:42:40 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Zadziwia mnie, ze przesuniecie torowiska zakopianki kolo Skawiec, wraz ze wszystkimi ,,papierami\'\' nie bylo zaplanowanane na ten sam czas, co budowa lacznicy omijajacej Sucha.

Po wybudowaniu tej lacznicy, to nie Sucha, ale Maków Podhalanski stalby sie stacja wezlowa pomiedzy liniami Kraków - Zakopane oraz linia z Zywca. Od tego momentu mozna by powrócic do polaczenia z Zywcem, ale skladami niskopojemnymi i w relacji Zylina - Czadca - Skalite - Zwardon - Zywiec - Jelesnia - Maków Podhalanski. Koniecznie z postojem na stacji Zywiec Browar i Zywiec Miasto. Zalety tej relacji pociagów to bezposredni dojazd z przystanku Zywiec Miasto do Rajczy, Milówki i innych miejscowosci na Zywiecczyznie. Tak samo, mieszkancy Skalitego, Czernego i Swierczynowca beda jednoczesnie mieli bezposredni dojazd do przystanku Cadca mesto (lezy blizej centrum Czadcy, niz glowny dworzec w tej miejscowosci). Zreszta slowackich podroznych przygranicznych bezposredni dojazd do przystanku Zywiec Miasto moze bardziej interesowac, niz dojazd tylko do glownego dworca w Zywcu. A mieszkancy Suchej mieliby polaczenia z duzymi polskimi miastami z przesiadka bedz to w Makowie, badz to w Zywcu.

Poza tym, w przyszlosci, jak juz powstana lacznice omijajace Plaszów i Sucha, bedzie lepsza mozliwosc na skierowanie choc czesci pociagów (planowo, wakacyjnie lub przynajmniej awaryjnie) na skierowanie coniektórych pociagów relacji Kraków - Krynica lub Kraków - wschodnia Slowacja, na trase przez Maków Podhalanski.

Budowa lacznicy omijajacej stacja Sucha Beskidzka powinna byc zsynchronizowana w czasie z budowa przystanku kolejowego jak najblizej suskiego centrum miasta.

Wielka szkoda. Razem na pewno byloby taniej. A wykonawcy tych inwestycji, majac w perspektywie wieksze przeroby, mogliby zaoferowac lepsze ceny. A tak to tylko szkoda.
2011-11-21 13:15:24 Autor: fablokowiec
---.pkwsa.pl
Pamiętacie jak rozebrali 103 Skawce-Wadowice? Właśnie przez ten zbiornik wodny - obiecali budowę przez Kleczę Dolną i nic z tego nie wyszło, dzięki temu szlak trafił pozostałą część linii 103 Wadowice-Spytkowice-Alwernia oraz lnię 126 Bolęcin-Jaworzno Szczakowa.
wszystko można przeczytać i zobaczyć na
www.linia103.glt.pl
witamy w Polsce
2011-11-21 19:19:26 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
do: Fablokowiec

Tak, rozebrano linie Wadowice - Skawce wlasnie z powodu planowanej budowy zbiornika Swinna Poreba. Tylko, czy dzis taka linia, badz tez inny jakikolwiek skrót miedzy linia Sucha - Kalwaria a linia Kalwaria - Bielsko jest jeszcze w ogóle potrzebny??

Nie zgadam sie, ze linie Wadowice - Alwernia oraz Bolecin - Jaworzno padly z powodu braku skrótu skaweckiego. Zauwaz, ze linia Bolecin - Jaworzno funkcjonowala cos do roku 1990, a linia Wadowice - Trzebinia funkcjonowala cos do 2001, o ile sie nie myle. Tak wiec odcinek Wadowice - Skawce nie byl wtedy czyms niezbednym i teraz tez nie jest czyms niezastapionym. Wiem, ze teoretycznie z tym odcinkiem siec kolejowa w tym rejonie funkcjonowalaby lepiej.

Natomiast dzisiaj najwazniejszymi tematami dla linii kolejowych w tym rejonie jest budowa lacznic omijajacej Plaszów i Sucha, takze zbudowanie ominiecia zbiornika kolo Zembrzyc. Takze budowa nowych przystanków tam, gdzie to jest konieczne, na pewno Sucha Miasto, Zywiec Miasto. Waznymi tematami powinny byc stworzenie tzw. centrów przesiadkowych przy stacjach takich, jak np. Wadowice, Jelesnia czy Maków Podhalanski. Mozna by tez sie zastanowic ewentualnie, czy moze lacznice omijajace Chabówke i Kalwarie maja sens. Ale te dwie ostatnie lacznice nie powinny byc tematami na najblizsze miesiace.

Przypominam, ze warto byc tez pomyslec o ciekawych relacjach pociagów, to jest o takich relacjach, które pokazalyby, jest szlaki kolejowe w tym rejonie pld-zach Malopolski maja sens. Na przyklad kiedys, cos kolo 2001 roku, byl pociag relacji Katowice - Myslowice - Oswiecim - Wadowice - Sucha. Moze do takiej relacji warto by wrócic?? Odcinek Katowice - Oswiecim tez jest jest na obecna chwile e 100% wykorzystany.
2011-11-23 15:46:01 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
@Kamil: \"Tylko, czy dzis taka linia, badz tez inny jakikolwiek skrót miedzy linia Sucha - Kalwaria a linia Kalwaria - Bielsko jest jeszcze w ogóle potrzebny??\"

No to popatrz na mapę. Mapę Polski, a nie powiatu Wadowickiego i Suskiego.
2011-12-02 18:43:18 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Czy po tym przełożeniu linii kolejowej uda się skruszyć jego betonowość Rębilasa i puścić pociągi pasażerskie w takiej ilości , na jaką zwykli ludzie zasługują?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS